گزارش هفته‌نامه آمریکایی از نیرنگ‌های سیاسی دموکرات‌ها؛

هیلاری بدون تقلب در انتخابات به کاخ سفید نمی‌رسد

کدخبر: 2055720

فرانت پیج مگزین نوشت: هیلاری کلینتون نمی‌تواند در یک انتخابات منصفانه پیروز شود، او از تمام راه‌های متقلبانه، از رسانه‌ها گرفته تا فریب رای دهندگان برای پیروزی در انتخابات استفاده می‌کند.

گروه بین الملل « نسیم آنلاین »- هفته نامه آمریکایی "فرانت پیج مگزین" به انتقاد از سیاست های انتخاباتی دموکرات ها پرداخت و نوشت:

هیلاری کلینتون هرگز در یک انتخابات صادقانه پیروز نشده است و در حال حاضر نیز به نظر نمی‌رسد که وی قصد انجام یک رقابت سالم را داشته باشد.

نوع رقابت مورد علاقه وی، تقلب است. با اینکه به شدت منفور است و تعداد زیادی از رای‌دهندگان، وی را غیرقابل اعتماد می‌دانند، اما او قصد دارد برای نجات خود، با وحشت زده کردن جمهوری‌خواهان برای کنار گذاشتن «ترامپ»، در این انتخابات پیروز شود.

هیلاری وابسته به سیستم سیاسی است و سلاح انتخابی وی رسانه است. این سلاح، تاثیر چندانی بر رای‌دهندگان عادی ندارد اما تا حد زیادی بر جمهوریخواهان کلیدی و مهمی که مورد هدف وی هستند، موثر خواهد بود. نقطه ضعف آنها موقعیت و ملاحظه کاری است. از همان ابتدا، برخی از جمهوریخواهان سرشناس برای حفظ وضع موجود، ترجیح می‌دادند که هیلاری در انتخابات پیروز گردد.

* استراتژی هیلاری، ایجاد شکاف و دودستگی در حزب جمهوری‌خواهان

برای برخی، حفظ وضع موجود سیاسی به معنای ادامه عفو بیگانگان غیرقانونی، مهاجرت انبوه، حمایت از اخوان المسلمین و ملت سازی است. برای دیگران، این به معنای حفظ موقعیت ممتاز آنها و دسترسی به قدرت است و شکست جمهوری‌خواهان در انتخابات، اهمیتی برای آنها ندارد.

اما یکی از جناح‌های بسیار بزرگ این حزب، در مورد ترامپ و پیروزی وی تردید دارد. هدف کمپین انتخاباتی هیلاری کلینتون این بوده که آنها را متقاعد کند "ترامپ" محکوم به شکست است و پیروزی وی می‌تواند حتی از پیروزی هیلاری نیز به مراتب خطرناک‌تر باشد.

استراتژی هیلاری، ایجاد شکاف و دودستگی در حزب جمهوری‌خواهان؛ متقاعد ساختن دستگاه برای محروم کردن ترامپ از منابع و در عین حال، صف آرایی نامزدهای جمهوری‌خواه برای برکناری وی و سرانجام به رقابت واداشتن عناصر جمهوری‌خواه با یکدیگر است. این در حالی است که هیلاری به سوی پیروزی گام بر می‌دارد و در نهایت یک حزب جمهوری‌خواه شکست خورده و دچار اختلافات داخلی بر جای می‌ماند که قادر به ارائه یک اپوزیسیون منسجم علیه برنامه وی نیست.

این ترفند خوبی است و فقط جمهوری‌خواهان می‌توانند اجازه دهند که این اتفاق بیافتد. هیلاری کلینتون نمی‌خواست در انتخابات مقدماتی حزب دموکرات، با مخالفتی واقعی رو به رو شود. او نمی‌خواهد با دونالد ترامپ یا هر کس دیگری که سابقه ملی و نامی شناخته شده دارد، در انتخابات مواجه شود.

این همان چیزی بود که هیلاری در نیویورک برای آن تلاش می‌کرد. او امیدوار است که این استراتژی یک بار دیگر برایش کار کند.

* هیلاری کلینتون از چه شیوه‌هایی برای تقلب در انتخابات استفاده می‌کند؟

هیلاری کلینتون انتظار ندارد که رای عدی زیادی از جمهوری‌خواهان را از آن خود کند. اعلام پشتیبانی جمهوری‌خواهان سابق از وی، بیشتر حاکی از کاهش میزان مشارکت است تا جمع‌آوری رای‌دهندگان جدید. به همین خاطر است که هیلاری کلینتون در حالیکه دستخوش یکی دیگر از تغییرات بی‌شمار خود بود، در مورد توزیع مجدد ثروت تا حامیان برنی و میهن‌پرستی موعظه کرد. هدف وی متقاعد نمودن رای‌دهندگان جمهوری‌خواهی است که از ترامپ ناراضی هستند و اینکه دنیا به آخر نمی‌رسد اگر آنها در خانه بمانند و هیلاری رئیس‌جمهور شود.

اما بزرگ‌ترین هدف کمپین هیلاری کلینتون، زیرساخت‌های حزب مخالف است. زمزمه رسانه‌ها حاکی از آن است که هدف کمپین هیلاری متقاعد نمودن بخش‌هایی از دستگاه حزب جمهوری‌خواه در مورد این است که ترامپ محکوم به فنا است و آینده آنها در گروی برکناری وی و یا محروم کردن او از منابع است و این یعنی کشاندن حزب جمهوری‌خواه به یک جنگ داخلی، که در هر دو صورت، هیلاری پیروز میدان خواهد بود.

هیلاری کلینتون به دنبال یک مبارزه عادلانه یا حتی ناعادلانه نیست. او به دنبال این است که با فلج کردن جمهوری‌خواهان، از مبارزه آن‌ها جلوگیری کند تا اصلا قادر به مبارزه نباشد. به اعتقاد نویسنده، این یک انتخابات کاملا متقلبانه است. در ادامه می‌خوانیم که هیلاری کلینتون از چه شیوه‌هایی برای تقلب در انتخابات استفاده می‌کند.

* تاکتیک "ترس، عدم اطمینان و تردید" برای پیروزی در انتخابات

او با استفاده از ترس‌ها و تردیدهای نخبگان جمهوری‌خواه، علیه آنها یک دام رسانه‌ای درست کرده است. برای پیروزی در انتخابات، تمام کاری که او باید بکند، این است که آنها را متقاعد کند که حزب [جمهوری خواه] محکوم به فنا است و این آخرین فرصت آنها برای نجات است. رسانه‌ها با صدای بلند اعلام کرده‌‌اند با اینکه انتخابات در ماه آگوست برگزار خواهد شد، اما هیچ امکانی برای پیروزی ترامپ وجود ندارد.

نام این تاکتیک، "اف یو دی" مخفف سه واژه انگلیسی ترس، عدم اطمینان و تردید است.

هیلاری، ترامپ را به سوءاستفاده از ترس‌ها متهم می‌کند،‌ در حالیکه مبارزات انتخاباتی خودش بر مبنای عامل ترس بنا نهاده شده است. لیندون جانسون نیز در کت و شلوار رسمی خود، ترس از ترامپ را اشاعه می‌دهد. هر قدر رای‌دهندگان به طور کلی نامطمئن‌تر باشند، و به طور خاص، جمهوریخواهان در مورد ترامپ احساس ترس کنند، همانقدر هیلاری کلینتون انتخاب مطمئن‌تری به نظر خواهد رسید.

در حال حاضر، دستگاه جمهوری‌خواهان، در حوضچه مذابی از ترس، عدم اطمینان و تردید خود شنا می‌کنند و به سمت نوعی اضطراب و سراسیمگی کشیده می شوند. گفته می‌شود که جمهوری‌خواهان هیچ انتخابی ندارد جز اینکه که انتخابات را به هیلاری کلینتون واگذار کنند یا اینکه به عنوان یک حزب سیاسی نابود شوند. این پیام اشتباه، در عمق کمپین مبارزاتی کلینتون پایه ریزی شده است. اما تا حد زیادی به نظر می‌رسد که ناشی از افکار تاریکی است که جمهوری‌خواهان قبلا دچار آن شده بودند و تحت تاثیر این افکار تاریک و ناامیدی، تصویر بزرگتر از دست می‌رود.

هیلاری کلینتون، آن نامزد مطمئنی که متحدان رسانه‌ای به تصویر می‌کشند، نیست. او یک نامزد ضعیف و در حال تقلا است که هیچ اعتماد به نفسی برای پیروزی در یک انتخابات صادقانه ندارد.

* حقیقت بر خلاف آن چیزی است که ما در رسانه‌ها می‌بینیم

آخرین رسوایی هیلاری در مورد ایمیل‌های وی نیست بلکه در مورد این است که چطور متحدان سیاسی او در کمیته ملی حزب دموکرات با تقلب در سیستم، به نفع او عمل کردند. به این خاطر که او می‌ترسید حتی در برابر سوسیالیست نامنسجمی مانند برنی ساندرز به پیروزی برسد. اگر کسی دلیلی برای ترس دارد، آن شخص هیلاری کلینتون است. حقیقت بر خلاف آن چیزی است که ما در رسانه‌ها می‌بینیم.

رسانه‌ها هیاهو به راه انداخته‌اند که حزب جمهوری‌خواهان دچار دودستگی است و یک نامزد منفور به آن تحمیل شده است. واقعیت این است که در اصل، دموکرات‌ها گرفتار چنین وضعیتی هستند.

هیلاری کلینتون برای سومین دوره اوباما، در انتخابات شرکت می‌کند، در حالیکه هیچ درخواستی از سوی وی یا حتی هر درخواست دیگری در این خصوص مطرح نشده است. مهم‌تر از همه، وی در به وجود آوردن رسوایی و سپس بدتر کردن اوضاع با انکار و دروغ‌هایش، نابغه است و فقط از این راه است که حزب خود را دچار دودستگی می‌کند. در حال حاضر نیز باید کشور را متقاعد کند که می‌تواند بدون تقلب در سیستم، حزب خود را در انتخابات پیروز کند. اما تنها رویکرد او این است که بازی بی‌خطر خود را انجام دهد و رقبایش، چه ترامپ و چه ساندرز را به عنوان رادیکال‌های خطرناک جلوه دهد.

سوال اینجا است که آیا او یک نامزد مطمئن که آماده برگزاری یک انتخابات ملی است، به نظر می‌رسد؟ و با این وجود، عده زیادی از جمهوری‌خواهان براین باورند که پیروزی هیلاری کلینتون اجتناب‌ناپذیر است. چرا؟

پاسخ به این سوال،‌ ما را به یاد اظهارات افسانه‌ای «پالین کیل» در مورد نیکسون می‌اندازد که می‌گفت: «من در دنیایی نسبتا خاص زندگی می‌کنم. من فقط یک نفر را می‌شناسم که به نیکسون رای داد. من نمی‌دانم آنها کجا هستند. آنها از دیدرس من خارج هستند.»

* هیلاری و حامیانش می‌دانند که وی تا چه اندازه آسیب‌پذیر است

بسیاری از جمهوری‌خواهانی که در راس قرار دارند، در دنیای خاص مشابهی زندگی می‌کنند. آنها کسی را نمی‌شناسند که به ترامپ رای دهد. آنها نمی‌توانند تصور کنند که چرا باید کسی این کار را انجام دهد. ظهور وی آنها را شگفت زده کرده است و آنها همگی می‌خواهند باور کنند که هیچ کس در یک انتخابات ملی، به وی رای نخواهد داد. دوستان لیبرال آنها قطعا این کار را نمی‌کنند.

آنها با صفحات سرمقاله «نیویورک تایمز» و «واشنگتن پست» به مراتب بیشتر از رای دهندگان واقعی موافق هستند. برای همین است که رگبار رسانه‌ای هیلاری آنها را اینگونه سراسیمه کرده است. آنها می‌دانند که رسانه‌ها تا چه‌ اندازه‌ای مغرضانه عمل می‌کند اما هنوز هم احساس واقعی خود را از صفحات آن‌ها دریافت می‌کنند.

هیلاری کلینتون برای متقاعد کردن جمهوری‌خواهان در مورد اینکه چه احساس از هم گسیخته‌ای نسبت به رای دهندگان خود دارند، زمان کافی صرف کرده است. هیلاری و حامیانش می‌دانند که وی تا چه اندازه آسیب‌پذیر است. از این رو، آنها تلاش می‌کنند تا با سواستفاده از نقاط ضعف جمهوریخواهان، انتخابات واقعی را به حاشیه برانند.

اگر آنها کاری کنند که جمهوری‌خواهان ترامپ را کنار بگذارند،‌ هیلاری پیروز می شود. حتی اگر تمام کاری که آنها انجام می‌دهند، به راه انداختن یک جنگ داخلی باشد، تمام انرژی جمهوری‌خواهان، به جای مبارزات انتخاباتی، صرف این جنگ داخلی خواهد شد و نهایتا به پیروزی هیلاری کمک خواهد کرد.

هیلاری کلینتون باور ندارد که بتواند در یک انتخابات منصفانه پیروز شود. او از تمام راه‌های متقلبانه، از تعصب رسانه‌ها گرفته تا فریب رای دهندگان برای پیروزی در انتخابات استفاده می‌کند اما تنها چیزی که هیلاری را به کاخ سفید می‌برد، یاس و اعتراف جمهوری‌خواهان به شکست است.

ارسال نظر: