در گفتگو با «نسیم آنلاین»:

انتقاد رئیس اتاق اصناف ایران از تسهیلات اعطایی بانک توسعه صادرات

کدخبر: 2050821

علی فاضلی گفت که بانک‌ها وثایق سنگینی دریافت می‌کنند و افزود که در دوره پسابرجام وارد شدن به بازار جهانی به سختی صورت می‌پذیرد.

رئیس اتاق اصناف ایران گفته که با ارایه تسهیلات با نرخ بهره 18 درصدی نمی‌توان به سمت صادرات موفق حرکت کرد. به گزارش خبرنگار «نسیم آنلاین »، بانک توسعه صادرات، به تازگی، اعلام داشته که نرخ سود تسهیلات اعطایی صادراتی ریالی از محل منابع بانک در قالب عقود غیر مشارکتی و مشارکتی برای تسهیلات سرمایه در گردش پرداختی به مشتریان حداکثر 18 درصد خواهد بود.

بنابر اعلام بانک توسعه صادرات، چنانچه تسهیلات گیرندگان دارای شرایطی از جمله صادرکننده نمونه کشوری و استانی همان سال (بنابر آخرین لیست اعلامی)، دارای رتبه اعتباریA ،AA وAAA ، اعضای VIPباشگاه مشتریان یا عضو بانکداری شرکتی بانک، داشتن میانگین وزنی مطلوب، ارائه کنندگان ضمانت نامه صندوق ضمانت صادرات ایران و یا وثیقه نوع یک با پوشش کامل اصل و سود باشند، مشمول اعمال تخفیف از نیم درصد تا دو درصد خواهند بود.

"علی فاضلی" در گفتگو با نسیم آنلاین با طرح این پرسش که چگونه می‌توان موانع صادرات را با ارایه تسهیلات با نرخ بهره 18 درصدی برداشت، خود پاسخ داد که نرخ بهره تسهیلات در تمام دنیا برای بخش تولید تک رقمی بوده و افزوده که ضمن ارایه تسهیلات تک رقمی و مد نظر داشتن بیمه کارفرمایی، در مسایل گمرکی هم نظام تعرفه ای رعایت می شود.

به گفته وی، صادرات را باید در پنج مرحله تعریف کرد که این پنج مرحله هم باید به هم متصل باشند و ادامه داد که در صنعت آلومینیوم تامین ماشین آلات به سختی صورت می‌پذیرد و برای دریافت تسهیلات باید به سراغ بانک رفت. فاضلی گفت که بانک ها وثایق سنگینی دریافت می کنند و افزود که در دوره پسابرجام وارد شدن به بازار جهانی به سختی صورت می‌پذیرد.

رئیس اتاق اصناف ایران گفته که در حال حاضر بازاریابی در عرصه صادرات به خوبی انجام نمی‌شود و رقبای ایران هم جایگزین آن شده اند، بنابراین پس زدن رقبا با امکانات موجود بسیار سخت است. وی، تاکید کرد که با ارایه تسهیلات 18 درصدی از سوی بانک توسعه صادرات نمی توان جهشی درصادرات داشت و نمی توان به سمت صادرات حرکت کرد.

ارسال نظر: