رویدادهای سال ۹۵ والیبال ایران در یک نگاه

کدخبر: 2019475

والیبال ایران در سال ۱۳۹۵ حداقل در هشت رویداد آسیایی و جهانی شرکت خواهد کرد که مهمترین آنها مسابقات انتخابی المپیک ۲۰۱۶ ریو در ژاپن است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، مسابقات انتخابی المپیک، لیگ جهانی، مسابقات والیبال قهرمانی جوانان دختر و پسر آسیا، جام کنفدراسیون والیبال آسیا در دو گروه مردان و زنان و جام قهرمانی باشگاه های آسیا در دو گروه مردان و زنان هشت رویداد مهم والیبال در سال 95 خواهد بود.

اگر تیم ملی والیبال ایران در مسابقات انتخابی المپیک مجوز ریو کسب کند، بازی های المپیک نیز در برنامه های والیبال ایران قرار می گیرد که بعد از 52 سال انتظار در آن شرکت خواهد کرد.

اردوی تیم ملی والیبال ایران از هشتم فروردین ماه با حضور 30 بازیکن در دو گروه الف و ب آغاز می شود و مسابقات والیبال انتخابی المپیک 2016 ریو که از هشتم خردادماه در ژاپن آغاز می شود، نخستین رویداد پیش روی والیبال ایران در سال 1395 است.

بر اساس اعلام فدراسیون جهانی والیبال (FIVB) این رقابت ها از هشتم خردادماه آغاز می شود و به مدت 9 روز ادامه خواهد داشت.

در مسابقات انتخابی المپیک ژاپن 12 تیم حضور دارند که در دو گروه هشت و چهار تیمی به صورت جداگانه برای کسب سهمیه المپیک تلاش می کنند.

تیم ملی والیبال ایران در گروه هشت تیمی با تیم های استرالیا، چین، ژاپن (میزبان)، ونزوئلا، کانادا، لهستان و فرانسه برای چهار سهمیه المپیک که به تیم های اول تا سوم و بهترین تیم آسیایی تعلق می گیرد، مسابقه خواهد داد.

در گروه چهار تیمی نیز تیم های مکزیک، شیلی، الجزایر و تونس برای یک سهمیه که قهرمان این رقابت ها خواهد بود، به مصاف یکدیگر می روند.

لیگ جهانی والیبال نیز دیگر رویدادی پیش روی ایران است. تیم ملی والیبال ایران در سال 2016 چهارمین حضور خود در لیگ جهانی والیبال را در حالی تجربه می کند که این رقابت ها در سال برگزاری المپیک در فشرده ترین زمان ممکن برگزاری می شود.

به همین دلیل فدراسیون جهانی والیبال تدبیری اندیشید تا برخلاف دوره های گذشته که لیگ جهانی در مدت ۲ ماه پیگیری می شد، در سال 2016 این رقابت ها در یک دوره یک ماهه 28 خرداد تا ۲۷ تیرماه ۱۳۹۵با فرمول و قالب جدید برگزار شود.

بر اساس قالب جدید لیگ جهانی در سال 2016 با حضور ۳۶ تیم در ۳ سطح یک، دو و سه برگزار می شود که تیم ملی والیبال ایران در این رقابت ها با تیم های فرانسه، ایتالیا، استرالیا، روسیه، آمریکا، برزیل، آرژانتین، صربستان، بلغارستان، بلژیک و لهستان در سطح یک قرار دارد.

جام کنفدراسیون والیبال آسیا در سال 2016 پنجمین دوره خود را تجربه خواهد کرد که تیم ملی والیبال مردان و زنان ایران نیز در آن حضور خواهند داشت.

پنجمین دوره مسابقات جام کنفدراسیون والیبال آسیا در گروه زنان به میزبانی ویتنام پیگیری خواهد شد که دور مقدماتی آن با حضور هشت تیم برتر آسیا از 22 شهریورماه آغاز می شود و با معرفی تیم های برتر در 28 شهریورماه به پایان خواهد رسید.

در این رقابت ها تیم های ایران، چین، ژاپن، قزاقستان، کره جنوبی، تایلند، چین تایپه و ویتنام (میزبان) حضور دارند.

همچنین پنجمین دوره مسابقات والیبال جام کنفدراسیون مردان آسیا از 29 شهریورماه سال 95 با حضور هشت تیم برتر آسیا برگزار می شود. قرار است این رقابت ها در هند برگزار شود اما احتمال تغییر میزبان نیز وجود دارد.

تیم های استرالیا، چین، هند، ایران، ژاپن، کره جنوبی، قطر و چین تایپه هشت تیم شرکت کننده در این رقابت ها هستند.

هجدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی جوانان زیر 20 سال پسر آسیا که از 19 تیرماه سال 95 به میزبانی چین تایپه آغاز خواهد شد و به مدت 9 روز ادامه دارد، از دیگر میادین والیبال ایران در سال جدید است.

تیم ملی والیبال جوانان ایران در هجدهمین دوره مسابقات قهرمانی آسیا برای ششمین مدال خوش رنگ خود در این رقابت ها تلاش می کند تا در پانزدهمین حضور خود، ششمین قهرمانی را جشن بگیرد.

در دور مقدماتی این رقابت ها 16 تیم شرکت دارند که تیم ملی والیبال جوانان ایران در گروه دوم این رقابت ها با تیم های قطر، یک تیم از منطقه مرکزی آسیا که هنوز مشخص نشده است و هنگ کنگ همگروه است.

مسابقات والیبال قهرمانی جوانان زیر 19 سال دختر آسیا نیز از دوم مردادماه به مدت 9 روز در تایلند پیگیری می شود.

در دور مقدماتی این رقابت ها 15 تیم شرکت دارند که تیم ملی والیبال جوانان دختر ایران در گروه سوم این رقابت ها با تیم های ژاپن، هند و ماکائو همگروه است.

مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه های مردان و زنان آسیا دیگر رویدادهای والیبالی در سال 1395 است که تیم های بانک سرمایه در گروه مردان و گاز تهران در گروه زنان به عنوان قهرمان لیگ برتر ایران در سال 94 در آنها شرکت خواهند داشت.

رقابت های مردان این مسابقات از دوم تا دهم شهریورماه در میانمار و مسابقات زنان از 13 تا 21 شهریورماه در فیلیپین پیگیری خواهد شد.

ارسال نظر: