در حاشیه اکران "هنگامه" در جمع خانواده‌های شهدای مدافع حرم؛

تقدیر مادر شهید مدافع حرم از فیلم / پرفروش‌ترین اکران "هنگامه" برگزار شد

کدخبر: 2035924

در ادامه اکران‌های عمومی(بلیت‌فروشی) جشنواره عمار، فیلم "هنگامه" به عنوان اولین اثر داستانی درباره مدافعان حرم، با حضور خانواده‌های شهدای مدافع حرم، مسئولان، عوامل فیلم و اقشار مختلف مردم در شهرک اکباتان تهران به نمایش درآمد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، در ادامه اکران‌های عمومی(بلیت‌فروشی) جشنواره عمار، فیلم «هنگامه» به عنوان اولین اثر داستانی درباره مدافعان حرم، با حضور خانواده‌های شهدای مدافع حرم، مسئولان، عوامل فیلم و اقشار مختلف مردم در شهرک اکباتان تهران به نمایش درآمد.

منصوره بهشتی در این‌باره گفت: من فیلم «هنگامه» را در ایام برگزاری ششمین جشنواره عمار دیدم و از همان موقع منتظر پخش عمومی آن بودم.

وی افزود: داستان این فیلم همانند شرایط دامادم(روح اله قربانی) است که مثل بازیگر نقش اول فیلم، علی‌رغم دغدغه‌هایی که داشت، نگران چیزهایی بود دست و پایش را برای جهاد می‌بستند اما نهایتا در حالی که دو سال بیش‌تر از ازدواجش نمی‌گذشت، رفت و در دومین اعزامش به شهدای مدافع حرم پیوست.

بهشتی با اشاره به آشنایی خودش با عوامل فیلم هنگامه در زمان فیملبرداری در کنار مراز شهید قربانی، تصریح کرد: امروز زمان این رسیده است که ما بدنبال خیمه‌های بی‌مرد و همسرانی باشیم که از سر سفره‌های عقد، به میدان جهاد و شهادت می‌روند و فیلم «هنگامه» همانند دهه شصت، بخوابی توانسته است با همه محدودیت‌هایی که وجود داشت، این مسئله و دل کندن از تعلقات را بیان کند.

وی با اشاره به حضور خانواده‌های شهدای مدافع حرم در این برنامه، خاطرنشان کرد: «هنگامه» توانسته است این مسائلی که درباره شرایط امروز و ضرورت جهاد را وجود دارد به خوبی و زیبایی به تصویر بکشد.

بهشتی درباره انگیزه خودش از اکران فیلم هنگامه اظهار داشت: هنوز در عرصه سینما، بسیاری از حرف‌های انقلاب گفته نشده است به همین دلیل بخاطر کمک و ایجاد پشتوانه‌ مالی و معنوی برای ادامه اکران و ساخت چنین فیلم‌هایی که به مسائل انقلاب توجه می‌کنند و همچنین تشویق و جلب توجه دیگر هنرمندان به این مسائل، فیلم «هنگامه» را شهرک اکباتان اکران کردیم که با حضور بیش از 200 نفر برگزار شد و از محل بلیت‌فروشی آن، مبلغ 400 هزار تومان جمع‌آوری شد.

وی با بیان اینکه قصد داشتیم تا پشتوانه مردمی و معنوی برای عوامل فیلم ایجاد کنیم، اظهار داشت: در این مراسم، با حضور خانواده‌های شهدای مدافع حرم و توسط مادر شهید شیردل که هنوز پیکرش برنگشته است، با اهدای هدایایی از امیر داسارگر، کارگردان فیلم و امین ایمانی بازیگر نقش اول فیلم، تقدیر شد.

وی در پایان با بیان اینکه به دنبال فراهم کردن شرایط برای اکران مستمر «هنگامه» هستیم، ادامه داد: با پیگیری‌ها و هماهنگی‌هایی که کردیم قرار ست این فیلم در محل‌های دیگری هم به نمایش درآید.

بنابرین گزارش، امیر داسارگر کارگردان فیلم هنگامه، پس از دریافت هدیه خود گفت: ما در حدی نیستیم که خانواده شهدا از ما تقدیر کنند و ادعایی هم نداریم که در سینما کاری کردیم.

وی با اشاره به اینکه «هنگامه»، اولین قدم ما درباره مسئله مدافعان حرم است، ادامه داد: ما وظیفه خود را انجام دادیم و در حد بضاعتی که داشتیم سعی کردیم فیلم خوبی ساخته شود، به همین دلیل علاقه دارم هر کسی، هر نقدی هم دارد بدون رودر بایستی به خودم انتقال دهد.

داسارگر به خاطره‌ای هم در حین فیلمبرداری فیلم اشاره کرد و اظهار داشت: زمانی که برای انتخاب محل کار به بهشت زهرا رفتیم، جایی کنار قبر شهید محرم ترک را انتخاب کردیم که از قضا مزار شهید قربانی هم که به تازگی به شهادت رسیده بودند، همان جا بود و خانواده ایشان هم بر سر مزار شهید حاضر بودند.

وی ادامه داد: روز فیلمبرداری با نظر گروه، محل کار را عوض کردیم و به دلیل اینکه هنوز مزار شهید قربانی حالت تازه خود را حفظ کرده بود، ما هم روی مزار ایشان را به عنوان محل کار انتخاب کردیم.

ارسال نظر: