رئیس‌جمهوری الجزایر:

کودتای نظامی در ترکیه صلح و ثبات جهانی را تضعیف می‌کند

کدخبر: 2047965

رئیس‌جمهوری الجزایر در پیامی به همتای ترکیه‌ای خود، اظهار داشت کودتای شکست خورده در ترکیه، می‌توانست صلح و ثبات در این کشور و همچنین در منطقه و جهان را تضعیف کند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، تسنیم نوشت: "عبدالعزیز بوتفلیقه" رئیس‌جمهوری الجزایر، روز یکشنبه کودتای نافرجام کودتای نافرجام علیه دولت «رجب طیب اردوغان»، که گروه محدودی از ارتش طرفدار جنبش «گولن» عصر جمعه آن را ترتیب داده بودند، محکوم و خاطرنشان کرد، چنین اقدامی می‌تواند صلح و ثبات در منطقه و جهان را تضعیف کند.

خبرگزاری رسمی الجزایر نوشت: بوتفلیقه پیامی به همتای ترکیه‌ای خود «رجب طیب اردوغان» ارسال کرد و در آن گفت: «کشور من فقط می‌تواند این کودتای نافرجام را که درصدد اخلال در روند قانون اساسی موجود در ترکیه بود، محکوم کند.»

رئیس‌جمهوری الجزایر افزود: «این تلاش ممکن است صلح و ثبات در کشور بزرگ شما و همچنین در منطقه و جهان را بسیار جدی تضعیف کند.»

وی در ادامه نوشت: «خبر پایان دادن به بحران امنیتی در کشور برادر را با شادمانی بسیار دریافت کردم. بار دیگر، حمایت و همبستگی خود را برای شما اعلام می‌کنم و از خداوند رحمت را برای کسانی، که در راه دفاع از دموکراسی و نهادهای جمهوری قربانی کرده‌اند، و شفای عاجل برای مجروحان را مسالت می‌کنم.»

جمعه شب، شماری از نظامیان ترکیه علیه دولت این کشور اعلام کودتا کردند و با به دست گرفتن تعدادی جنگنده و بالگرد مقر پارلمان، ستاد مشترک ارتش و وزارت دفاع ترکیه را هدف حملات خود قرار دادند. بالاخره تقریبا پس از 12 ساعت درگیری و ناآرامی در خیابان‌های آنکارا و استانبول، دستگاه اطلاعاتی ترکیه به‌همراه پلیس این کشور و با حمایت مردم کنترل اوضاع را به دست گرفتند.

کودتای نافرجام در ترکیه با موجی از محکومیت‌های کشورهای منطقه‌ای و بین‌المللی مواجه شده است.

ارسال نظر: