تعداد نفرات اعزامی به پارالمپیک ریو در حدود ۹۳ درصد مشخص شده است

خسروی‌وفا: کسب مدال در ریو قابل پیش‌بینی نیست ولی بهتر از لندن نتیجه خواهیم گرفت

کدخبر: 2026833

رئیس فدراسیون جانبازان و معلولین گفت: نمی‌توانیم پیش‌بینی کنیم که در این دوره چه نتایجی به دست می‌آوریم اما هدف‌گذاری کردیم نسبت به دوره قبل مقام‌هایمان را حفظ و حتی ارتقاء دهیم.

به گزارش خبرنگار « نسیم آنلاین »، محمود خسروی وفا رئیس کمیته ملی پارالمپیک و رئیس فدراسیون جانبازان و معلولین بعد از پایان مجمع عمومی و سالیانه کمیته ملی پارالمپیک و فدراسیون جانبازان و معلولین گفت: در مجمع کمیته ملی پارالمپیک دبیر این کمیته مشخص شد. امیر ماندگار فر دبیر سابق کمیته ملی پارالمپیک پنج ماه گذشته از سمت خود استعفا داد بود که در این مجمع دبیر جدید را انتخاب کردیم و از طرفی دو عضو هیئت اجرایی نیز تغییر کرد چرا که سیما لیموچی عضو کمیته IOC بود که مدت چهار سال عضویتش به پایان رسیده بود و هاشمی رئیس سابق سازمان بهزیستی بود که وی نیز در این سمت فعالیت نمی‌کند بنابراین بندپی رئیس جدید بهزیستی و سیما لیموچی به عنوان اعضای جدید هیئت اجرایی معرفی شدند.

وی گفت: برای دبیری کمیته ملی پارالمپیک اشرفی با کسب حداکثر آرا به عنوان دبیر جدید انتخاب شد وی در قسمت معاونت اجرایی روابط بین الملل با ما کار می‌کرد و با نحوه کار در این کمیته آشنا هست و امیدواریم با تجربه‌ای که در چند سال گذشته داشته به ما کمک کند و در انتخابات IPC که طی یک سال آینده برگزار می‌شود مثل گذشته که عضو این هیئت بود سمت کسب کند.

خسروی‌وفا در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر اینکه تعداد سهمیه‌های کسب شده با میزان مدال‌آوری ارتباط دارد گفت: قابل پیش‌بینی نیست ما هم اکنون در توزیع مدال‌ها که در IPC زیاد بوده است کلاس‌بندی جدیدی گذاشته و برخی کلاس‌‌ها را ادغام کرده وبرخی کلاس‌های را حذف کرده‌اند در برخی کلاس‌ها که ما می‌توانستیم 4 مدال طلا به دست بیاوریم الآن می‌توانیم یک مدال طلا کسب کنیم و این امر به مراتب نسبت به دوره قبل محدودیت به وجود آمده و تعداد مدال‌ها نیز کم می‌شود و بنابراین قابل پیش‌بینی نیست که بتوانیم بهترین دوران را پشت سر بگذاریم.

وی افزود: نمی‌توانیم پیش‌بینی کنیم که در این دوره چه نتایجی به دست می‌آوریم اما هدف‌گذاری کردیم نسبت به دوره قبل مقام‌هایمان را حفظ و حتی ارتقاء دهیم، در رشته وزنه‌برداری با تعداد کمتری در این مسابقات شرکت می‌کنیم شرایط برای ما نسبت به پارالمپیک لندن سخت‌تر شده اما در مجموع بر اساس پیش‌بینی باید نسبت به دوره قبل نتایج بهتری را به دست آوریم.

خسروی‌وفا در خصوص ترتیب نهایی کاروان اعزامی ایران به بازی‌های پارالمپیک اظهار داشت: تعداد نفرات اعزامی به این مسابقات در حدود 93 درصد مشخص شده است و 7 درصد باقی‌مانده تا پایان خرداد مشخص می‌شود که این سهمیه‌ها مربوط به رشته‌های تیراندازی و تیراندازی با کمان است بنابراین بدنه اصلی کاروان اعزامی به بازی‌های پارالمپیک بسته شده است برای کمتر از 7 درصد احتیاط می‌کنیم اما باید ورزشکاران در این مسابقات شرکت کرده و کلاس بندی‌شان مشخص شده و رنکینگ خوبی به دست آورند و به همین دلیل است که با تردید صحبت می‌کنیم.

خسروی‌وفا در خصوص لغو اردوی تیم ملی تیراندازی با کمان در اوکراین گفت: تا به امروز تیم به دلیل مشکل مالی به اردو و یا مسابقاتی اعزام نشده‌اند. اردوی اوکراین نیز لغو نشد اردوی اوکراین قرار بود به برنامه‌های قبلی این تیم اضافه شود که مورد تصویب قرار نگرفت این تیم قرار بود در مسابقات دانمارک شرکت کند و بعد از آن در اوکراین اردو برگزار کند و چون جزو برنامه‌های این تیم نبود شورای برون مرزی وزارت ورزش با آن مخالفت کرد.

وی افزود: ما حقوق ورزشکاران و مربیان را به موقع پرداخت کرده‌ایم و حتی در برخی رشته‌ها این حقوق را بیشتر به ورزشکاران پرداخت کرده‌ایم حقوقی بیشتر از 2 میلیون و حتی تا 4 میلیون به ورزشکاران پرداخت کردیم ورزشکارانی که در اردوها به صورت جدی شرکت کرده و انگیزه بالایی دارد. به 10 نفر از ورزشکاران حقوق 4 میلیون تومان پرداخت می‌کنیم.

خسروی‌وفا در پاسخ به این سؤال که کمیته ملی المپیک اسپانسر گرفته و قرار است که کفش طلا به ورزشکاران بدهد گفت: ما چنین برنامه‌ای را برای پارالمپیک درنظر نداریم چون از اسپانسرها و حامیان مالی داخلی کمک می‌گیریم نه اسپانسرهای خارجی اما اگر اسپانسری در داخل ایران بخواهد به ما کمک کند استقبال می‌کنیم.

ارسال نظر: