در صحن علنی مجلس

لاریجانی: من و آقای عارف در این مدت اخیر با هم ارتباط داشتیم/ از عارف صمیمانه تشکر می‌کنم

کدخبر: 2035848

رئیس موقت مجلس دهم گفت: من و آقای عارف در این مدت با هم ارتباط داشتیم و تلاش کردیم در مجلس دهم نتایجی را که می‌خواهد از سر دلسوزی برای کشور رقم بخورد با همگرایی بیشتر باشد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، تسنیم نوشت: علی لاریجانی در دومین جلسه علنی صبح امروز مجلس شورای اسلامی، در اولین نطق خود در مقام ریاست موقت مجلس دهم، گفت: از تمام عزیزانی که به من محبت داشتند سپاسگذاری می‌کنم و لازم است از هیئت رئیسه سنی که در این دو روز به خوبی کار خود را انجام داد نیز تشکر کنم.

وی با بیان اینکه در کشور یک صحنه واقعی مردم‌سالاری دینی وجود دارد، افزود: این نظام مردم‌سالار دینی که اوج نظام ما است تبلورش را در داخل مجلس می‌توان دید. رقابتهایی که در پارلمان وجود دارد قطعا مایه کمال قوه مقننه است.

رئیس موقت مجلس تصریح کرد: در هیئت رئیسه موقت مجلس از فراکسیون‌های مختلف نمایندگان حضور دارند و شما منتخبان این همگرایی را برای آینده کار خود و مجلس در انتخاب خود رقم زدید.

لاریجانی اضافه کرد: من از تلاشهای همه فراکسیونها در این ارتباط تشکر می‌کنم و فکر می‌کنم که این یک تجربه جدید برای مجلس شورای اسلامی است.

وی با تشکر از محمدرضا عارف، بیان کرد: از آقای عارف که دوست قدیمی‌ام است و بنده ایشان را از شخصیت‌های خوب کشور می‌دانم صمیمانه تشکر می‌کنم. البته در چند وقت گذشته ما با یکدیگر در ارتباط بودیم تا در نتایجی که از سر دلسوزی نمایندگان حاصل می‌شود همگرایی داشته باشیم و از تلاشهایی که ایشان داشتند و همچنین لطف و مرحتمی که به بنده داشتند نیز تشکر می‌کنم.

وی گفت:‌ ازدوستانی که برای تصدی پست هیئت رئیسه نیز رای نیاوردند نیز تشکر می‌کنم. تلاشهای آنها باعث ارتقای سطح مجلس می‌شود.

لاریجانی با بیان اینکه امیدوارم مجلس دهم در روز نخست کاری با توکل به خداوند و توسل به اولیای دینی قصد خودش را بر حل مسائل کشور استوار کند، افزود: اگر اطمینان به همت خودمان داشته باشیم در جاده‌ای که طریق الهی است قرار می‌گیریم و نگاه رهبری در پیامی که به منظور افتتاح مجلس دهم نیز داشتند این نکته برجسته بود که باید نیت‌مان را در انجام کارها خیرکنیم و امیدوارم فضای مجلس مودت‌آمیز باشد.

رئیس موقت مجلس دهم با قدردانی از همت ملت ایران برای حضور در انتخابات ادامه داد: مجلس سنگر اصلی دفاع از حقوق ملت است و کار مهمی بر دوش نمایندگان است.

لاریجانی افزود: در شرایط پرالتهاب منطقه نمایندگان باید از امنیت کشور، حقوق ملت و پایداری ملی صیانت کنند.

وی با تاکید بر اینکه مشکلات اقتصادی که در کشور داریم پیچیده است، تصریح کرد: باید با همه‌جانبه‌گرایی و روش علمی این مشکلات را سامان دهیم.

رئیس موقت مجلس دهم با بیان اینکه در مجموع کار مجلس کار ستورگی است، بیان کرد: اقتضاء می‌کند که همه ما به صورت فردی، فراکسیونی، کمیسیونی، روی مسائل اساسی کشور کار کنیم و امیدوارم باتوجه به تحولات ایجاد شده در کشور در جهت پیشرفت پیشگام باشیم.

لاریجانی با تشکر از مقام معظم رهبری برای پیامی که به مناسبت افتتاح مجلس دهم داشتند، گفت: ایشان در این پیام راه را برای ما روشن کردند.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در پیامی که به مراسم افتتاحیه مجلس دهم داشتند بر توجه به مسائل فرهنگی کشور و تمرکز بر اقتصاد مقاومتی تاکید داشتند، تصریح کرد: در راستای اقتصاد مقاومتی سیاستهای کلی تصویب شده و در مجلس گذشته نیز گامهایی در این راستا برداشته شد و امیدوارم در مجلس دهم نیز گامهای استواری در این راستا برداشته شود.

لاریجانی گفت: امیدوارم در مسائل منطقه‌ای نمایندگان در حفظ حقوق ملت کوشا باشیم و با تیزبینی مسائل منطقه را رصد کنیم.

وی با خطاب قراردادن مرکز پژوهش‌های مجلس افزود: این مرکز با همفکری نمایندگان که عضو کمیسیونهای مختلف می‌شوند اولین کارشان تهیه استراتژی مجلس دهم باشد و راهی روشن برای 4 ساله مجلس تدوین شود که آن را طی کنیم.

رئیس موقت مجلس دهم افزود: باید با کمک مرکز پژوهشهای مجلس اولویتهای امکانپذیری که می‌توان در مجلس دهم اجرایی شود را تدوین کنیم و آنها را به سرانجام برسانیم.

لاریجانی با اشاره به توسعه فرهنگی تاکید کرد:‌ با توجه به نکاتی که رهبر معظم انقلاب فرمودند نیازمند توسعه فرهنگی هستیم فرهنگ در انقلاب زیر بنای همه امور است و برای توسعه فرهنگی بر اساس اسلام ناب باید تلاش کنیم. کمیسیون فرهنگی هم حتما باید در این حوزه فعالتر عمل کند و نگاه نوینی داشته باشد .

او در ادامه نطق خود عنوان کرد:‌ مفتخریم که از یک نظام مردم سالار دینی برخورداریم و این نظام از یک چارچوب نظری قوی برخوردار است و هر چه ما در توسعه سیاسی موفق‌تر عمل کنیم و مشارکت را در کشور گسترش دهیم به تئوری عدالت و پایداری نزدیک‌تر می شویم.

ارسال نظر: