خطیب‌زاده خطاب به آناتولی ترکیه: شایعه‌پردازی نکنید

کدخبر: 2365979

سخنگوی وزارت امور خارجه امروز در واکنش به سوال یک خبرنگار خبرگزاری رسمی ترکیه درباره تحولات قره باغ گفت: متاسفم که بگویم با ناراحتی این شایعات را می سازید. دست [از این کار] بردارید.

سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه امروز در نشست خبری هفتگی خود با خبرنگاران به سوالات مختلف درباره تحولات بین المللی و مربوط به ایران پاسخ داد.

در بخشی از این نشست، خبرنگار خبرگزاری رسمی ترکیه، آناتولی، سوال جهت داری را مطرح کرد مبنی بر اینکه در حین بازدید رئیس جمهور آذربایجان از مناطق مرزی با ایران فیلم و عکسی گرفته شده و ادعا و شایعه شده است که یک سرباز سپاه این کار را کرده است. جالب است که خبرنگار آناتولی در سوال خود اذعان می کند که این «شایعه» مطرح شده است، اما او با وجود استفاده از واژه «شایعه»، همچنان تلاش می کند تا به صورت معنادار و با آب و تاب سوال خود را مطرح کند.

خطیب زاده در پاسخ به این سوال خبرنگار آناتولی گفت: من اولین بار این شایعه را در آناتولی دیدم. شما از آناتولی هستید و شما باید بگویید که از چه منبعی این شایعه را منتشر کرده اید. رئیس جمهور آذربایجان مثل هر کدام از اتباع آذربایجان محترم و از دوستان نزدیک ما هستند. اینگونه سوالات جهت دار و شایعات پراکنی ها نه جایی و نه خریداری دارد. من نمی دانم شما چطور این را می گویید که یکی از نیروهای مسلح ایران این کار را کرده است. یا شما در داخل آن نیروهای مسلح بوده اید یا اینکه متاسفم که بگویم با ناراحتی این شایعات را می سازید. دست [از این کار] بردارید. این کار خوبی نیست. روابط ترکیه با ایران و آذربایجان مبتنی بر احترام متقابل بوده است. اجازه دهید که این مسیر ادامه پیدا کند.

رسانه های ترکیه پیشتر در ماجرای تحولات قره باغ با انتشار شایعات بی اساس، چندین بار بر ضد ایران عملیات روانی انجام داده اند. خبرنگار آناتولی در تهران اخیرا با طرح سوالات جهت دار مبتنی بر شایعات در نشست های خبری سخنگوی وزارت خارجه، تلاش کرده است به این فضاسازی و عملیات روانی کمک کند.

«خبرگزاری تسنیم»

ارسال نظر: