حاجی دلیگانی در گفتگو با «نسیم آنلاین»:

FATF اجازه سرک کشیدن ابرقدرت‌ها به حساب‌های شخصی مردم را می‌دهد

کدخبر: 2062971

این نماینده مجلس با بیان اینکه پیوستن به FATF اجازه سرک کشیدن ابرقدرتهای غربی به حساب‌های شخصی مردم ما را خواهد داد تاکید کرد: با پیوستن سیستم بانکی به FATF نه تنها ابرقدرت‌ها می‌توانند به حسابهای مردم ما سرک بکشند بلکه حتی اجازه هک و دخل و تصرف در آنها را نیز پیدا می‌کنند.

حسینعلی حاجی دلیگانی، نماینده مردم شاهین‌شهر اصفهان و عضو فراکسیون ولایت مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی « نسیم آنلاین » با اشاره به معاهده بین المللی بودن FATF خاطر نشان کرد: این قرارداد بین ایران و یکی از نهادهای بین المللی بسته شده و تعهد آور است که به همین دلیل و به استناد اصول قانون اساسی دولت صرفا از طریق ارسال لایحه این توافق به مجلس و در صورت تصویب آن می‌تواند FATF را اجرایی کند.

وی در واکنش به اظهارنظر دولت در خصوص تصویب FATF در مجلس قبل تاکید کرد: چنین نیست که این قرارداد در مجلس قبل به تصویب رسیده باشد، پس اگر می‌گویند در مجلس قبل به تصویب مجلس رسیده آدرسش را به ما هم بگویند.

عضو فراکسیون ولایت مجلس با استناد به اصول 153 و 77 قانون اساسی متذکر شد: عهدنامه‌ها و مقاوله نامه‌های بین المللی حتما باید به تصویب مجلس برسد و اگر دولت در زمینه FATF خودسری کند، اقدامش خلاف قانون محسوب می شود که در این صورت مجلس از هرگونه ابزاری اعم از استیضاح برای برخورد با این تخلف استفاده می‌کند.

وی با اشاره به حساسیت‌هایی که در زمان بررسی قانون مالیات‌ها در مجلس از سوی مقامات دولتی مطرح بود گفت: در آن زمان بحث بررسی حساب‌های مردم برای اینکه متوجه شوند درآمد افراد چقدر است مطرح شده بود و این بحث هم برای این مطرح شده بود تا در تدوین قانون مالیات و مشخص شدن لیست یارانه بگیران شفافیت لازم صورت گیرد اما مسئولین کشور از جمله آقای رئیس جمهور گفته بودند که حسابهای مردم محرمانه است و نباید اجازه دهیم که به آنها سرک کشیده شود.

حاجی دلیگانی با بیان اینکه پیوستن به FATF اجازه سرک کشیدن ابرقدرتهای غربی به حساب‌های شخصی مردم ما را خواهد داد تاکید کرد: با پیوستن سیستم بانکی به FATF نه تنها ابرقدرت‌ها می‌توانند به حسابهای مردم ما سرک بکشند بلکه حتی اجازه هک و دخل و تصرف در آنها را نیز پیدا می‌کنند.

وی افزود: از سوی دیگر با FATF حتی حساب‌های مربوط به دستگاه‌های دفاعی و بهداشتی کشور نیز مفر دخل و تصرف بیگانگان قرار خواهد گرفت که این خود به نوعی زیر سلطه رفتن بیگانه و بر خلاف منافع مردم مستقل ایران است.

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس اقدام برخی بانکهای داخلی در اعمال قوانین FATF و به تبع آن بستن برخی حساب‌های شخصی و حقوقی را فرار به جلو خواند و گفت: در بحث برجام نیز شاهد بودیم که قبل از خارجی‌ها یکسری از دستگاه‌های داخلی به خود تحریمی روی آورده بودند تا جائی که در آن زمان بحث بود که ما به تحریم خارجی‌ها کاری نداریم چرا که ابتدا باید تحریم داخلی برداشته شود، امروز نیز برخی از بانک‌ها خودشان پیش قدم اجرای FATF شده اند و خود تحریمی را اعمال کرده اند که خوش خدمتی به بیگانگان محسوب می‌شود.

ارسال نظر: