درخواست رهبران احزاب سیاسی انگلیس برای کناره‌گیری "کوربین"

کدخبر: 2043922

دو نخست وزیر کنونی و پیشین انگلیس به همراه یک رهبر اسبق حزب کارگر از رهبر کنونی خواستند بعد از رای انگلیس به خروج از اتحادیه اروپا، برای منافع ملی از سمت خود کناره‌گیری کند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: در ادامه تنش‌ها میان اعضای حزب کارگر که با استعفای تعداد زیادی از اعضای دولت سایه و رای عدم اعتماد بیش از 170 نماینده این حزب در پارلمان بریتانیا به «جرمی کوربین» رهبر کنونی برای کناره‌گیری، «گوردون برآون» نخست وزیر سابق بریتانیا از وی خواست برای منافع ملی کناره‌گیری کند.

به نوشته روزنامه تلگراف، گوردون برآون رهبر حزب کارگر در سال‌های 2007 تا 2010، «اد میلیبند» رهبر پیشین حزب کارگر و «دیوید کامرون» رهبر کنونی و حزب محافظه‌کار و نخست وزیر بریتانیا از کوربین خواستند برای منافع ملی کوتاه آمده و از سمت رهبری حزب کارگر کناره‌گیری کند.

در همین حین، خانم «آنجلا ایگل» از اعضای حزب کارگر خود را آماده رقابت با کوربین برای تصدی رهبری حزب می‌کند. انتظار می‌رود حدود 50 نماینده کارگر در پارلمان بریتانیا از ایگل حمایت کنند.

برخی منابع حزب کارگر رقابت اعضای این حزب برای رهبری را مبارزه‌ای برای زنده نگه داشتن حزب عنوان می‌کنند.

کوربین اما از کناره‌گیری امتناع کرد و در تقابل با اصرار کوربین، تعداد زیادی از اعضای کابینه سایه استعفا کردند. هم‌چنین بیش از 170 نفر از نمایندگان پارلمان حزب کارگر رای عدم اعتماد به وی دادند اما باز هم کوربین کناره‌گیری نکرده است.

مردم حامی کوربین با فشار بر این عضو حزب کارگر، راهیپمایی خیابانی راه انداخته و هزاران نفر در حمایت از وی به خیابان‌ها آمدند. حامیان کوربین درخواست برگزاری رای‌گیری میان اعضای حزب کارگر در سراسر کشور میان کوربین و یک نامزد دیگر رهبری حزب کارگر کردند.

بعد از رای مردم بریتانیا به خروج از اتحادیه اروپا،‌ رهبر حزب کارگر که خواستار ماندن بود به دلیل عدم توانایی در قانع کردن حامیان این حزب برای رای به ماندن، مورد حمله هم‌حزبی‌ها قرار گرفت و با فشار برای کناره‌گیری مواجه بوده است.

ارسال نظر: