حمایت نماینده اسکاتلند از وزیر کشور انگلستان

کدخبر: 2043912

تنها نماینده اسکاتلندی حزب محافظه کار در پارلمان بریتانیا گفت از نامزدی وزیر کشور برای رهبری این حزب و نخست وزیری بعدی بریتانیا حمایت می‌کند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: "دیوید موندل" تنها نماینده اسکاتلندی حزب محافظه‌کار در پارلمان بریتانیا از رهبری «ترزا می» وزیر کشور حمایت کرد.

به نوشته رویترز، موندل در گفت‌وگو با رادیو بی‌بی‌سی اسکاتلند روز پنج‌شنبه (امروز) گفت وزیر کشور، بهترین گزینه برای رهبری حزب محافظه‌کار و نخست وزیری بریتانیاست.

حزب محافظه‌کار بریتانیا اعلام کرده در ماه سپتامبر، جانشین رهبر کنونی این حزب مشخص خواهد شد که این فرد تا انتخابات سراسری بعدی، نخست وزیر بریتانیا خواهد بود.

بعد از رای مردم بریتانیا به خروج از اتحادیه اروپا، «دیوید کامرون» رهبر حزب محافظه‌کار و نخست وزیر کنونی بریتانیا که در کمپین ماندن بود، از سمت خود کناره‌گیری کرد.

ابتدا به نظر می‌رسد جانشین حتمی وی، «بوریس جانسون» شهردار پیشین لندن و رهبر کمپین خروج باشد اما گزینه دیگر خانم «ترزا می» است. نامزدهای جایگزین برای رهبری حزب محافظه‌کار تا اواسط روز پنج‌شنبه (امروز) مشخص می‌شوند.

در حالی تنها نماینده اسکاتلندی عضو حزب محافظه‌کار از خانم می حمایت می‌کند که رای اسکاتلند به خروج از اتحادیه اروپا بود و «نیکولا استرجون» رهبر حزب ملی اسکاتلند در تلاش است همه‌پرسی دیگری برای جدایی از بریتانیا برگزار کند.

ارسال نظر: