گزارش «نسیم آنلاین» از تیترهای امروز روزنامه‌های اصلاح‌طلب ساعاتی قبل از انتخاب رئیس مجلس:

اصلاح‌طلبان چه می‌خواستند؛ چه شد!

کدخبر: 2035946

روزنامه‌های اصلاح‌طلب صبح امروز به رسم مألوف خود تلاش کردند با پروپاگاندای رسانه‌ای عارف را در جایگاه ریاست مجلس شورای اسلامی بنشانند.

به گزارش خبرنگار سیاسی «نسیم آنلاین»، صبح امروز انتخابات اعضای هیأت رئیسه موقت دهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نمای کلی رئیس و اعضای هیات رئیسه دائمی این مجلس مشخص گردید.

امروز علی لاریجانی در حالی توانست مجددا بر صندلی سبز ریاست مجلس تکیه بزند که پیش از این اصلاح‌طلبان و طرفداران دولت که توانسته بودند در قالب لیست امید تمامی کرسی‌های نمایندگی شهر تهران را به دست بیاورند، سرمست از این پیروزی مدعی بودند که می‌توانند با انتخاب ریاست مجلس دهم از این لیست، رئیس اصولگرای مجلس قبل را در مجلس دهم شکست دهند.

این سرمستی باعث شد تا از مدتی پیش روزنامه‌ها و رسانه‌های اصلاح‌طلب تبلیغات گسترده‌ای را برای محمدرضا عارف به عنوان رئیس مجلس دهم انجام دهند؛ این تبلیغات امروز که زمان انتخاب رئیس مجلس بود گسترش زیادی پیدا کرد و اکثر این روزنامه‌ها در تیتر اول خود از آغاز به کار مجلسی اطلاح‌طلب با اکثریتی از لیست امید خبر می‌دادند که طبیعتا عارف رئیس آن خواهد بود.

از جمله روزنامه‌های اصلاح‌طلبی که در تیتر اول خود خبر از اصلاح طلب بودن مجلس دهم می‌داد روزنامه "شرق" بود که با تیتر "زنگ امید در بهارستان" گزینه‌های اصلاح‌طلبان برای عضویت در هیات ریاست مجلس را معرفی کرده بود.

روزنامه "شهروند" دیگر روزنامه اصلاح‌طلبی بود که در تیتر یک خود مجلس دهم را پایان تندروی و آغاز اعتدال نامیده بود و اعلام کرده بود "محمدرضا عارف تنها نامزد فراکسیون امید است برای ریاست مجلس است"

"هفت‌صبح" نیز در تیتر امروز خود مجلس دهم را "مجلس میانه‌روها" نامیده بود.

از دیگر روزنامه‌های اصلاح‌طلبی که مجلس دهم را مجلسی اصلاح‌طلب خوانده بود روزنامه "سایه" بود که در صفحه خود آورده بود "مجلس، ملت، اعتدال، حرکت"

روزنامه اصلاح طلب "روزان" که با چاپ عکس لاریجانی بر روی صفحه اول خود وی را در "دو راهی مردم و پایداری" می‌خواند اعلام کرده بود که در انتخابات رئیس مجلس " شانس عارف روی کاغذ از لاریجانی بیشتر است."

روزنامه اصلاح‌طلب قانون که به حملات تند به اصولگرایان معروف است در یادداشتی به قلم صادق زیباکلام ابراز امیداوری کرده "اگر عارف به این جایگاه (ریاست مجلس) دست پیدا کند از نظر سیاسی برای اصلاح طلبان موفقیت محسوب می‌شود."

روزنامه اصلاح‌طلب "اعتماد" یکی از روزنامه‌های وابسته به این جریان بود که ترجیح داده بود به جای پیش‌بینی نتیجه انتخابات رئیس مجلس اعلام کند "آرای سرنوشت‌ساز خاکستری" رئیس مجلس دهم را مشخص خواهد کرد.

روزنامه اصلاح‌طلب "جهان صنعت" هم در صفحه اول خود با تیتر "ریاست عارف یا ابقای لاریجانی" نوشته بود "باید دید از بین عارف و لاریجانی، کدام یک امروز بر کرسی ریاست مجلس تکیه می‌زند."

روزنامه "فرهیختگان" که از رسانه‌های نزدیک به خانواده هاشمی‌رفسنجانی است با وجود آنکه مدعی "تشکیل مجلس میانه‌روها" بود اما از قول یکی از اعضای هیات‌رئیسه فراکسیون امید اعتراف کرده بود که "برخی دوستان اصولگرا که در لیست امید بودند الان دیگر ارتباط را قطع و حساب خود را از ما جدا کردند" که این خود تلویحا پذیرش زود هنگام شکست این لیست در انتخابات پیش رو بود.

روزنامه اصلاح‌طلب "آفتاب یزد" از روزنامه‌‌هایی بود که عارف را "گزینه مناسبی برای ریاست آتی قوه مقننه" خوانده بود از "پایان روزهای ملال‌آور" مجلس خبر می‌داد.

روزنامه اصلاح‌طلب مردم سالاری از روزنامه‌هایی بود که ترجیح داده به جای پیش بینی در خصوص انتخاب هیات رئیسه مجلس فقط "افتتاح مجلس دهم" را پوشش دهد.

ارسال نظر: