آیت‌الله مکارم شیرازی:

احداث زائرسرا برای خدام حرم امام حسین(ع) در مشهد بیانگر عشق به اباعبدالله است

کدخبر: 2051777

مرجع عالی‌قدر جهان تشیع ساخت زائرسرا به نام امام حسین(ع) و برای خدام آن حضرت را نشانه عشق به حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) دانست.

به گزارش « نسیم آنلاین » به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دارالقرآن علامه طباطبایی آیت‌الله‌العظمی، مکارم شیرازی در بازدید از هتل مضیف الامام الحسین(ع) در مشهد بر فراموش‌نشدن زحمات علمای گذشته تأکید و با تحسین واقف این مجموعه به آستان مقدس امام حسین(ع) موفقیت و توفیقات بیشتر حاج علی‌اکبر انصاری را مسئلت کرد.

وی با بیان اینکه مسلماً چنین خدماتی ذخیره یوم المعاد است، اظهار داشت: البته برای زواری که به مشهد الرضا(ع) مشرف می‌شوند، برنامه‌های فرهنگی با استفاده از ابزارهای سمعی و بصری پیش‌بینی شود تا زائران مخصوصاً کسانی که از کشور عراق به این زائرسرا می‌آیند، آشنایی بیشتری بافضیلت زیارت و اعمال و واجبات دینی و معارف اسلامی پیدا نمایند.

این مرجع عالی‌قدر تشیع با تأکید بر اهمیت ساخت زائرسرا و چنین مضیف هایی، ساخت بنای مضیف الامام الحسین(ع) را بسیار آبرومند و کم‌نظیر توصیف کرد و افزود: این اقدام شایسته نشانه عشق به حضرت اباعبدالله الحسین(ع) است.

آیت‌الله مکارم شیرازی در ادامه به ذکر خاطره‌ای از دوران طلبگی خود در نجف اشرف پرداخت و گفت: در ایام اربعین به همراه دیگر طلاب در مدت‌زمانی تقریباً سه روز، پیاده به کربلا مشرف می‌شدیم؛ در یکی از سفرها بعدازآنکه دریکی از مضیف های بین راه قدری استراحت کردیم و سپس راه افتادیم، ناگهان چند جوان عرب جلوی مارا گرفتند و اصرار کردند که شما به مضیف ما بیایید تا ما از شما پذیرایی کنیم و شب را آنجا بمانید و ماهم چون تازه راه افتاده بودیم قبول نمی‌کردیم و آن‌ها هم اصرار می‌کردند تا اینکه یکی از آن‌ها خنجری کشید و گفت باید امشب مهمان ما شوید و بالاخره ما به آن‌ها قول دادیم که به‌محض تشرف به کربلا به نیابت آن‌ها زیارت کنیم و تنها در این صورت بود که اجازه دادند ما به راه خودمان ادامه دهیم.

وی با بیان اینکه این ماجرا یکی از خاطراتی است که برای خود بنده در آن سال‌های طلبگی در نجف پیش آمد و حاکی از عشق خدمت به زائران امام حسین(ع) است، تصریح کرد: بحمدالله امروزه شاهد هستیم که هرساله در ایام اربعین میلیون‌ها نفر این پیاده‌روی را انجام می‌دهند و همه هم از خدمات و پذیرایی این مضیف ها بهره می‌برند.

احیاء بیوت علمای ربانی خدمت گذاری به عالم است

این مرجع عالی‌قدر تشیع با اشاره به احیاء بیوت علمای ربانی همچون مرحوم علامه طباطبائی و شهید آیت‌الله مدرس افزود: زحمات علمای گذشته نباید فراموش شود و هنگامی‌که خانه عالمی به نام او و به یاد او احیاء می‌شود، در حقیقت راه او ادامه می‌یابد و این خدمتگزاری به عالم است.

آیت‌الله مکارم شیرازی گفت: هنگامی‌که مرحوم فلسفی که از مشاهیر منبری‌ها بودند و به نظر بنده یک نابغه در منبر محسوب می‌شوند، از دنیا رفتند، بنده دیدم ایشان فرزند روحانی ندارند و حیف است چنین شخصیت بی‌نظیری فراموش شود، لذا به فکر افتادم تا خانه ایشان را خریداری و در همان مکان، ساختمان عظیمی به نام «دارالمبلغین فلسفی» ساختیم و بحمدالله مکانی برای تربیت مبلغان دینی شده است و طلاب با دیدن دوره‌های تربیتی و تبلیغی به‌عنوان مبلغ اعزام به تبلیغ می‌شوند.

وی در پایان تأکید کرد: نام مدرس‌ها، فلسفی‌ها و علامه طباطبایی‌ها نباید فراموش شود و ما هرچقدر به بزرگان و علمای گذشته توجه و خدمت کنیم، آیندگان نیز در حق ما چنین خواهند کرد.

احداث زائرسراها برای وقف به آستان مقدس امیرالمؤمنین(ع) و حضرت عباس(ع)

در این بازدید مدیر دارالقرآن علامه طباطبائی ضمن خیرمقدم به‌محض شریف مرجع عالی‌قدر حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی و علماء و میهمانان حاضر در مجلس گفت: هتل مضیف الامام الحسین(ع) با سه هزار متر زیربنا در هفت‌طبقه توسط خادم الحسین آقای حاج علی‌اکبر انصاری وقف حرم حضرت امام حسین(ع) شده است تا خادمان آستان مقدس حسینی در هنگام تشرف به مشهد مقدس در این هتل اسکان یافته و مورد پذیرایی قرار گیرند.

مرتضی نجفی قدسی افزود: این واقف خیراندیش دو قطعه زمین در مجاور همین هتل را خریداری کرده است تا زائرسراهایی برای وقف آستان مقدس حضرت امیر المومنین(ع) و حضرت ابوالفضل العباس(ع) دایر شود و خادمان آن اعتاب مقدسه نیز از این احسان بهره‌مند شوند.

وی احیاء خانه‌های علمای بزرگ گذشته را ازجمله اقدامات مهم آقای حاج علی‌اکبر انصاری و فرزند ایشان برای باقی ماندن نام و یاد آنان دانست و تأکید کرد: تاکنون بیت شریف حضرت علامه طباطبایی(رض) در قم و بیت شهید والامقام آیت‌الله سید حسن مدرس در تهران خریداری و به‌طور کامل بازسازی‌شده و ان‌شاءالله این حرکت دینی و قرآنی همچنان ادامه خواهد داشت.

ارسال نظر: