داغ‌ترین پرونده‌ها:
آرشیو اخبار نقد-صدا-و-سیما
برای کشف «نفوذ» در رسانه ملی دنبال یک شخص نگردید
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۵

برای کشف نفوذ به جای اشخاص، دنبال یک خط فکری باشید که همه شبکه ها را برای جذب درصدهای بیشتر مخاطب به یک رقابت منفی برای جذب سلبریتی ها و‌ سطحی شدن برنامه ها سوق داده است. دنبال آن خط فکری باشید که برای مدیران شما جاانداخته، تنها راه جذب مخاطب از مسیر سرگرمی سازی می گذرد و تنها روش ایجاد سرگرمی برنامه‌های زرد سلبریتی محور است.‌

سریال‌های غیررمضانی رمضان!
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۳

کرونا همه برنامه‌‌ریزی‌های تلویزیون برای رمضان امسال را دستخوش تغییر کرد. سریال‌های رمضانی نیز از این آفت و مشکل به دور نبودند و تغییر برنامه‌های سیما باعث شد تا برخی از سریال‌هایی که قرار بود برای رمضان امسال تولید و پخش شوند، از کنداکتور تلویزیون خارج شوند و طبعاً برای جایگزینی آن‌ها تعدادی از سریال‌هایی که قرار بود در فصول و مناسبت‌های دیگر سال ۹۹ به روی آنتن شبکه‌های سیما بروند، در کنداکتور رمضانی تلویزیون جای گرفتند.

صداوسیمای برجام ساز
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۶

در رقم خوردن برجام، این خسارت محض تنها دستگاه سیاست خارجی و مقامات دولتی شریک نیستند، بلکه صداوسیما به عنوان مهمترین و اصلی ترین دستگاه اطلاع رسانی و تبیین افکار عمومی نیز جزو بانیان و مقصران این وضعیت است.

تنابنده نگران تعطیل شدن پایتخت
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۰

همزمان با مطالبه شفافیت درباره دستمزد برخی از سلبریتی‌ها در صداوسیما، «محسن تنابنده» هم که قبلا مواضع تندی علیه صداوسیما گرفته بود، تغییر موضع داد.

بحران سری‌دوز شدن برنامه‌سازان رمضانی!
۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۴

«تکرار» یکی از بزرگترین آفت‌هایی است که پیش روی رسانه‌ها قرار دارد. برای مفهومی همچون رسانه که از همان ابتدا با تازگی و طراوت گره خورده، تکرار آفتی است که می‌تواند مخاطبان رسانه را همچون برگ خزان بریزد! شاید تکرار برنامه‌ها یا سریال‌های خاطره‌انگیز برای مخاطبان جذاب باشد اما قطعاً استفاده از سوژه‌های یا روش‌های برنامه‌سازی تکراری اتفاقی نیست که به مذاق مخاطبان خوش آید.

سریال‌سازی بدون قصه‌!
۱۴ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۲

قصه‌های سریال‌های نوروزی که این شب‌ها از شبکه‌های مختلف سیما به روی آنتن می‌روند، به قدری ضعیف است که حتی چشم‌پوشی‌های کرونایی هم نمی‌تواند کار را درست کند! مسئله از یک موضوع به ظاهر ساده اما عمیقاً مهم تاثیر می‌گیرد؛ آن هم عدم درک اهمیت «قصه» است.

آنتن را پُرکن آقای مدیری!
۱۳ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۲

دورهمی بعد از چهار سال، از یک شوی تلویزیونی متنوع که برنامه ای ترکیبی با جذابیت های نمایشی محسوب می‌شد، تبدیل به یک برنامه ساده گفت و گو محور شده که بیشترین جذابیتش، سوال های خاله زنکی مجری آن راجع به زندگی خصوصی میهمان های برنامه است.

دورهمی شدن «دورهمی»!
۹ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۲

یکی از نتایج دورهمی برگزار شدن برنامه «دورهمی» و اتکا بیش از اندازه بر شخصیت «مهران مدیری» به عنوان مجری، خالی شدن برنامه از هرگونه خلاقیتی است.

چند نکته درباره سرگرمی سازی تلویزیون برای نوروز کرونایی
۷ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۲

رسانه‌ای با میلیون‌ها مخاطب که اگر در شرایط بحرانی اهمیت لحظه‌ها را به درستی درک کند، می‌تواند مانع از ضررهای بزرگ شود و اگر در این شرایط دچار اشتباه شود، قطعا مصداق همان یک عمر پشیمانی خواهد بود.  

اعتماد بیش از حد به تکراری‌ها!
۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۶

چرا تلاش‌های رسانه‌ملی برای سرگرم‌سازی خانواده‌های ایرانی در این روزها چندان نتیجه‌بخش نیست؟