کارگران قربانی دعوای تامین اجتماعی و کارفرمایان

دفترچه درمان کارگران وثیقه بدهی کارفرمایان به سازمان تامین اجتماعی!

کدخبر: 2027196

سازمان تامین اجتماعی علی‌رغم تاکید مصرح قانون رفع موانع تولید از تمدید دفتر بیمه کارگرانی که کارفرمایانشان بدهی به این سازمان دارند را سرباز می‌زند.

به گزارش خبرنگار «نسیم آنلاین»، چندی است که بدهی‌های برخی کارفرمایان به سازمان تامین اجتماعی مشکلات زیادی را برای کارگران به وجود آورده است.

در همین زمینه سازمان تامین اجتماعی به جای پیگیری حل این مشکل بدون توجه به تبعات آن برای میلیون‌های کارگر از تمدید دفترچه کارگران خودداری کرده است! اقدامی که تاکنون آسیب‌های جدی را به کارگران و خانوارهای آن‌ها وارد ساخته است.

این در حالی است که در قانون رفع موانع تولید به این نکته تاکید شده که تامین اجتماعی باید با مشکلات به وجود آمده برای کارگاه‌ها و بخش‌های تولیدی کشور همراهی کرده و بیمه کارگران را به علت بدهکاری قطع نکند، چون در صورت قطع بیمه کارگران یا حتی تعطیلی کارگاه، باید به هر نحو ممکن به آن‌ها بیمه بیکاری پرداخت کند.

لازم به ذکر است که در قانون، سازمان تأمین اجتماعی مکلف شده تا با استفاده از راهکارهای قانونی طلب خود را از کارفرمایان پیگیری کند، که متاسفانه سازمان تامین اجتماعی بدون توجه به تصمیم اخیر خود به طور یک جانبه و به ضرر کارگران اقدام کرده است.

بدیهی است که به طورحتم نباید اجازه داد که حق و حقوق کارگران به دلایل مختلف تضییع شود، هرچند که طی واحدهای تولیدی بدهی‌های خود به سازمان تامین اجتماعی را ماهانه پرداخت نکرده باشد، ازاین رو انجام تعهدات برای کارگاه درحال حاضر بسیار سخت و گاهی غیر ممکن است.

البته شکی در این نیست که کارگاه‌ها و کارفرمایان نیز باید هر چه زود‌تر بدهی‌های خود را به سازمان تامین اجتماعی پرداخت کنند، ولی نباید از یاد برد که در حال حاضر بزرگترین کارفرمای کشور دولت محسوب می‌شود.

ارسال نظر: