منتظر باشید؛ ایران به زودی واکنش نشان خواهد داد

کدخبر: 2366334

یک تحلیلگر لبنانی با اشاره به ترور محسن فخری زاده در مقاله ای نوشت که واکنش ایران به این ترور حتمی است.

«ناصر قندیل» تحلیلگر لبنانی در مقاله خود در روزنامه البناء نوشت: آغاز سال ۲۰۱۵، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی دست به یک عملیات در جنوب سوریه زد که نتیجه آن شهادت جهاد عماد مغنیه و تعدادی از نیروهای مقاومت بود.

در این گزارش آمده است: نتانیاهو در آن زمان به این مسأله دل خوش کرده بود که مقاومت و ایران پاسخی به این تجاوز نخواهند داد چرا که ایران و آمریکا در جریان پرونده مذاکرات در خصوص مسائل هسته ای بودند و تهران مانع پاسخ مقاومت خواهد شد.

به نوشته این گزارش، نتانیاهو فکر می کرد که بهترین زمان برای تغییر قواعد بازی فرار رسیده و ارتش رژیم صهیونیستی مانع به وجود آمدن شرایطی شبیه به شرایط جنوب لبنان در جنوب سوریه خواهد شد. در آن زمان اعلام کردیم که پاسخ مقاومت حتمی خواهد بود و حساب و کتابهای نتانیاهو اشتباه است. روند مذاکرات در خصوص مسائل هسته ای، باعث می شود که آمریکایی ها بر سران رژیم صهیونیستی فشار آورند تا اوضاع را حساس نکنند.

ایران و مقاومت نیز به قواعد درگیری با رژیم صهیونیستی پایبند بوده و تنها طی چند روز، صهیونیستها پاسخ خود را در مزارع شبعا دریافت کردند. باراک اوباما رئیس جمهور وقت آمریکا به نتانیاهو پیام داد که درست است که این عملیات، یک ضربه دردناک بود اما در حد جنگ افروزی در منطقه نیست.

در ادامه این گزارش آمده است: امروزه، نتانیاهو بازهم در همان دام افتاده است. وی معتقد است که شرایط برای ضربه زدن به ایران فراهم است زیرا تهران در سایه پیروزی جو بایدن نمی خواهد اوضاع را پیچیده کند. سخنان مقامات سیاسی و نظامی ایران بعد از ترور محسن فخری زاده دانشمند هسته ای این کشور نشان می دهد که واکنش ایرانی ها به این ترور قطعاً به زودی عملیاتی خواهد شد. این در حالیست که سخنان مسئولان ایرانی، از دست داشتن رژیم صهیونیستی در این ترور حکایت دارد.

بنابراین صهیونیستها باید منتظر پاسخ به این ترور باشند. علاوه بر آن، آنها نمی دانند که در کدامین جبهه این پاسخ را دریافت خواهند کرد.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: