شمارش معکوس آزادی "کبانی" در "لاذقیه" سوریه

کدخبر: 2027325

نیروهای مقاومت پس از آزادسازی چندین ارتفاع مهم در استان "لاذقیه" و با توجه به اشراف این ارتفاعات بر شهرک راهبردی "کبانی" در تلاش هستند که بازپس‌گیری این شهرک را آغاز کنند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: از اوخر هفته گذشته و همزمان با نقض آتش‌بس توسط گروه‌های تروریستی در شمال شرق استان لاذقیه، نیروهای ویژه ارتش سوریه موسوم به «شاهین صحراء و کماندوهای دریایی» و رزمندگان مقاومت در واکنش به حملات تروریست‌ها، عملیاتی را در حومه شهرک راهبردی «کبانی» آغاز کردند و توانستند ارتفاعات مهم «1146،1154 ،1112 و الزویقات» را آزاد کنند.

به گزارش فارس، نیروهای سوری و مقاومت پس از تثبیت مواضع خود در مناطق مذکور، با حملات سنگین توپخانه‌ای مواضع تروریست‌ها را در ارتفاعات شمالی، شرقی و غربی کبانی هدف قرار دادند.

اهمیت این ارتفاعات بدین سبب است که در جنوب، جنوب شرق و جنوب غرب شهرک کبانی قرار داشته و بر منطقه اشراف کامل دارند.

بنا بر این گزارش، آزادسازی این ارتفاعات مقدمه عملیات نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان مقاومت برای پاکسازی شهرک کبانی محسوب می‌شود.

اهمیت این شهرک نیز سبب شده است که تروریست‌ها مقاومت بسیاری در دفاع از این منطقه از خود نشان دهند.

به گزارش فارس، عناصر تروریستی حومه شمال شرق استان لاذقیه که خطر سقوط کبانی را بخوبی درک کرده‌اند در روزهای گذشته علاوه بر اعزام نیروهای جدید، مقداری زیادی تجهیزات نظامی از شهر «جسر الشغور» استان ادلب به این منطقه اعزام کرده‌اند.

از سوی دیگر، نیروهای سوری با آتش سنگین توپخانه، حملات موشکی و خمپاره‌ای مسیر ارتباطی جسرالشغور - کبانی را هدف قرار داده و در تلاش هستند ارتباط تروریست‌ها را در شهرک کبانی با مناطق شمالی این شهرک قطع کنند.

بنا بر این گزارش، حضور صدها تن از عناصر تروریستی انتحاری جبهه النصره و چچنی در منطقه باعث شده عملیات نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان مقاومت برای آزادسازی شهرک راهبردی کبانی با تاخیر روبه رو شود.

به گزارش فارس، پاکسازی ارتفاعات حومه کبانی و کنترل احتمالی این شهرک توسط ارتش سوریه، شمارش معکوس آغاز عملیات پاکسازی ارتفاعات حومه شهر جسرالشغور است.

پاکسازی ارتفاعات حومه جنوب غرب شهر جسر الشغور مقدمه‌ای آزادسازی شهر جسر الشغور در استان ادلب است.

به گزارش فارس، باز پس‌گیری ارتفاعات مذکور، این امکان را برای ارتش سوریه فراهم می‌کند که با حملات توپخانه‌ای روستاهای تحت تسلط عناصر تروریستی در سهل الغاب (شمال استان حماه) را هدف قرار دهند و زمینه برای پاکسازی این روستاها در مرزهای استان ادلب آسان شود.

تحولات میدانی در شمال شرق استان لاذقیه نشان می دهد آتش بس 72 ساعته نیز تاثیر چندانی بر کاهش درگیری‌ها در این مناطق نخواهد داشت؛ چرا که عناصر تروریستی هیچ‌گاه به رعایت آتش بس متعهد نبوده‌اند.

در حومه شمال شرق استان لاذقیه تعداد زیادی از عناصر تروریستی جبهه النصره حضور دارند و با توجه به این که آتش‌بس شامل آنان نمی‌شود، ادامه عملیات ارتش سوریه در این مناطق هیچ منعی ندارد.

ارسال نظر: