«مسجد رهبر» یک اتفاق ویژه فرهنگی

کدخبر: 2366872

بعد از سال‌ها، کتابی آمد که بطور جدی و حجیم، به کتاب شرح اسم، مطلب اضافه کرد. البته کتاب برتبعید هم، محتوای قابل توجهی بیش از کتاب شرح اسم داشت، اما خب، از نظر حجم محتوا، این کتاب مسجد رهبر، یک اتفاق ویژه و بزرگ است. یک اثر واقعی، پر از تلاش، با اتقان نسبتاً بالا، پر از مصاحبه، پر از اطلاعات، پر از سند.

نسیم آنلاین :محمد شیخلر( فعال فرهنگی و عضو موسسه صهبا): بعد از سال‌ها، کتابی آمد که بطور جدی و حجیم، به کتاب شرح اسم، مطلب اضافه کرد. البته کتاب برتبعید هم، محتوای قابل توجهی بیش از کتاب شرح اسم داشت، اما خب، از نظر حجم محتوا، این کتاب مسجد رهبر، یک اتفاق ویژه و بزرگ است. یک اثر واقعی، پر از تلاش، با اتقان نسبتاً بالا، پر از مصاحبه، پر از اطلاعات، پر از سند.

تفاوت محتوایی و سندی این کتاب مسجد رهبر با کتاب شرح اسم، در تنوع و کثرت مصاحبه‌هاست. استاد بهبودی تنها به اسناد ساواک دسترسی داشته و دو دسته مصاحبه، یکی با آقای سیدحمید روحانی در دهه 60 و یکی هم گفتگوی با استاد آذرشب در دهه 70 (که چند سال بعد از انتشار شرح اسم، در قالب کتاب مستقلی به نام خون دلی که لعل شد، منتشر شد). اما کتاب مسجد رهبر، دستش به هر کسی که رسیده است با او مصاحبه کرده. و بزرگوارانی که فوت کرده بودند، مانند مرحوم عبدالرضا غنیان، از مصاحبه‌های مرکز اسناد انقلاب اسلامی استفاده کرده (حاج آقا روح الله حسینیان! خدا رحمتت کند که این اسناد را حفظ کردی و به اهلش دادی)

دست مریزاد به بچه‌های خوب انتشارات راه‌یار (همان جبهه فرهنگی انقلاب خودمان). خداقوت. خسته نباشید.

در مراسم رونمایی کتاب شرح اسم، دست استاد بهبودی را بوسیدم، البته در خفا، فقط خودش دید و همسرش. الان شرایط مجازی است و نمی‌توانم بطور حقیقی دست عوامل را ببوسم، اما عمومی عرض می‌کنم که آقایان: وحید جلیلی، مسعود ملکی، احمد عسکری، آقای طباطبایی، سعید خورشیدی، حسن سلطانی دستتان را می‌بوسم.

ارسال نظر: