راهنمای سفر به مشهد مقدس (آب‌و‌هوا، جاذبه‌ها و...)

کدخبر: 2368145

مشهد قطب گردشگری و مذهبی ایران و بعد از شهر تهران دومین شهر بزرگ ایران به شمار می آید. اغلب گردشگران مشهد را به شوق زیارت امام رضا و بهرمندی از فضای معنوی این بارگاه ملکوتی برای سفر انتخاب می کنند، تا جایی که این شهر به عنوان پایتخت معنوی ایران لقب گرفته است.

نسیم آنلاین : مشهد قطب گردشگری و مذهبی ایران و بعد از شهر تهران دومین شهر بزرگ ایران به شمار می آید. اغلب گردشگران مشهد را به شوق زیارت امام رضا و بهرمندی از فضای معنوی این بارگاه ملکوتی برای سفر انتخاب می کنند، تا جایی که این شهر به عنوان پایتخت معنوی ایران لقب گرفته است. مجموعه آرامگاه امام رضا، توس و نیشابور عنوان سه ضلع اصلی گردشگری مشهد به شمار می آیند. شهر مشهد 351 کیلومتر مربع مساحت دارد و ارتفاع آن از سطح آب های آزاد جهان 1050 متر بالاتر قرار دارد. فاصله شهر مشهد تا تهران 934 کیلومتر و در سال 1395 طبق سرشماری انجام شده 3 میلیون جمعیت دارد. بیش از 93 درصد مردمان مشهد به زبان فارسی با گویش و لهجه مشهدی صحبت می کنند. برای سفر به مشهد و تهیه بلیط هواپیما مشهد می توانید از طریق سایت های معتبر دلتابان اقدام به خرید کنید.

آب و هوای مشهد

آب و هوای مشهد معتدل و کوهستانی است و دارای زمستانی بسیار سرد و خشک و برای افرادی که از نواحی مرطوب به به این شهر سفر می کنند چندان مطلوب نیست. در فصل تابستان مشهد گرم و خشک است و در این فصل گردشگران بسیاری بلیط هواپیما مشهد را رزرو می کنند.

اقلیت های مختلف

دین بیشتر مردم مشهد دین اسلام و مذهب شیعه دوازده امامی هستند، اقلیتهای دینی و مذهبی دیگری مانند مسلمان، اهل تسنن، مسیحی، یهودیان و بهاییان زندگی می کنند و برای هر کدام از این مذهبها مکان های مقدسی برای عبادت فراهم شده است.

جاذبه های تاریخی و مذهبی مشهد

مشهد یکی از مقاصد گردشگری پر طرفدار که دارای مکان های تاریخی و مذهبی بسیاری است. با خرید بلیط هواپیما مشهد می توانید از تمام جاذبه های آن لذت ببرید. با ما همرا باشید تا در ادامه شما را با این جاذبه های تاریخی و مذهبی مشهد آشنا کنیم.

آرامگاه نادر افشار از مکان های تاریخی مشهد

در باغ موزه نادری در مشهد، مجسمه ای بزرگ به نام نادر شاه در سال 1342 ساخته که گفته می شود محل دفن واقعی این شاه ایران در زمان گذشته است. این مجموعه دارای 2 سالن که هر کدام موزه هایی از آثار جنگی و غیر در باغ موزه نادری در مشهد، مجسمه ای بزرگ به نام نادر شاه در سال 1342 ساخته که گفته می شود محل دفن واقعی این شاه ایران در زمان گذشته است. این مجموعه دارای 2 سالن که هر کدام موزه هایی از آثار جنگی و غیر جنگی که به دوره افشاریان بر میگرد. مجسمه نادرشاه معروف ترین مکان تاریخی که در سفر به مشهد در ذهن شما ماندگار می ماند این مجسمه بر روی ستونی بنا شده و شما می تواند 9 صبح تا 5 بعد ازظهر از این مکان تاریخی دیدن کنید.

حرم امام رضا

بدون شک با شنیدن اسم مشهد اولین چیزی که در خاطر ما مجسم می شود خاطره آخرین سفر به مشهد و زیارت امام رضا است و یا اشتیاق بی اندازه برای سفر به این شهر می باشد. اگر شما جزء کسانی هستید که یک سفر جدید و متفاوت را دوست دارید، بهتر است با خیال راحت بلیط هواپیما مشهد  را خریداری کنید و به حرم پر احساس امام رضا بروید. چون این حرم اولین و مهمترین مکان های دیدنی مشهد می باشد. مشهد یکی از مهمترین بناهای تاریخی ایران به شمار می آید که در طول سال 20 میلیون مسافر از ایران و سراسر جهان برای زیارت به سوی این مکان مقدس رهسپار می شوند. به غیر از بارگاه ملکوتی امام رضا قسمت های دیدنی مختلفی چون مجموعه ای از آرامگاه های معروف، کتابخانه، موزه، مدرسه های تاریخی، ساعت های تاریخی دارد.

جاذبه های طبیعی و گردشگری مشهد

شهر وسیع و زیبای مشهد جاذبه ها و مکان های بسیاری دارد که چشم هر بیننده ای را به خود خیره می کند. مشهد چه در داخل شهر و چه در خارج از شهر مکان های تفریحی و گردشگری بسیاری دارد، با ما همراه باشید تا تعدادی از این مکان های جذاب را به شما معرفی کنیم.

جاهای دیدنی بینالود

یکی از مشهور ترین کوههای استان خراسان رضوی بینالود می باشد که دارای ییلاق های زیادی در اطراف خود است. طرقبه و شاندیز مشهورترین ییلاق های شهرستان بینالود که از مکان های جذاب و دیدنی مشهد به شمار می آیند. طرقبه و شاندیز دارای رستوران ها و باغ ههای بسیاری هستند که مشهدی ها پایان هفته خود را در این مکان های زیبا سر می کنند. طرقبه دارای روستاها و مناطق گردشگری پر طرفداری است که گردشگران زیادی برای دیدن این مکان زیبا اقدام به خرید بلیط هواپیما مشهد می کنند. شاندیز به دلیل داشتن رستوران های معروف شناخته شده و بهترین رستوران های مشهد حتی در کل کشور در این منطقه واقع شده است. شاندیز در ساسر ایران شعبه دارد که بهترین و خوشمزه ترین و شکیل ترین شیشلیگ را ارائه می دهند. در دهکده شاندیز تفریحاتی چون دوچرخه سواری، پاراموتور و پاراگلایدر و مناطق ورزشی و تفریحی متعددی قرار دارند که بهترین لحظات را در کنار عزیزان خود می گذرانید.

پارک جنگلی شاندیز

این پارک در 30 کیلومتری غرب مشهد قرار گرفته، این پارک که در مسیر جاده مشهد به ابرده و زشک است و دارای آب و هوا بسیار معتدل و خوب می باشد. در میان پارک جنگلی شاندیز رودخانه زیبایی روان است که آرامش بسیار زیبایی به فضای پارک می دهد.

مجموعه توریستی و گردشگری پدیده شاندیز

این مجموعه جذاب ترین و بزرگترین مکان تفریحی شهر شاندیز است، که دارای 506 هزار متر مربع از بزرگترین مراکز خرید مشهد به حساب می آید. مجموعه توریستی شاندیز شامل قسمت هایی مثل پارک آبی، مجتمع فرهنگی، هتل پنج ستاره، باغ گل، مرکز خرید، مجتمع آپارتمان های مسکونی و شهر بازی سرپوشیده می باشد. این مجتمع دارای پارکینگی به وسعت 3700 است، شاندیز در 5 طبقه و لاکچری ساخته شده که در یک

طبقه آن هایپر مارکت بزرگ و در بقیه طبقات انواع مختلف مغازه ها هستند که برخی از آنها برند خاصی را دارند. یکی از ابتکارات شاندیز پیست پاتیناژ که زمین بزرگ اسیکت روی یخ ک در طبقه پایین قرار داد.و مختص آقایان و کودکان می باشد.

خیابان آبشار

یکی از زیباترین خیابان های ایران شاندیز که دارای محیط سرسبز و مغازه های متعددی می باشد. در این خیابان جذاب می توانید سوغاتی و صنایع دستی زیبایی خریداری کنید، در کنار خرید خود در این خیابا از قدم زدن هم لذت می برید.از جمله دیگر نقاط تاریخی و دیدنی شاندیزشامل:

رصد خانه نجوم رضوی

موزه شهرداری شاندیز

آرامگاه شیخ حافظ ابردهی

آرامگاه اخی علی قتلقشاه

رباط تاریخی ویرانی شاندیز

سنگ نگاه های شتر سنک درخت بید شاندیز

بقایای قلعه تاریخی شاهاندژ شاندیز

روستای ابرده بالا

مسجد جامع تاریخی شاندیز

خوراک معروف شاندیز

وقتی بلیط هواپیما مشهد را تهیه می کنید حتما رفتن به شاندیز را جزو برنامه های سفرتان قرار دهید حتما از مناظر و تفریحات آن لذت میبرید.

خوراک معروف شاندیز

هر شهری عنوان یک غذا را به نام خود دارد که مردم در سفر به آن شهر حتما از آن غذا سرو می کنند و شیشلیک هم یکی از غذاهای بنام و خوشمزه شاندیز محسوب می شود. ششلیک شاندیز را می توانید در بهترین رستوران های شاندیز میل کنید، این غذا به صورت تکه گوشت گوسفند و با روش

خاص و بسیاز خوش طعم و خوشمزه طبخ می شود و شما از خوردن این غذای خوشمزه لذت می برید.

طرقبه مشهد

وقتی برای خرید بلیط هواپیما در سایت ها مرور می کنید در کنار خرید بلیط هواپیما مشهد از جاذبه ها و مکان های دیدنی مشهد هم گفته شده است،در میان جاذبه ها چشمتان حتما به طرقبه میخورد که بهترین جاذبه دیدنی مشهد می باشد. طرقبه در کنار شاندیز قرار گرفته مسیری که پوشیده شده از باغ های میوه و آب و هوایی چهار فصل و دارای تفریحات جدید و بروز است.

از مکان های تفریحی طرقبه می توان به پارک عمومی که نام دیگرش پارک پونه می باشد اشاره کرد، از جمله امکانات این پارک رودخانه ای بسیار زیباست که در کنار پارک قرار گرفته و زیبایی های این پارک را بیشتر کرده است و همچنین جایگاه پمپ بنزین، فروشگاه صنایع دستی، رستوران های متعدد و بسیاری از امکانات دیگر در اطراف پارک قرار دارد.

طرقبه از هنر های دستی نیز دور نیست و شما در فروشگاه های طرقبه صنایع دستی مانند سبد بافی، لوخ بافی، گلدوزی و قالی بافی را می بینید. سبد حصیری طرقبه مشهد معروف به لوخ و قالی گلباقیان در میان مردمان مشهد است. طرقبه گلخانه و مکان های کاشت نهال بسیاری دارد و شما می توانید گیاهان گلدار، سبزیجات، نهال و حتی هر بذری که بخواهید خریداری کنید. طرقبه روستاهای دیدنی و تفریحی بسیاری دارد از جمله روستای کنگ، روستای نغندر، روستای ده بار، روستای کلاته آهن، روستای ازغد، روستای مایان، روستای حصا و گلستان، روستای جاغرق می باشند. طرقبه 20 هزار نفر جمعیت دارد.

مکان های تفریحی و گردشگری مشهد

بند گلستان

بند گلستان مکان تاریخی و تفریحی طرقبه مشهد که مربوط به دوره تیموریان می باشد. این منطقه بخاطر اینکه در بارش های باران در پشت بند آب جمع می شود و دریاچه تشکیل می شود مشهور است. در اطراف این دریاچه فضاهای سبز و منظره های زیبایی خلق شده که شما می توانید در اطراف این مکان ییلاقی چادر بزنید. امکانات رفاهی و تفریحی بند گلستان قایق پدالی، کافه و رستوران می باشد و شما در هنگام خرید بلیط مشهد بند گلستان را جزو مکان های تفریحی خود بگذارید.

دریاچه و سد چالیدره

این مکان دیدنی زیبا بیشتر مورد توجه گردشگران مشهد قرار گرفته و برای تفریح بسیار مهیج و دل چسب می باشد. طبیعت اطراف این دریاچه زیبا و لذت بخش و دارای تفریحات آبی و هیجان انگیز می باشد. از جمله تفریحات آبی این مجموعه لنج تفریحی، قایق های موتوری و پدالی و همچنین سرگر می هایی مانند تله سیژ، بانجی جامپینگ و ترن کوهستانی است. در این دریاچه امکان ماهیگیری وجود دارد و شمما می توانید وسایل ماهیگیری با خود داشته باشید و حتی رستوران و کافه های زیادی در اطراف این مکان جذاب وجود دارد.

از جمله مکان های دیدنی دریاچه و سد چالیدره:

کافی شاپ

رستوران با منوی غذاهای ایرانی و فرنگی

تله کابین

ماهی گیری در دریاچه

بانجی جامپینگ که ارتفاع 40 متری دارد

برج گردان

تله سیژ

عکاسخانه سنتی

کشتی شناور تفریحی

آموزش قایق سواری

انواع قایق های موتوری و قایق پدالی و قایق پارویی

روستای کنگ

روستای پلکانی کنگ که در دامنه کوه بینالود و در 19 کیلومتری مشهد واقع شده است. کنگ در لغت به معنای پرنده ای قوی پنجه است که این پرنده در مناطق کوهستانی زندگی می کند و معنی دیگر آن دژی محکم معنا شده است. کنگ دارای کوه ها و ارتفاعات و چشم اندازهای طبیعی و دیدنی می باشد که برای فعالیت های تفریحی و ورزشی مناسب است. در این منطقه تاریخی رودخانه پر از آب در کنار درختان میوه چشم انداز بی نظیری ایجاد کرده و ارتفاعات و باغ های سرسبز که در حاشیه رودخانه قرار گرفته از مهمترین زیبای های این منطقه محسوب می شود. چشم انداز این باغ ها در فصل بهار و تابستان و پاییز بسیار تماشایی است و باعث جذب گردشگران زیادی در ایام سال می شود.

پارک ها

. پارک ها و بوستان های مشهد معروف و بزرگترین پارک ها از جمله تفریحاتی هستند که در طول سفر خود از آن غافل نشوید. از جمله پارک جنگلی وکیل آباد، باغ وحش وکیل آباد، پارک ملت، پارک کوهسنگی، پارک مینیاتوری، پارک پردیس قائم، پارک خورشید، پارک جنگلی طرق، پارک میرزا کوچک خان، پارک امت، پارک حجاب، پارک بسیج، پارک ارم، پارک بابا قدرت، باغ ملی مشهد و بسیاری از پارک های دیگر می باشد.

پارک های آبی سرپوشیده مشهد

مشهد دارای چهار پارک آبی بزرگ سرپوشیده که در قسمت های مختلفی از مشهد قرار گرفته اند. این پارک ها بخاطر داشتن سرسره ها و بازی های هیجان انگیز برای تمام سنین جزء بهترین تفریحات و جاذبه های مشهد به حساب می آیند. سرزمین موج های آبی اولین و بزرگترین پارک سرپوشیده ایران که در هنگام تهیه بلیط مشهد برای سفرتان به شهر مشهد سرزمین موج های آبی را فراموش نکنید. سرزمین موج های آبی جدیدترین سرسره های منحصر به فرد در ایران دارد که سرعتی و دارای تیوپ سواری یک و دو نفره هستند. در این مجموعه حمام ترکی سنتی و سالن ماساژ و سالن بافت مو و نقش حنا ویژه بانوان و سونای متعدد بخار و خشک و جکوزی است.

مراکز خرید مشهد

وقتی بلیط هواپیما مشهد را رزرو می کنید به یکی از کارهایی که فکر می کنید خرید سوغاتی است، خرید یکی از بهترین تفریحات و خوشایند برای مسافران می باشد. در اینجا تعدادی از مراکز خرید مهم مشهد را به شما معرفی می کنیم تا در هنگام خرید بلیط مشهد بدانید در کدام مراکز خرید خود را انجام دهید.

مرکز تجاری مهر کوهسنگی

مرکز تجاری آرمیتاژ

مرکز تجاری خورشید

مرکز تجاری الماس شرق

مرکز تجاری وصال

مرکز تجاری پروما

مرکز تجاری کیان سنتره 1 و 2

مرکز خرید ویلاژتوریست

مرکز خرید فردوسی

مرکز خرید آسمان

شهر بازی های مشهد

در زمان مشخص کردن بلیط هواپیما مشهد به فکر تفریحات کودکان خود باشید تا در سفر به آنها هم خوش بگذرد مشهد شهر بازی های بسیاری دارد از جمله:

شهربازی ملت

شهربازی پروما

شهر بازی پاندا

شهر بازی وصال

شهر بازی بوستان ارم

شهر بازی نیلوفر آبی

شهر بازی پروفسور بازیما

شهر بازی سرزمین عجایب الماس شرق

شهر بازی هپی لند

شهر بازی سرزمین خورشید

شهر بازی هلیوم پارک

شهر بازی کودک و آینده

پیشنهاد ما خرید بلیط ارزان مشهد از سایت دلتابان است تا سفری جذاب و خاطره انگیز با اقامت در بهترین هتل های مشهد را تجربه کنید.

ارسال نظر: