طرح دانمارک برای بستن مرزهای خود به روی پناهجویان

کدخبر: 2059388

وزیر مهاجرت دانمارک طی پیشنهادی خواستار تدوین قانونی برای بسته شدن مرزهای این کشور به روی مهاجران شد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: دولت دانمارک روز سه‌‌شنبه طی پیشنهادی خواستار تدوین قانونی برای بسته شدن مرزهای این کشور به روی مهاجران در صورت تشدید موج ورود مهاجران به این کشور و افزایش درخواست‌‌های پناهندگی شد.

بنابه گزارش خبرگزاری فرانسه، «اینگر استویبرگ» وزیر مهاجرت دانمارک طی اظهاراتی در این خصوص اعلام کرد: «ما باید قادر به مدیریت فشارها باشیم و به همین دلیل است که ما درخواست ایجاد «ترمز اضطراری» را ارائه داده‌ایم تا قادر باشیم متقاضیان پناهندگی را در مرزها به عقب برانیم.»

بر اساس این گزارش، تصمیم دولت دانمارک برای تدوین چنین قانونی پس از آن صورت گرفت که دولت نروژ طی ماه ژوئن گذشته با تصویب قانونی به نیروهای پلیس این کشور این اختیار را داد که تمامی کسانیکه را که برای درخواست پناهندگی به مرزهای نروژ مراجعه می‌کنند بدون توجه به وضعیتشان، از همان مرزها به عقب برانند.

دانمارک از زمان آغاز سال جاری میلادی تاکنون 4700 متقاضی پناهندگی را در خک خود پذیرش کرده و پیش‌بینی کرده که طی سال جاری حدود 10 هزار نفر در خاک این کشور مستقر شوند.

دستگاه اجرایی دانمارک همچنین خواستار محدود شدن حق استفاده از مزایای اجتماعی برای متقاضیان پناهندگی، پیاده‌سازی تدابیر امنیتی در مراکزی که آنها در آنجا اقامت دارند و همچنین تسهیل اخراج عده‌ایست که درخواست پناهندگی‌شان رد شده است.

وزیر مهاجرت دانمارک که رویکرد ضدمهاجران دارد، در ادامه گفت: «10 هزار متقاضی پناهندگی رقم بسیار زیادی است.»

این کشور طی سال 2015 میلادی که موج مهاجرت‌ها در آن شدت زیادی داشت، حدود 21 هزار نفر را که در تلاش بودند از طریق مسیرها و جاده‌های دانمارک خود را به سوئد برسانند، در خاک خود پذیرش کرد.

ارسال نظر: