سازمان ملل:

اکثر غرق شدگان در دریای مدیترانه، اتباع آفریقایی بودند

کدخبر: 2036048

سخنگوی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد روز یکشنبه اعلام کرد که بیشتر جان باختگان در دریای مدیترانه را اتباع کشورهای آفریقایی تشکیل می‌دهند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، 'ویلیام اسپیندلر' گفت: 'در هفته ای که گذشت چند عملیات نجات در دریای مدیترانه انجام گرفته و نیروی دریایی ایتالیا به دوازده هزار آواره امدادرسانی کرده است. در روزهای اخیر، سه حادثه رخ داده و در مجموع 700 نفر در این حوادث کشته یا ناپدید شده اند که این آمار بی سابقه و نگران کننده ای است.

در این عملیات نیروهای امدادی ایتالیا علاوه بر نجات جان برخی از آسیب دیدگان، حدود 40 جسد آوارگان را از آب گرفته اند.

سخنگوی سازمان ملل گفت: این شناورها از لیبی حرکت کرده بودند و بیشتر سرنشینان نیز از کشورهای آفریقایی بوده اند.

بر اساس این گزارش، در یک هفته اخیر بیش از 12 هزار پناهجو در عملیات های مختلف در آب های مدیترانه در جنوب ایتالیا نجات داده شدند.

شرایط خوب جوی منجر به افزایش شمار مهاجرت ها از سواحل شمال آفریقا به سوی ایتالیا شده است.

این تجهیزات اغلب کهنه، فرسوده و ناامن است و هدف آنها رساندن پناهجویان تا آبهای بین المللی و درخواست کمک است. این تنها آغاز کار است و بر اساس گزارش های منتشره، صدها هزار پناهجو در بنادر مبدا در انتظار سفر به اروپا هستند و قاچاقچیان نیز برای کسب درآمد بیشتر از هیچ کاری دریغ نمی کنند.

لیبی از زمان براندازی معمر قذافی رهبر پیشین این کشور با کمک بمباران های هواپیماهای آمریکایی و برخی همپیمانان اروپایی اش در سال 2011 با خلاء قدرت و آشوب روبروست و این موضوع، این کشور پاره پاره شده را به محل خوبی برای قاچاقچیان انسان به منظور انتقال مهاجران از سراسر آفریقا به ایتالیا تبدیل کرده است.

منبع: ایرنا

ارسال نظر: