در نشست خبری عوامل فیلم مطرح شد:

ایستاده در غبار اصلاح شد/ فیلم در بهترین زمان ممکن اکران خواهد شد / این فیلم یک اثر جناحی نیست

کدخبر: 2037807

نشست خبری اکران ایستاده در غبار با حضور محمدحسین مهدویان، حبیب الله والی نژاد، علی سرتیپی و هادی حجازی فر در سازمان اوج برگزار شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی « نسیم آنلاین » ، نشست خبری اکران ایستاده در غبار با حضور محمدحسین مهدویان، حبیب الله والی نژاد، علی سرتیپی و هادی حجازی فر در سازمان اوج برگزار شد.

مهدویان در خصوص انتخاب بازیگر برای نقش حاج احمد متوسلیان گفت: من چند نفر را برای باری نقش متوسلیان در نظر داشتم ولی اول گفتم که بازیگر باید گریم سنگینی را باید تحمل کند، از این رو تنها کسی که در شمایل و فیزیک و اخلاق به حاج احمد متوسلیان می آمد همان هادی حجازی فر بود. اصلا به دنبال بازیگر چهره نبودم و بعد از گریم حجازی فر متوجه شدم که کسی غیر از ایشان نمی توانست این نقش را بازی کند.

اصلاح بخش هایی از فیلم به درخواست خانوده متوسلیان

محمدحسین مهدویان در نشست خبری درباره کوتاه شدن زمان فیلم ایستاده در غبار به خاطر اعتراض خانواده احمد متوسلیان گفت: بعد از آماده شدن فیلم خانواده متوسلیان این اثر را دیدند و نظرات و ابهاماتی درباره برخی بخش ها داشتند و بعد از پایان جشنواره فیلم فجر طی چندین جلسه فیلم را به همراه خانواده متوسلیان دیدیم و نظرات آنها اعمال شد، چرا که در نظر داشتیم اگر قرار است فیلم به اکران عمومی در بیاید حتما باید مورد تایید خانواده متوسلیان قرار بگیرد، از این رو بخش هایی از فیلم به درخواست خانواده حذف شد، البته ابن کار تا جایی انجام شد که احساس کردیم به روایت فیلم صدمه وارد نشود و به طور کلی 2 تا 3 دقیقه فیلم برای اکران عمومی کوتاه شد.

وی درباره کار جدیدش گفت: در حال حاضر سوژه های متنوعی را مدنظر دارم و مشخص نیست که فیلم بعدی ام درباره شخصیت های جنگ باشد و یا حتی نباشد، با این حال دوست دارم فیلم ساختنم در حوزه شخصیت های جنگ به یک 3 گانه تبدیل شود ولی لزوما با فیلم بعدی ام این سه گانه را تکمیل نخوام کرد.

علاقه به ساخت فیلمی در مورد شهید بروجردی دارم

مهدویان افزود: شخصا دوست دارم درباره شهید بروجردی فیلم بسازم و تصورم این است که اگر این فیلم را بسازم، قطعا اثر متفاوتی خواهد شد، البته ساخت این اثر نیز کار سختی است.

اکران در بهترین زمان ممکن

حبیب الله والی نژاد در پاسخ به سوال " نسیم آنلاین " درباره دلیل تاخیر زمان اکران گفت: ما همان طور که برای تولید فیلم فکر کردیم قطعا برای بهترین زمان اکران نیز فکر کرده بودیم به همین دلیل با دوستان پخش صحبت کردیم و به دنبال بهترین زمان اکران بودیم و خود به خود زمان دیده شدن فیلم ایجاد شد.

مهدویان درباره همزمان شدن اکران فیلم با خبر زنده بودن متوسلیان گفت: این همزمانی کمی برایم عجیب بود و حتی کسانی که کمی به من نزدیک بودند می گفتند این خبر هم جزیی از کمپین فیلم است که گفتم اصلا اینطور نیست، از اینکه چرا بعد از سال ها در اردیبهشت امسال اظهارنظرهای جدی درباره متوسلیان صورت گرفته، تعجب کردم.

وی افزود: با خود می گویم چه اتفاقی افتاد که سال گذشته به سراغ فیلمسازی درباره متوسلیان رفتیم و از سوی دیگر زمان اکران آن به تاخیر افتاد، با این حال ما هم مخاطب خبرها درباره متوسلیان هستیم و اینکه فکر کنم یک روز متوسلیان بیاید و با هم فیلم را ببینم بیشتر شبیه به یک فانتزی است تا واقعیت.

سینما هم مانند انسان دو جنس مستند و داستانی دارد

کارگردان ایستاده در غبار درباره ژانر این فیلم اظهار داشت: اگر سینما را انسان فرض کنیم، سینما هم مانند انسان دو جنس مستند و داستانی دارد، با این حال همان طور که نمی توان آن دسته از انسان هایی که نه زن هستند نه مرد. را نادیده گرفت، نمی توان فیلم هایی مانند ایستاده در غبار که نه مستند است نه داستانی را نادیده گرفت، قطعا این فیلم برای نمایش در سینما ساخته شده است، چرا که باید اینگونه فیلم ها باید ساخته شود تا مردم با قهرمانان جنگ آشنا شوند.

والی نژاد در ادامه درباره حمایت سازمان ها گفت: هر سازمانی که رفتیم و عنوان کردیم اثر برای متوسلیان است همه پای کار آمدند و ارگان ها از این کار به عنوان یک اثر ملی حمایت کردند، در حقیقت همه ارگان ها از جمله سازمان های فرهنگی و صدا و سیما به بهتر دیده شدن احمد متوسلیان کمک خواهند کرد.

برای ساخت آثار با محسن رضایی مشورت می کنیم

وی درباره مشورت با محسن رضایی درباره ساخت اثر و نظر وی در خصوص این کار گفت: همیشه برای ساخت آثار با موضوع قهرمانان جنگ با محسن رضایی مشورت می کنیم و درباره ایستاده در غبار هم این اتفاق افتاد ولی نمی دانم رضایی این فیلم را دیده است یا خیر و امیدواریم در جلسه پنجشنبه هفته جاری رضایی نیز حضور یابد.

والی نژاد درباره اعمال نظر سازمان های حامی این فیلم به ویژه سازمان اوج در روند ساخت گفت: باورم این است که متولیان این کار از این جهت که آنچه درباره متوسلیان تحقیق و پژوهش شده به شکل درست به نگارش در آید، دلواپس هستند و این دلواپسی درباره همه آثار دفاع مقدسی به ویژه آنهایی که درباره شخصیت های جنگ هستند، وجود دارد، با این حال سازمان ها و نهادها بیشترین همکاری را درباره ساخت این کار داشتند و باور کردند که ما در ایستاده در غبار تنها روایت تاریخی داریم، با این حال این نگرانی وجود داشت روایت درستی باشد و برداشت های دیگری از آن نشود.

وی با بیان اینکه روایت از هشت سال دفاع مقدس نیاز به نقشه راه دارد، اظهار داشت: ایستاده در غبار شروع فیلمسازی در حوزه دفاع مقدس است و سازمان اوج از کسانی که میخواهند درباره متوسلیان فیلم بسازد حمایت می کند، چرا که این فیلم روایت مهدویان از متوسلیان است و آثار زیادی می توان درباره وی ساخت.

در ادامه مهدویان درباره فعالیت در حوزه دفاع مقدس گفت: کار درباره جنگ سخت است و به قول معروف باید فرد پوست کلفتی بود که بتوان در این حوزه به فعالیت پرداخت؛ چرا ساخت اثر دفاع مقدسی نیاز به تعاملات زیادی دارد و گاهی لازم است با افرادی صحبت کرد که شاید حتی هیچگاه صحبت های آنها در فیلمسازی به کار نیاید، ولی نمی توان از آن چشم پوشی کرد و درباره ساخت ایستاده در غبار حبیب الله والی نژاد این کار را انجام می داد.

ایستاده در غبار مخاطب عام دارد

در ادامه علی سرتیپی گفت: یک ماه پیش از جشنواره فیلم فجر ایستاده در غبار را دیدم و همان لحظه احساس کردم که با این فیلم اتفاق تازه ای در سال 95 روبه رو هستیم که خوشبختانه فیلم در جشنواره فیلم فجر نیز دیده شدو بعد از تاخیر زمان اکران، طبق برنامه قرار شد ایستاده در غبار در عید فطر اکران شود که این فیلم نیز همانند فیلم هایی که در عید فطر اکران می شوند، از زمان در نظر گرفته شده استفاده خواهدکرد.

وی به برنامه های در نظر گرفته شده برای اکران فیلم اشاره و تصریح کرد: فیلم اکران گسترده ای خواهد داشت و در سالن های زیادی به نمایش در می آید، ایستاده در غبار مخاطب عام دارد و تا الان استقبال خوبی از پیش فروش بلیط ها شده است که نشان از اکران موفق فیلم دارد.

ایستاده در غبار یک اثر جناحی نیست

مدیرعامل موسسه فیلمیران افزود: شرایطی که در اکران های نوروزی داشتیم نشان داد که اگر فیلم های خوب با ژانرهای مختلف روی پرده سینما بروند، مردم از سینما استقبال می کنند و تصور می کنم شرایط اکران فیلم ها در ماه مبارک رمضان هم شرایط خوبی است و به دیده شدن آثار کمک می کند.؛ البته با توجه به نوع فیلم ایستاده در غبار کیفیت صدا و تصویر در سالن های سینما اولویت ما بود و امیدواریم این فیلم به خوبی معرفی شود که اگر این مهم محقق شود مردم از آن استقبال خواهند کرد.

سرتیپی با بیان اینکه ایستاده در غبار یک اثر جناحی نیست و طیف های مختلف اثر را دوست دارند و قطعا با استقبال خوبی همراه می شود، گفت: عمده ترین مسئله ما اکران داخلی فیلم است و بعد از اینکه از تونل اکران در داخل کشور بیرون آمدیم به اکران بین المللی آن فکر می کنیم و قطعا بازخورد اکران داخلی در اکران بین المللی هم تاثیرگذار است.

فیلم خوب برای کودکان کم داریم

در ادامه مهدویان با بیان اینکه تا الان حجم زیادی از فیلم ها با موضوع دفاع مقدس ساخته شده است که متاسفانه برخی از آنها به اندازه ای بی مایه هستند که نمی توان اسم آثار دفاع مقدسی روی آنها گذاشت، گفت: فیلم جنگی در همه دنیا ساخته می شود و ژانر خوبی هم برای پرداخت درام به موضوعات است و قطعا اگر شرایط فیلمسازی در این حوزه فراهم شود، دوباره آثاری در حوزه دفاع مقدس می سازم؛ ولی شخصا وسوسه های دیگری نیز برای فیلمسازی دارم که یکی از آنها حوزه کودک است؛ چرا که فیلم خوب برای کودکان کم داریم و اتفاقا کودکان با فیلم های خوب به سینماها جذب می شوند. به عبارت دیگر فیلمسازی برای کودکان کار باارزشی است و کودکان بیش از ما به کار فرهنگی وسینما نیاز دارنعلی سرتیتی در ادامه نشست خطاب به به صحبت های مهدویان گفت: ما آماده ایم از فیلم کودکی که می خواهید بسازید، حمایت کنیم.

مهدویان خاطر نشان کرد: زمانی که فیلم ایستاده در غبار را می ساختیم فکر می کردم که نوع سبک فیلم مخاطب خارجی را جذب کند، ولی در حقیقت درباره موضوع و نوع پرداخت به موضع به مخاطبان خارجی فکر نکردم و قطعا در فیلم های بعدی این مسئله را لحاظ خواهم کرد.

گفتنی است، در پایان نشست خبری از سایت فیلم ایستاده در غبار رونمایی شد.

ارسال نظر: