رایزنی خطیب‌زاده در کابل ادامه دارد

کدخبر: 2366229

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در سفر به کابل در مورد توسعه و تعمیق روابط در عرصه فرهنگی و سازوکارهای مرتبط با گسترش همکاری‌ها در حوزه رسانه ای گفت و گو کرد.

سعید خطیب زاده سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت خارجه که به منظور بحث و تبادل نظر در خصوص همکاری‌های فرهنگی و رسانه ای به کابل سفر کرده است، در طی حضور در این کشور با برخی از مقامات کنونی و سابق افغانستان از جمله «عبدالله عبدالله» رئیس شورای عالی مصالحه ملی، وزیر اطلاعات و فرهنگ، معاون سیاسی وزارت امور خارجه و همچنین همتای خود در وزارت امور خارجه و حامد کرزی، رئیس جمهور سابق افغانستان دیدار و در مورد توسعه و تعمیق روابط در حوزه های فرهنگی و همچنین سازوکارهای مرتبط با گسترش همکاری‌ها در حوزه رسانه ای گفت و گو و تبادل نظر به عمل آورد.

دیدار و نشست مشترک با برخی از نمایندگان مجلس، نخبگان فرهنگی و رسانه ای و برخی از اندیشکده ها، دیدار با رئیس دانشگاه کابل و برخی از روسای دانشکده های این دانشگاه، مصاحبه با تلویزیون آریانا و گفت و گوهای صریح و دوستانه با دیگر مدیران و اصحاب رسانه این کشور از جمله برنامه های دیگر سخنگوی وزارت امور خارجه در این سفر بود.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در این سفر و در بازدید از دانشگاه کابل ضمن ابراز همدردی با دولت و مردم افغانستان به خصوص خانواده شهدای دانشجوی این دانشگاه که اخیرا در جریان اقدامی تروریستی به شهادت رسیدند، به رسم احترام به مقام شهدا دسته گلی تقدیم کرد.

تعمیق روابط راهبردی فرهنگی، تبادل هیأت های رسانه ای و دعوت از اصحاب رسانه و چهره های شاخص فرهنگی و علمی افغانستان از جمله اهداف دیگر سفر در این خطیب زاده به افغانستان بود.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: