آخرین جزئیات حملات جنگنده‌های سعودی به صنعاء

خشم معترضان یمنی از جنایات عربستان/ تلفات به مرز ۹۰۰ کشته و زخمی رسید

کدخبر: 2067559

وزارت بهداشت یمن آمار نهایی حملات عربستان سعودی به صنعاء را بالغ بر ۶۶۲ زخمی و ۱۳۲ شهید اعلام کرد که گفته می شود بسیاری از شهدا به دلیل سوختگی قابل شناسایی نیستند.

به گزارش گروه بین الملل « نسیم آنلاین »، وزارت بهداشت یمن آمار نهایی حملات عربستان سعودی به صنعاء را بالغ بر ۶۶۲ زخمی و ۱۳۲ شهید اعلام کرد که گفته می شود بسیاری از شهدا به دلیل سوختگی قابل شناسایی نیستند .

* فراخوان مشارکت در تظاهرات علیه عربستان

شورای عالی سیاسی یمن در اطلاعیه‌ای، مردم این کشور را به حضور گسترده در راهپیمایی علیه جنایت عربستان در روز گذشته و هدف قراردادن تالار بزرگ صنعاء و محکوم کردن این رژیم و نشان دادن خشم خود فراخواند .

در این اطلاعیه آمده است: مردم امروز (یکشنبه) در خیابان شستم جنوبی و در مقابل مقر سازمان ملل در صنعا و در تظاهراتی با عنوان "آتشفشان‌های خشم" ساعت ده صبح مشارکت کنند .

شورای عالی سیاسی یمن تاکید کرد حضور گسترده مردم در این تظاهرات برای محکوم کردم جنایات ائتلاف سعودی علیه مردم یمن و هدف قراردادن زیرساخت‌ها و نقض آشکار منشورها و قطعنامه‌های بین‌المللی اهمیت بسیاری دارد .

* سخنگوی انصارالله: با این متجاوزان باید جنگید

محمد عبدالسلام، سخنگوی جنبش انصارالله یمن، در مصاحبه با المیادین با بیان این که نباید از خود هیچ تعلل یا عقب نشینی در برابر این متجاوزان نباید نشان دهیم، اظهار داشت: سکوت جامعه جهانی و همدستی سازمان ملل، متجاوزان آل سعود را تشویق می کند تا به جنایت هایشان ادامه دهند. باید با اعزام نیرو و با پول به جبهه های نظامی کمک کرد تا با متجاوزان مقابله کنند. همه یمنی ها باید در برابر این متجاوزان متحد شوند .

* آمریکا: به عربستان چک سفید نداده‌ایم/ حمایت از ائتلاف سعودی را فورا بازبینی می‌کنیم

سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا با بیان این که واشنگتن در همکاری امنیتی با عربستان سعودی چک سفید تحویل نداده، گفت: آمریکا در حال بررسی حمایتش از ائتلاف تحت امر عربستان است. ( بیشتر بخوانید )

* حمله انتقام‌جویانه یمنی‌ها به عربستان

شبکه تلویزیونی المسیره در خبری فوری اعلام کرد شماری از نظامیان سعودی در حمله نیروهای یمنی به مرکز نظامی کرس در جیزان کشته شدند و دو دستگاه خودروی نظامی سعودی‌ها نیز منهدم شد. هنوز جزئیات بیشتری از این خبر منتشر نشده است.

* دولت مستعفی یمن هم حمله صنعا را محکوم کرد

عبدالملک المخلافی، وزیر خارجه دولت مستعفی یمن حملات هوایی شب گذشته به مراسم ختم پدر جلال الرویشان، وزیر کشور یمن با حضور مسئولان برجسته‌ این کشور را محکوم کرده و آن را «جنایت» دانست و در توئیتی تاکید کرد: راه حل واقعی برای پایان دادن به مصائب جنگ تنها همان صلحی است که ما به دنبال تحقیقش هستیم .

* ارتش یمن: عملکرد ما پس از کشتار صنعا هرگز مانند قبل نخواهد بود

به گزارش المسیره، شرف غالب لقمان، سخنگوی ارتش یمن با بیان این که عملیات‌های جنگی ما پس از این جنایت دیگر مانند قبل نخواهد بود، اظهار داشت: نیروهای متجاوز ائتلاف عربی که در پیروزی در جبهه‌های جنگ ناتوان بوده‌اند تصور کردند با هدف قرار دادن غیر نظامیان می‌توانند ارتش وکمیته‌های مردمی یمن را از انجام مسئولیت ملی و دینی‌ خود در مقابله با دشمن بازدارند .

* بان کی مون هم برای یمنی‌ها نگران شد!

دبیر کل سازمان ملل در بیانیه ای هرگونه حمله تعمدی به غیرنظامیان را غیر قابل پذیرش توصیف کرد و خواهان انجام تحقیقات عاجل و بی طرفانه پیرامون این مسئله شد. وی در عین حال از ضرورت پاسخگویی مسببین این حادثه در پیشگاه عدالت سخن گفت.

* آغاز تظاهرات "آتشفشان‌های خشم" در صنعا

مردم یمن با برگزاری تظاهرات در صنعا، حملات و جنایات عربستان در کشورشان را محکوم کردند. تظاهرکنندگان خشمگین با تجمع در مقابل دفتر سازمان ملل متحد در پایتخت یمن، ضمن سر دادن شعارهایی علیه آل سعود، پایان تجاوز به یمن را خواستار شدند.

معترضان یمنی همچنین بر ضرورت تحقیق درباره جنایات عربستان در یمن و محاکمه عاملان و آمران آن تأکید کردند.

* بغداد و دمشق جنایت عربستان در صنعا را محکوم کردند

وزارت‌های خارجه عراق و سوریه حمله ائتلاف متجاوز سعودی به یک مراسم سوگواری در صنعا را که به کشته و زخمی شدن صدها تن منجر شد، به شدت محکوم کردند.

* شمار قربانیان جنایت عربستان در صنعا به مرز 900 کشته و زخمی رسید

وزارت بهداشت یمن اعلام کرد شمار قربانیان حمله روز شنبه (دیروز) عربستان به صنعا به مرز 900 کشته و زخمی رسیده و احتمال افزایش قربانیان نیز وجود دارد.

ارسال نظر: