بر اساس آخرین نظرسنجی‌های انتخاباتی؛

احتمال پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری رو به افزایش است

کدخبر: 2034430

نتایج نظرسنجی‌های انتخاباتی اخیر در آمریکا نشان از افزایش محسوس محبوبیت نماینده جنجالی حزب جمهوریخواهان در میان شهروندان آمریکایی است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، نتایج نظرسنجی مشترک شبکه خبری "ای بی سی" و پایگاه خبری "واشنگتن پست" حاکی از پیشتازی 2 درصدی دونالد ترامپ برابر هیلاری کلینتون است. به نوشته راشا تودی، کناره گیری دو رقیب هم حزبی ترامپ دلیل اصلی افزایش توان رقابتی وی است. میزان نوشت: این در حالی است که در نظرسنجی های ماه مارس، کلینتون با برتری 9 درصدی نسبت به ترامپ پیشتاز بود.

بنابر این گزارش، نتایج نظرسنجی‌های انتخاباتی اخیر در آمریکا ممکن است خبر خوبی برای دونالد ترامپ و هواداران او باشد، اما اغلب این پیش بینی ها با نتایج اصلی اختلاف 3.5 درصدی دارد. این نظرسنجی همچنین نشان می دهد حدود 58 درصد شهروندان آمریکایی ترامپ را لایق سمت ریاست جمهوری آمریکا نمی دانند، در حالی که 76 درصد دیگر معتقند او برای مخالفانش احترامی قائل نمی شود. در دیگر نظرسنجی مستقل وال استریت ژورنال و شبکه "ان بی سی نیوز"، برتری 11 درصدی نماینده پیشتاز حزب دموکرات اکنون به اختلاف 3 درصدی منتهی شده است. با این حال، زمانی که از شرکت کنندگان در این نظرسنجی پرسیده شد فارغ از اینکه از چه کسی حمایت می کنند، کدام نامزد را برنده نهایی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا می دانند، کلینتون با اختلاف 10 درصدی پیشتاز بود.

ارسال نظر: