داریوش‌ قنبری:

رقابت عارف و لاریجانی، درون گروهی بوده!/ هر دو از لیست امید بودند

کدخبر: 2036093

این فعال اصلاح‌طلب با بیان اینکه هر دو عارف و لاریجانی از لیست امید بودند، گفت: من فکر نمی‌کنم کسی معتقد باشد که ائتلاف امید فروپاشیده است؛ مسئله مهم اینجاست که یک رقابت درون گروهی بین این افراد صورت گرفته و قضاوت کردن در مجموع که کسی باخت یا برد صحیح نیست.

به گزارش « نسیم آنلاین »، داریوش‌ قنبری، فعال اصلاح‌طلب در روزنامه قانون نوشت:

کسانی که مدعی‌هستند ائتلاف امید شکست‌خورده است، فراموش کرده‌اند که آقای لاریجانی هم مورد حمایت ائتلاف امید بوده‌است.

آقای لاریجانی از طرف این ائتلاف رای آورده و وارد مجلس شده اند و افرادی هم که به ایشان رای داده‌اند مانند‌آقایان کاظم جلالی و بهروز نعمتی و از طرفداران پر و پاقرص ایشان، با لیست ائتلاف امید وارد مجلس شده‌اند.

من فکر نمی‌کنم کسی معتقد باشد که ائتلاف امید فروپاشیده است. مسئله مهم اینجاست که یک رقابت درون گروهی بین این افراد صورت گرفته و قضاوت کردن در مجموع که کسی باخت یا برد صحیح نیست.

هر دو نفر از لیست امید بودند و حتی برخی معتقد بودند که رقابتی شکل نگیرد و خودشان باهم کنار بیایند.

من نیز معتقد بودم که آقای عارف برای ریاست شخص مناسبی است ولی اینکه ایشان انتخاب نشده دلیل بر این نیست که ائتلاف امید فروپاشید یا شکست‌خورد. کسانی که این حرف ها را می زنند از طیف مقابل ائتلاف امید هستند که حتی به خودشان جرات ندادند تا کاندیدای مورد نظرشان را مطرح کنند.

طیف مقابل امید روی افرادی مانند ذوالنور حساب باز کرده بودند که حتی خودشان را در حدی ندیدند که کاندید شوند. این حقیقت نشان می دهد، امید ظرفیت بالایی داشته و دو نفر کاندیدا برای ریاست مجلس معرفی کرد و مخالفان باید بدانند که بیشتر قریب به اتفاق نمایندگان متعلق به ائتلاف امید هستند.

به نظر من این اظهارات برای ایجاد اختلاف مطرح می شوند.

طیف تندروی اصولگرا به ایجاد اختلاف بین اصلاح‌طلب ها و اصولگراهای معتدل امیدوار است و می خواهد وزن ناچیز خودش را پشت ریاست لاریجانی پنهان کند در حالی‌که آنها هیچ قرابت فکری با لاریجانی نداشتند و حتی کاندیدای آن‌ها در قم با او رقابت کرد.

البته فراموش نکنیم اینکه می گویند لاریجانی افکارش به آن‌ها نزدیک است باعث خوشحالی ماست چون نشان می دهد افراطیون در این حد چرخش داشتند و خودشان را به لاریجانی نزدیک کرده اند و ما هم از تحول فکری آن‌ها استقبال می کنیم.

ارسال نظر: