سینما در هفته‌ای که گذشت؛

سعید روستایی جایزه‌های جشن خانه سینما را درو کرد/ پناهندگی اکبر عبدی به ترکیه تکذیب شد

کدخبر: 2062431

سینما در هفته‌ای که گذشت با خبرهای متنوعی همراه بود؛ از درو کردن جایزه‌های جشن خانه سینما توسط سعید روستایی تا تکذیب خبر پناهندگی اکبر عبدی.

به گزارش خبرنگار فرهنگی « نسیم آنلاین »، سینما در هفته‌ای که گذشت با خبرهای متنوعی همراه بود؛ از درو کردن جایزه‌های جشن خانه سینما توسط سعید روستایی تا تکذیب خبر پناهندگی اکبر عبدی.

"ابد و یک روز" جایزه‌های جشن خانه سینما را درو کرد

هجدهمین جشن خانه سینما در میدان تاریخی مشق تهران با معرفی برگزیدگان بخش های مختلف برگزار شد.

از سازندگان انیمیشن سینمایی شاهزاده روم برای حضور در کنار دیگر فیلم‌ها تقدیر می‌شود و به این ترتیب از هادی محمدیان و حامد جعفری کارگردان و تهیه کننده این فیلم با اهدای لوحی تقدیر شد .

تندیس شایستگی و دیپلم افتخار بهترین عکس با حضور رضا عطاران و هانیه توسلی به محمد بدرلو برای فیلم اعترافات ذهن خطرناک من اهدا شد .

تندیس شایستگی و دیپلم افتخار بهترین جلوه‌های بصری توسط هومن سیدی اهدا شد به هادی اسلامی برای فیلم بادیگارد .

تندیس شایستگی بهترین جلوه‌های ویژه میدانی توسط علیرضا خمسه اهدا شد به ایمان کرمیان برای فیلم ایستاده در غبار .

تندیس شایستگی بهترین چهره‌پردازی توسط مجید مظفری و ویشکا آسایش اهدا شد به شهرام خلج برای فیلم ایستاه در غبار .

تندیس شایستگی بهترین صداگذاری توسط آتیلا پسیانی اهدا شد به آرش قاسمی برای فیلم خشم و هیاهو .

تندیس شایستگی بهترین صدابرداری توسط آتیلا پسیانی اهدا شد به امین میرشکاری برای فیلم ابد و یک روز .

تندیس شایستگی بهترین طراح لباس توسط مینا ساداتی و بابک حمیدیان اهدا شد به غزاله معتمد برای فیلم ابد و یک روز .

تندیس شایستگی و دیپلم افتخار بهترین طراحی صحنه توسط افسانه بایگان و علی دهکردی اهدا شد به امیرحسین قدسی برای فیلم اژدها وارد می‌شود .

تندیس شایستگی و دیپلم افتخار بهترین موسیقی متن توسط رویا تیموریان و مسعود رایگان اهدا شد به کارن همایونفر برای فیلم بادیگارد .

تندیس شایستگی و دیپلم افتخار بهترین تدوین توسط رضا کیانیان و غزل شاکری اهدا شد به بهرام دهقانی برای فیلم ابد و یک روز .

تندیس شایستگی و دیپلم افتخار بهترین فیلمبرداری توسط رامبد جوان اهدا شد به هومن بهمنش برای فیلم اژدها وارد می‌شود .

تندیس شایستگی و دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد توسط نیکی کریمی و حبیب رضایی اهدا شد به نوید محمدزاده برای فیلم ابد و یک روز .

تندیس شایستگی و دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش مکمل زن از سوی نیکی کریمی و حبیب رضایی اهدا شد به فرشته صدر عرفایی برای فیلم کوچه بی نام .

تندیس شایستگی و دیپلم افتخار بهترین بازیگر مرد توسط مریلا زارعی و امین تارخ اهدا شد به پیمان معادی برای فیلم ابد و یک روز .

تندیس شایستگی و دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش اول زن توسط رویا نونهالی و مسعود کرامتی اهدا شد به باران کوثری برای فیلم کوچه بی نام .

تندیس شایستگی و دیپلم افتخار بهترین فیلمنامه اقتباسی توسط مهناز افشار و حسین یاری اهدا شد به ناهید طباطبایی و حمیدرضا قطبی برای فیلم جامه‌ دران .

تندیس شایستگی و دیپلم افتخار بهترین فیلمنامه توسط مهناز افشار و حسین یاری اهدا شد به سعید روستایی برای فیلم ابد و یک روز .

تندیس شایستگی و دیپلم افتخار بهترین کارگردانی توسط فاطمه معتمدآریا و مهدی فخیم‌زاده اهدا شد به سعید روستایی برای فیلم ابد و یک روز .

تندیس شایستگی و دیپلم افتخار بهترین فیلم توسط فاطمه معتمدآریا و مهدی فخیم‌زاده اهدا شد به حبیب والی‌نژاد برای فیلم ایستاده در غبار .

میرباقری «ماه تی‌‌تی» را کلید زد

سریال ماه تی‌تی به کارگردانی داود میرباقری امروز، همزمان با عید قربان در تهران کلید می‌خورد و مریلا زارعی جلوی دوربین حسین جلیلی می‌رود. این سریال نخستین همکاری مشترک زارعی با میرباقری است .

مریلا زارعی برای اولین بار در سریالی که برای شبکه خانگی ساخته می‌شود بازى مى‌کند .

پیش از این حضور لیلا حاتمی، جمشید مشایخی، شهرام حقیقت دوست، مهران غفوریان و مرجانه گلچین در این سریال پر ستاره قطعی شده بود و طی روزهای آینده دیگر بازیگران مطرح پروژه معرفى مى شوند .

«ماه تی تی» که تهیه‌کنندگی آن بر عهده مهران برومند است، برای شبکه نمایش خانگی تولید می‌شود و سومین سریالی است که داود میرباقری برای این رسانه کارگردانی می‌کند .

این سریال فضای متفاوتی نسبت به کارهای قبلی میرباقری دارد و تجربه تازه ای برای او محسوب می شود. میرباقری در این سریال قصد دارد برای اولین بار به سراغ تاریخ چند هزار ساله ایران برود که البته این قصه تلفیقی با فضای معاصر دارد. این سومین همکاری میرباقری با مهران برومند پس از سریالهای «شاهگوش» و «دندون طلا» است .

دیگر عواملی که در این پروژه حضور دارند عبارتند از گروه نویسندگان: الهه میرباقری، آزاده محسنی، مجری طرح: مجید مطلبی، مدیر تولید: مهدی بدرلو، مدیر فیلمبرداری: حسین جلیلی، مدیر صدابرداری: ایرج شهزادی، طراح صحنه و لباس: مجید علی اسلام، طراح گریم: بابک اسکندری، طراح بدلکاری و جلوه میدانی: ارشا اقدسی , جلوه‌های ویژه رایانه‌ای: هادی اسلامی، دستیار اول کارگردان: حامد میرباقری، جانشین تولید: فؤاد بور بور، برنامه‌ریز: حسین متحد، عکاس: محمد بدرلو

«وقایع تابستان سال ۱۳۶۰» موضوع فیلم جدید محمدحسین مهدویان شد

حمدحسین مهدویان، کارگردان «ایستاده در غبار» از کلید خوردن فیلم جدید خود از آبان ماه سال جاری خبر داد و گفت: با برنامه‌ریزی انجام شده اولین نمایش این فیلم سینمایی در جشنواره فیلم فجر امسال خواهد بود .

وی برای اولین بار درباره داستان این فیلم سینمایی گفت: سعی دارم تا «مجموعه‌ای از وقایع تابستان سال 1360» را به نمایش بگذارم. هنوز نام مشخصی برای این اثر انتخاب نشده و در هفته‌های آینده نام این فیلم نیز نهایی می‌شود .

مهدویان اضافه کرد: تصویربرداری این فیلم که در فضایی شهری روایت می‌شود در تهران است و امیدواریم که تا آذر ماه به پایان برسد .

کارگردان «ایستاده در غبار» تصریح کرد: این اثر کاری کاملا سینمایی است و از فضای مستند فاصله گرفتیم و با تدوین همزمان سعی داریم که در زمان باقی‌مانده کار را به جشنواره برسانیم .

« ایستاده در غبار» فیلمی به کارگردانی و نویسندگی محمدحسین مهدویان و تهیه‌کنندگی حبیب‌الله والی‌نژاد محصول سال 1394 است. این فیلم برای حضور در بخش نگاه نو سی و چهارمین دوره جشنواره فیلم فجر انتخاب شد و به خاطر خلاقیت‌های کم‌نظیر فیلم سازانش، مورد توجه عموم و منتقدین قرار گرفت و سیمرغ بلورین بهترین فیلم جشنواره فیلم فجر 1394 را از آن خود کرد .

اعلام تصمیم نهایی درباره قیمت بلیط‌ سینما تا هفته آینده

غلامرضا فرجی، سخنگوی شورای صنفی نمایش گفت: جلسه شورای صنفی نمایش با توجه به این اینکه روز دوشنبه تعطیل است امروز یکشنبه (21 شهریورماه) برگزار شد .

وی درباره تصمیمات اتخاذ شده در جلسه امروز شورای صنفی نمایش، اظهار کرد: فیلم سینمایی«رفقای خوب» به جای فیلم سینمایی «سایه» در گروه سینمایی ماندانا اکران می‌شود و همچنین قرارداد فیلم سینمایی «هیهات» بعد از فیلم سینمایی «ناردون» در گروه آزادی ثبت شد .

سخنگوی شورای صنفی نمایش درباره درخواست رئیس انجمن سینماداران، مبنی بر این که بلیط سینما افزایش یابد، اعلام کرد: تعدادی از صنوف پیشنهادهای خود را برای افزایش بلیت ارائه داده‌اند ولی برای تصمیم‌گیری در این باره منتظر پیشنهاد دیگر صنوف سینمایی هستیم. تصمیم قطعی در این زمینه هفته آینده گرفته خواهد شد .

" گشت ارشاد۲" به‌لحاظ تصویربرداری کار ویژه‌ای است

مسعود سلامی فیلمبردار جوان و در عین حال توانای سینمای ایران است که در کارنامه اش مدیریت فیلمبرداری آثاری همچون «سیزده 59»، «بیست»، «نیش زنبور»، «قندون جهیزیه» و «زندگی جای دیگریست» را دارد .

این فیلمبردار درباره تازه ترین پروژه هایی که تصویربرداری آنها را انجام داده گفت: «گشت ارشاد2» و «زرد» از جمله آثاری هستند که در ماههای ابتدایی سال درگیر فیلمبرداری آنها بودم اخیرا هم مقدمات همکاری با پوران درخشنده در فیلم تازه اش «زیر سقف دودی» پیش آمده است و به این ترتیب تا اینجا، سال پرکاری را پشت سر گذاشته ام .

وی با اشاره به «گشت ارشاد2» به کارگردانی سعید سهیلی بیان کرد: بلحاظ داستانی این کار در امتداد قسمت قبل است و با همان سه شخصیت اصلی روایت می شود. بلحاظ تصویربرداری اما کار به شدت ویژه بود و بالای 45 لوکیشن اصلی داشتیم که باعث شده بود فضای فیلم فضایی کاملا خاص و متقاوت باشد .

سلامی ادامه داد: فکر می کنم بلحاظ بصری «گشت ارشاد2» چند پله بالاتر از قسمت قبل باشد و از آن سو در متن هم با اشارات اجتماعی به‌روزتری روبرو هستیم .

سلامی درباره تجربه همکاری با کارگردان جوانی به نام مصطفی تقی زاده در «زرد» گفت: فارغ از حواشی خاصی که پیرامون عدم برآورده شدن تعهدات مالی تهیه کننده درباره این فیلم وجود دارد من فکر می کنم «زرد» فیلمی است به شدت حرفه ای و خوش ساخت و البته که بازیهای خوبی هم دارد .

وی ادامه داد: بخش عمده «زرد» در یک بیمارستان می گذرد و حتی می توان آن را ملودرام بیمارستانی قلمداد کرد. بدین لحاظ کار من به عنوان فیلمبردار واقعا سخت بود چون ریتم فیلم پر از اکت بود آن هم در فضای بیمارستان .

مسعود سلامی درباره ساختار محتوایی «زرد» بیان داشت: برخلاف سینمای مینی مالیستی متداول، فیلم یک روایت خطی کلاسیک دارد و به مرور اتفاقاتی می پردازد که برای چند جوان روی می دهد .

اکبر عبدی برای ادامه قرنطینه از شمال به ترکیه رفت

علی عبدی، برادر بازیگر پیشکسوت و مطرح سینمای ایران اکبر عبدی، در ارتباط با وضعیت عمومی برادرش، گفت: در حال حاضر حال عمومی برادرم خوب است و پزشکان از روند بهبود حال وی رضایت دارند. او همچنین در حال حاضر در مسافرت به سر می‌برد و طی چند هفته آینده برای درمان و آزمایشات لازم به ایران برمی‌گردد .

وی در ادامه افزود: یکی از دلایلی که اکبر عبدی تصمیم گرفت ادامه قرنطینه خود را در خارج از ایران و در کشور ترکیه بگذراند، این است که بسیاری از دوستان و آشنایان وی و همچنین نزدیکانش اصرار بر دیدن وی می‌کردند و پزشکان به دلیل اینکه وی را از هر نوع ملاقاتی ممنوع کرده‌اند، از او خواستند برای ادامه روند قرنطینه که شرایط راحت‌تری را بگذراند و همچنین تنوع روحی نیز داشته باشد، به کشور ترکیه برود .

عبدی در پایان خاطر نشان کرد: خدا را شکر که حال بازیگر مطرح سینمای ایران رو به بهبود است و پزشکان او از روند درمانش راضی هستند و خودش نیز با اشتیاق علاقه دارد که در پایان درمان به ادامه فعالیت کاری و حرفه‌ای خودش بپردازد. همچنین لازم می‌دانم بگویم خبرهایی مبنی بر اینکه اکبر عبدی می‌‌خواهد در ترکیه به زندگی خود ادامه دهد، کذب محض است و او با علاقه به کشورش برای ادامه فعالیت باز خواهد گشت .

ارسال نظر: