اعتراف عربستان به حمله موشکی انصارالله یمن به جده

کدخبر: 2366086

یک مقام در وزارت انرژی عربستان سعودی دوشنبه شب حمله جنبش انصارالله یمن به ایستگاه توزیع محصولات نفتی در شمال جده را تایید کرد.

یک مقام در وزارت انرژی عربستان سعودی گفت: ساعت سه و ۵۰ دقیقه بامداد امروز (دوشنبه)، مخزن سوختی در ایستگاه توزیع محصولات نفتی در شمال جده در پی یک حمله موشکی با پرتابه آتش گرفت.

وی افزود: نیروهای امداد و آتش نشانی، آتش را خاموش کردند و این حمله هیج تلفات جانی در پی نداشته است.

همچنین ترکی المالکی سخنگوی ائتلاف سعودی نیز با تایید این حمله آن را محکوم کرد و مدعی شد که این حمله، شاهرگ انرژی جهان را هدف قرار داده است.

یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن بامداد دوشنبه اعلام کرد که یگان موشکی ارتش موفق شد با استفاده از موشک قدس ۲ ایستگاه توزیع نفت شرکت نفتی آرامکو عربستان را در بندر جده هدف قرار دهد.

بر اساس بیانیه‌ای که از سوی سخنگوی نیروهای مسلح یمن منتشر شد این حمله موشکی که با استفاده از موشک‌های هدایت پذیر قدس ۲ انجام شد موفقیت آمیز بود.

سریع تاکید کرد که موشک دقیقا به محلی که از پیش تعیین شده بود اصابت کرد و خودروهای آتش نشانی و آمبولانس‌ها به طرف محل اصابت در رفت و آمد هستند.

وی تصریح کرد که این حمله در پاسخ به ادامه تجاوز و محاصره یمن و نیز وعده نیروهای مسلح مبنی بر انجام عملیات گسترده در عمق خاک عربستان انجام شد.

او با تاکید بر اینکه عملیات نیروهای مسلح یمن ادامه خواهد یافت به شهروندان و شرکت‌های خارجی که در عربستان فعالیت دارند توصیه کرد که از تاسیسات حیاتی این کشور دور شوند.

به گفته سخنگوی ارتش یمن موشک‌های قدس ۲ اخیرا پس از پشت سر گذاشتن آزمایش‌های عملی موفق در عمق خاک عربستان وارد فاز عملیاتی شده است.

«خبرگزاری ایرنا»

ارسال نظر: