یارانه ۴۵ هزار تومانی هزینه خرید ۲۰ عدد گوجه فرنگی

کدخبر: 2366192

نماینده مردم بافق در مجلس گفت: در حال حاضر به مردم یارانه ۴۵ هزار تومانی داده می شود که نهایتا با این یارانه می‌توان ۲۰ عدد گوجه خرید؛با یارانه ۱۰۰ هزار تومانی هم می توان یک مرغ خریداری کرد.

محمدرضا صباغیان در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی طی تذکری شفاهی اظهار داشت: آقای روحانی! در این که ما تحریم هستیم و آمریکا و اروپا تمام تلاششان را برای اعمال فشار بر کشورمان می کنند و همچنین درآمد ما در حوزه نفت کاهش یافته است، شکی نیست.

وی افزود: اما باید شما بپذیرید که ایران دارای ثروت غنی، منابع زیاد و همسایگان زیادی است و اگر برنامه ریزی داشته باشیم، فشارهای غربی ها در کشورمان کمتر می شود.

نماینده مردم بافق در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مردم به ویژه اقشار ضعیف، گرانی ها را تحمل می کنند اما برای مردم قابل قبول نیست که در مرزهای جنوبی و غربی، گوسفندها قاچاق شود و قیمت گوشت در کشور هر روز گران تر شود.

صباغیان اظهار داشت: سوال مردم این است که چرا ارز ۴۲۰۰ تومانی در جاهای دیگر هزینه می شود و همچنین چرا کالاهای اساسی در گمرک مانده است و این مسائل برای مردم جای سوال دارد.

وی بیان کرد: صدا و سیما فقط گرانی کالاها را نشان می دهد اما مجازات گران فروشی را نشان نمی دهد که لازم است صدا و سیما جرم و جرایم گران فروشان را هم در رسانه ملی نشان دهد.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: قیمت بسیاری از کالاها افزایش یافته و اعطای ۱۰۰ هزار تومان به اقشار ضعیف جامعه مشکلات آنها را حل نمی کند و برای رفع مشکلات باید به فرمایشات مقام معظم رهبری توجه ویژه شود.

صباغیان گفت: در حال حاضر به مردم یارانه ۴۵ هزار تومانی داده می شود که نهایتا با این یارانه می توان ۲۰ عدد گوجه خرید و با یارانه ۱۰۰ هزار تومانی هم مردم نهایتاً می توانند یک مرغ خریداری کنند.

«خبرگزاری مهر»

ارسال نظر: