حجت‌الاسلام غلامی:

سلحشور اسیر پلشتی‌های سینمای سکولار نشد

کدخبر: 2014384

رئیس مرکز پژوهش‌های علوم انسانی اسلامی صدرا تأکید کرد: فرج‌الله سلحشور اثبات کرد که می‌توان از سینما به نفع ترویج معارف حق و آرمان‌های ملت ایران بهترین استفاده را برد و در عین حال اسیر پلشتی‌های چسبیده به سینمای سکولار نشد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، حجت‌الاسلام رضا غلامی، رئیس موسسه پژوهشی علوم انسانی اسلامی در پی درگذشت فرج الله سلحشور کارگردان ارزشی کشورمان در متنی نوشت: شنیدن خبر درگذشت هنرمند بزرگ و انقلابی، فرج‌الله سلحشور، بدون تردید برای همه بچه‌های انقلاب و آنهایی که چشم به راه شکوفایی و اوج هنر انقلابی هستند، دردناک بود.

این یادداشت می‌افزاید: سلحشور هنرمندی بود که با تعهد عمیق خویش به ارزش‌های اسلامی و انقلابی، به هنر ایرانی معنا و ارزش واقعی بخشید و اثبات کرد که می‌توان از سینما به نفع تبیین و ترویج معارف حق و آرمان‌های مقدس ملت مسلمان ایران بهترین استفاده را برد و در عین حال اسیر پلشتی‌های چسبیده به سینمای سکولار نشد.

غلامی معتقد است: سلحشور هیچگاه حاضر نشد در راه ساخت سینمایی سالم و سازنده -که گمشده سینمای مردمی ماست- سستی به خود راه دهد و یا دست از مبارزه با جریان سینمایی کثیف و مخرب که حاضر است برای به دست آوردن گیشه و یا کف و سوت بیگانگان، همه چیز را حتی عزت مردم خود را قربانی کند، بردارد.

در پایان این یادداشت می‌‌خوانیم: گرچه سینمای بدون سلحشور آسان نیست و درد از دست دادن او هیچگاه التیام نخواهد یافت لکن بدون تردید نام سلحشور در تاریخ هنر انقلاب ماندگار خواهد شد و راه او از سوی یاران و شاگردان وفادارش ادامه خواهد یافت.

رحمت خدا بر او.

ارسال نظر: