محسن هاشمی: امیدوارم کرونا دوباره تهران را آلوده نکند

کدخبر: 2365967

رئیس شورای شهر تهران ضمن هشدار در مورد افزایش آمار ابتلا به کرونا با بازگشت مسافران از شمال به پایتخت گفت: استانداران گیلان و گلستان نظارت جدی بر موضوع کرونا داشته باشند.

محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در حاشیه صحن امروز شورای شهر در جمع خبرنگاران درباره وضعیت کرونا در پایتخت اظهار داشت: بابت تعطیلی 70 درصدی تهران هر چند دیرهنگام انجام شد،‌ از دولت و ستاد ملی مقابله با کرونا تشکر می‌کنیم. همچنین عملکرد اصناف در این زمینه جای تقدیر دارد.

وی افزود: پروتکل‌های بهداشتی در صحن شورای شهر به صورت کامل انجام شده و جلسات به صورت ترکیبی در حال برگزاری است و این روند همچنان ادامه خواهد داشت.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به انجام سفرهای تهرانی‌ها به شمال کشور در شرایط محدودیت‌های کرونایی گفت: باید مسئله کرونا جدی گرفته شود. از استانداران گیلان و گلستان درخواست داشته‌ایم تا به صورت جدی نظارت بر تعطیلی بخش‌های مختلف را داشته باشند تا دوباره آلودگی کرونا به تهران بازنگردد.

هاشمی در ادامه بیان داشت: در طول 10 ماه گذشته هیچ کمکی به تهران از سوی ستاد مقابله با کرونا در زمینه حمل و نقل نشده، در صورتی که حمل و نقل عمومی می‌تواند مرکز شیوع کرونا باشد و توسعه این ناوگان در رعایت هر چه بیشتر فاصله اجتماعی مؤثر است.

وی بیان داشت: باید از اوراق مشارکت، مالیات بر ارزش افزوده و بودجه ستاد ملی مقابله با کرونا برای شهر تهران استفاده کرد، چرا که پایتخت به دلیل کرونا در بخش‌های مختلف دچار ضرر و زیان شده است.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه البته مقدار امیدواری در زمینه پرداخت پول اوراق مشارکت حاصل شده است، گفت: امیدواریم نتیجه در این زمینه به صورت کامل حاصل شود.

وی درباره برنامه‌های امروز شورای شهر گفت: رسیدگی به تذکر فرمانداری در مورد چند نامگذاری در پایتخت امروز انجام شد که در دو مورد بر مصوبه‌مان در شورای شهر اصرار داشتیم، ولی در مورد نامگذاری خیابانی به نام نیشابور و سبزوار فعلاً اقدامی صورت نمی‌گیرد و از کمیسیون نامگذاری خواسته‌ایم تا 10 روز آینده تکلیف نامگذاری خیابانی به اسم سبزوار را در محلی جدید درنظر گیرد.

هاشمی در پایان گفت: طرحی نیز درباره راه‌اندازی موزه کودکان و توسعه آن در تهران مدنظر قرار گرفته و بنا شد که ابتدا از ظرفیت موزه‌های موجود برای بخش کودکان استفاده شود و پس از آن، در جهت حمایت از سرمایه‌گذاران برای ایجاد موزه‌های جدید ویژه کودکان اقدام شود.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: