لاریجانی در صحن علنی:

برنامه ششم تا آبان‌ماه در مجلس تصویب می‌شود

کدخبر: 2054793

رئیس مجلس با تأکید بر اینکه نیازی به اعلام وصول مجدد لایحه برنامه ششم توسعه در مجلس دهم نیست، گفت: برنامه ششم احتمالاً تا آبان‌ماه در مجلس به تصویب می‌رسد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: کاظم دلخوش نمایند مردم صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (یکشنبه) پارلمان در تذکری نسبت به عدم ارائه لایحه برنامه ششم توسعه به مجلس با امضای رئیس‌جمهور انتقاد کرد و اظهار داشت: لایحه به جای اینکه با امضای رئیس‌جمهور به پارلمان ارائه شود، امضای نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور را در پای خود دارد.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این تذکر دلخوش که البته مورد انتقاد بسیاری از نمایندگان در صحن علنی بود، توضیح داد: لایحه‌ای که دولت به مجلس ارائه داده، همان لایحه‌ای است که در مجلس نهم اعلام وصول شد و نیازی به اعلام وصول مجدد آن در مجلس دهم نیست.

وی افزود: لایحه برنامه ششم توسعه در حال حاضر در دستور کار کمیسیون‌های تخصصی پارلمان قرار گرفته و نامفهوم نیست و نمایندگان مجلس می‌توانند در کمیسیون‌ها رأی‌گیری کرده و پیشنهادات‌شان را نیز برای اصلاح این برنامه ارائه کنند، البته ایراد مجلس به لایحه برنامه ششم توسعه این بود که اهداف کمّی و کیفی در آن مد نظر قرار نگرفته بود که دولت پیشنهاد اصلاحی را در 2 اهداف کمی و کیفی ارائه کرده است.

رئیس مجلس در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: شما می‌توانید در کمیسیون‌های تخصصی بررسی‌های خود درباره لایحه برنامه ششم توسعه را انجام دهید، اعلام شده اشکالات شکلی این لایحه نیز برطرف شود، لایحه برنامه ششم توسعه باید در مجلس شورای اسلامی با وجود نقایصی هم که دارد، مطابق سیاست‌های کلی ابلاغی مد نظر مقام معظم رهبری تا آبان یا آذرماه سال جاری به تصویب برسد، گفت: احتمالاً تا آبان‌ماه لایحه برنامه ششم توسعه در مجلس تصویب می‌شود.

وی اضافه کرد: سرعت بیشتری به تصویب لایحه برنامه ششم توسعه در مجلس بدهیم، چرا که دولت باید لایحه بودجه سال آینده 1396 را تا 15 آذر و بر اساس قانون برنامه ششم توسعه تقدیم مجلس شورای اسلامی کند، بنابراین متذکر می‌شوم که وقت زیادی وجود ندارد.

لاریجانی در پایان خاطرنشان کرد: متنی که به عنوان لایحه برنامه ششم توسعه از سوی دولت به مجلس ارائه شده، در کمیسیون‌های تخصصی در حال بررسی است و پیشنهادات نمایندگان نیز مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

ارسال نظر: