مدیر عامل شرکت نورد آریان فولاد در گفتگو با «نسیم آنلاین»: واردات یک میلیون و ۴۰۰ هزارتن فولاد توسط عده‌ای رانتخوار

نگاه دولت به صنعت فولاد تخریبی است/ هیچ حمایتی در سه سال اخیر از ما نکردند

کدخبر: 2058963

وی،گفت که دولتمردان هیچ اعتقادی به حمایت از تولید داخلی نداشته و آنها هیچ فعالیتی در سه سال اخیر در راستای حمایت از تولید داخلی فولاد انجام نداده اند.

مدیر عامل شرکت"نورد آریان فولاد" در ارزیابی وضعیت صنعت فولاد کشوردر سه سال اخیر گفته که شرایط این صنعت به مراتب بدتر شده و دولت هیچ حمایتی از این صنعت نمی‌کند.

"بهمن قاسمی" درگفتگو با «نسیم آنلاین» با بیان اینکه ارایه تسهیلات به بخش خصوصی صنعت فولاد به سختی صورت می گیرد، اظهار داشته که حمایت‌های دولت از 20 شرکت عمده فولادی مرتبط با خود دولت بوده و این تسهیلات به شرکتهایی تعلق می گیرد که به نحوی به دولت متصل هستند.

وی، با ذکر مثالی گفت که در حال حاضر، شرکت ذوب آهن اصفهان و فولاد مبارکه به ترتیب 2800 و 5700 میلیارد تومان از بانکها وام گرفته اند و توضیح داد که تولیدات شرکت های فولادی همواره توام با زیان بوده و تولید کنندگان بخش خصوصی هم مجبور شده اند تا از حجم تولیدات خویش بکاهند. به گفته این تولیدکننده فولاد، شرکت فولاد مبارکه تولیدات خویش را با بهای 1611 تومان در داخل و 1100 تومان در خارج عرضه کرده است.

قاسمی تصریح کرد که فولاد مبارکه با استفاده از سوبسید داخلی محصولات خود را به خارج ارزانتر می‌دهد در حالیکه از سوبسید برق، آب و سوخت استفاده کرده است.

وی، سهم تولیدات فولاد در بخش خصوصی را در قیاس باتولیدکنندگان دولتی تنها 10 درصد خواند و اذعان داشت که شرکت های فولادی وابسته به دولت تولیدات خود را 10 برابر گرانتر از بخش خصوصی تمام می کنند.

مدیرعامل شرکت نوردآریان فولاد، بیان داشت که برای عملکرد دولت درحمایت از بخش خصوصی فولاد هیچ نمره‌ای در نظر نمی‌گیرد، چرا که نگاه دولت به این صنعت تخریبی بوده و دولتمردان برای انبساط خاطر بحث حمایت از دولت را مطرح می سازند. وی گفت که دولتمردان هیچ اعتقادی به حمایت از تولید داخلی نداشته و آنها هیچ فعالیتی در سه سال اخیر در راستای حمایت از تولید داخلی فولاد انجام نداده اند.

قاسمی، با اشاره به طرح موضوع واردات یک میلیون و 400 هزارتنی فولاد توسط عده ای رانت خوار، گفت که این حجم فولاد در طول یکسال اخیر وارد کشور شده، بنابراین چگونه عده ای جلوی این حجم واردات را نگرفته اند و نتیجه گیری کرد که تصور اینکه عده ای با واردکنندگان همدست بوده اند آیا تصور خطایی است؟

وی، درباره این تصورکه بانک ها، بانک مرکزی را در ارایه تسهیلات دور می زنند، هم گفت که دور زدن بانک مرکزی امری غیرممکن بوده و با طرح این پرسش که چرا بانک مرکزی اسامی بدهکاران دانه درشت را منتشر نمی کند ، باسخ داد که این حق مردم بوده که بدانند که شبکه بانکی پول آنهارا به چه کسانی در قالب تسهیلات می‌دهند.

ارسال نظر: