ضرابی اعلام کرد

آسمانی صاف و آفتابی در بیشتر نقاط کشور/ هوای مناسب برای برداشت شلتوک برنج و هوا دهی برگ چای

کدخبر: 2052979

کارشناس هواشناسی از جو آرام، آسمان صاف و آفتابی در بیشتر نقاط کشور خبر داد و گفت: وضعیت جوی کشور برای برداشت شلتوک در شمال کشور مناسب است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، مرتضی ضرابی گفت: در حال حاضر وزش باد پدیده غالبی است که در نیمه شرقی کشور پیش‌بینی می‌شود که البته تمرکز آن در جنوب شرق کشور، جنوب خراسان رضوی و شمال سیستان و بلوچستان خواهد بود.

وی گفت: افزایش سرعت وزش باد در منطقه زابل منجر به کاهش کیفیت هوا و بروز گرد و خاک می شود ضمن اینکه سرعت وزش باد در این منطقه بین 55 تا 65 کیلومتر در ساعت در نوسان خواهد بود.

کارشناس هواشناسی ادامه داد: افزایش سرعت باد در بخش‌های شرقی دریای عمان موجب متلاطم شدن آب‌های جنوب شرقی کشور می‌شود.

ضرابی تصریح کرد: احتمال رگبار و رعد و برق برای عصر امروز و فردا در جنوب سیستان و بلوچستان وجود دارد ضمن اینکه نوسانات دمایی هم دور از انتظار نیست و به صورت جزیی بر میزان دمای هوای کشور افزوده خواهد شد.

کارشناس هواشناسی درباره شرایط آب و هوایی تهران افزود: تهران دیروز در گرمترین ساعت 36 درجه بود که پیش‌بینی می‌کنیم امروز به 37 درجه برسد.

ضرابی با اشاره به اینکه شرایط آب و هوایی در شمال کشور مساعد است، گفت: در حال حاضر شرایط برای برداشت شلتوک برنج توسط شالیکاران فراهم است و البته چایکاران هم می‌توانند به راحتی برای هوادهی برگ‌های سبز چای اقدام کنند.

ارسال نظر: