ساخت ۳۰۰ واحد مسکونی جدید در کرانۀ باختری توسط صهیونیست‌ها

کدخبر: 2066048

رژیم صهیونیستی در ادامۀ روند غیرقانونی شهرک‌سازی در سرزمین‌های اشغال‌شدۀ فلسطین با طرح ساخت حدود ۳۰۰ واحد مسکونی جدید در "کرانۀ باختری" موافقت کرده است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، این حرکت در حالی صورت گرفته است که یک روز قبل از آن محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، با بی‌اعتنایی به اعتراضات عمومی در مراسم تدفین «شیمون پرز»، رئیس سابق رژیم تل‌آویو و جنایتکار جنگی سابق رژیم صهیونیستی، شرکت کرد.

پرس تی وی نوشت: بر اساس گزارش رسانه‌های رژیم صهیونیستی، رژیم تل‌آویو با صدور حکمی موافقت خود را با طرح اولیۀ احداث 98 واحد ساختمانی در نزدیکی شهرک غیرقانونی شیلو (جیلو)، واقع در حدفاصل شهرهای نابلس و رام‌الله، اعلام کرده است.

گزارشهای منتشرشده همچنین از ساخت 200 واحد مسکونی دیگر در مرحلۀ دوم این پروژه ساختمانی حکایت دارند.

رژیم صهیونیستی در حالی این حکم را صادر کرده است که انتقاد و اعتراضات بین‌المللی از روند غیرقانونی شهرک‌سازی در کرانۀ اشغال‌شدۀ باختری همچنان ادامه دارد و بسیاری از منتقدان این سیاست را مانع مذاکرات میان حکومت فلسطین و رژیم صهیونیستی می‌دانند.

به گزارش رسانه‌های رژیم صهیونیستی، موافقت رژیم تل‌آویو با ساخت واحدهای مسکونی جدید به تلافی حکم اخیر یکی از دادگاه‌های رژیم صهیونیستی مبنی بر برچیدن و تخریب شهرک آمونا صورت گرفته است.

این دادگاه اعلام کرده است واحدهای مسکونی شهرک امونا باید تا 25 دسامبر 2016 تخریب شوند چراکه بر روی زمین‌هایی بنا شده‌اند که مالک شخصی دارد.

بیش از نیم میلیون صهیونیست در بیش از 230 شهرک یهودی‌نشین که رژیم صهیونیستی بعد از جنگ 1967 و اشغال سرزمین‌های فلسطینی در کرانه باختری و شرق بیت‌المقدس ساخته است، سکنی گزیده‌اند.

این در حالی است که سازمان ملل و بیشتر کشورهای جهان شهرک‌های رژیم صهیونیستی را غیرقانونی می‌دانند چرا که رژیم صهیونیستی در جنگ سال 1967 میلادی این سرزمین‌ها را اشغال کرده و بر مبنای کنوانسیون ژنو هر گونه ساخت و ساز از سوی اشغال‌گر در سرزمین‌های اشغالی ممنوع است.

فلسطینیان به دنبال تشکیل کشوری مستقل در کرانه باختری و نوار غزه هستند که پایتخت آن بیت‌المقدس باشد. آن‌ها همچنین خواستار خروج رژیم صهیونیستی از سرزمین‌های اشغال شده در سال 1967 هستند، اما رژیم صهیونیستی از بازگشت به مرزهای پیش از جنگ شش روزه امتناع می‌کند.

کمیتۀ چهار جانبۀ بین‌المللی صلح خاورمیانه شامل امریکا، روسیه، سازمان ملل و اتحادیۀ اروپا (موسوم به کوارتت) نیز در گزارش اخیر خود از رژیم صهیونیستی خواسته است به روند غیرقانونی شهرک‌سازی در اراضی اشغال‌شدۀ فلسطین پایان دهد.

بر اساس این گزارش، گسترش شهرک‌های غیرقانونی رژیم صهیونیستی، تخریب منازل فلسطینیان و تصرف اراضی آنان بر امکان دستیابی به هرگونه راه‌حل برای پایان دادن به مناقشه میان فلسطین و رژیم تل‌‍‌آویو سایه افکنده است.

ارسال نظر: