لاوروف: تلاش برای بازنگری در توافقنامه قر‌ه‌باغ «غیر قابل‌قبول» است

کدخبر: 2365894

وزیر خارجه روسیه که برای رایزنی با مقامات ارمنستانی درباره توافق قره‌باغ به ایروان سفر کرده، تاکید کرد تلاش برای بازنگری در این توافق «غیر قابل‌قبول» است.

«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه که برای رایزنی با نخست‌وزیر ارمنستان و رئیس‌جمهور این کشور به ایروان سفر کرده، در یک کنفرانس خبری گفت تلاش برای بازنگری در توافقنامه قر‌ه‌باغ قابل‌قبول نیست.

به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی تاکید کرد «نیکول پاشینیان» نخست‌وزیر ارمنستان و «آرمن سرکیسیان» رئیس‌جمهور این کشور به طور کامل به اجرای توافق این کشور با جمهوری آذربایجان با میانجیگری مسکو برای پایان دادن به درگیری‌ها در منطقه قره‌باغ متعهد هستند.

دیپلمات روس در ادامه تاکید کرد توافق دست یافته در روز نهم نوامبر بین سه طرف مذکور هیچ جایگزین دیگری ندارد.

امروز، شنبه «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه در راس یک هیات از وزارتخانه‌های مختلف این کشور وارد ایروان پایتخت ارمنستان شد و سپس «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه و «الکساندر نوواک» معاون نخست وزیر روسیه نیز وارد ایروان شدند.

این هیات بلندپایه روس امروز با مقامات ارشد ارمنستان با محور توافق آتش‌بس در منطقه قره‌باغ کوهستانی و روند اجرای آن مذاکره خواهد کرد.

در تاریخ نهم نوامبر (۱۹ آبان ماه)، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه، «الهام علی اف» رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان و «نیکل پاشینیان» نخست‌وزیر ارمنستان بیانیه‌ مشترکی را در خصوص آتش بس کامل در منطقه قره باغ کوهستانی به امضا درآورند.

روسای‌جمهور روسیه، جمهوری آذربایجان و نخست‌وزیر ارمنستان پس از آن یک توافق ده بندی برای توقف درگیری‌ها بر سر منطقه قره‌باغ کوهستانی امضا کردند و قرار شد تا نیروهای حافظ صلح روسیه در خط تماس میان منطقه قره‌باغ و جمهوری آذربایجان مستقر شوند. نظامیان روسیه از هفته گذشته روند استقرار خود را به همراه تجهیزات نظامی آغاز کرده‌اند.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: