چرخیدن زنجیره کرونا در ساعات اولیه اجرای قانون محدودیت‌ها

کدخبر: 2365888

ازدحام جمعیت و شلوغی ناوگان حمل و نقل عمومی و گره‌های ترافیکی در شهر‌های قرمز کشور در ساعات اولیه اجرای قانون محدودیت‌های کرونایی امروز (شنبه اول آذرماه) مشکلاتی به همراه داشت.

مدتی است که از موج سوم ویروس کرونا که در مقایسه با چند ماه گذشته، شدت بیشتری گرفته است، می‌گذرد و ستاد ملی مبارزه با کرونا هم به همین بهانه و کاهش افزایش مبتلایان و جانباختگان در کشور درصدد اجرای محدودیت‌های کرونایی با شدت بیشتر، از ساعات اولیه امروز اول آذرماه برآمد که اجرای قانون محدودیت‌های کرونایی در همان ابتدا با واکنش‌ها و اعتراضاتی همراه بود، چرا که متروها، بزرگراه‌ها و حتی اتوبوس‌های تندرو صحنه‌هایی از نبود فاصله‌های اجتماعی در ناوگان حمل و نقل عمومی و گره‌های ترافیکی شدید در معابر مختلف شهر‌های قرمز کشور را به نمایش گذاشتند.

این در حالی است که بعضا در برخی از مسیر‌های پرتردد شهری هم از تاکسی‌های خطی خبری نبود و همین ازدحام‌ها نه تنها علامت سوال بزرگی برای مردم بود، بلکه هیچ نقطه‌ای از شهر هم، از اجرای محدویت‌های ترافیکی با تبصره‌های مختلفی که در روز‌های گذشته اعلام شده بود، خبری نبود تا جایی که بسیاری از افراد از دیرآمدن مترو‌ها و شلوغی‌های اتوبوس‌ها گلایه‌های زیادی داشتند.

تمامی مشکلات موجود در ساعات اولیه اجرای محدودیت‌های کرونایی، این ابهام را در ذهن شهروندان هم به وجود آورد که با وجود تمامی این گره‌های ترافیکی و ازدحام جمعیت، دقیقا کدام یک از مشاغل تعطیل شده‌اند و چرایی این شلوغی‌ها چیست؟ و پس از آن تصاویر و ویدیو‌های اعتراض آمیز مختلفی در فضای مجازی منتشر شد که به دنبال این موضوع، مدیر عامل متروی تهران به تصاویر ازدحام جمعیت واکنش نشان داد و گفت: بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد که تعداد مسافران امروز کمتر هم شده است. در ایستگاه‌های تقاطعی احتمال افزایش مسافر وجود دارد و تصاویر منتشر شده در فضای مجازی ممکن است مربوط به ایستگاه‌های تقاطعی باشد که این واکنش هم واکنش اعتراض آمیز دیگری دربرداشت که منظور از بررسی‌های اولیه چیست؟

تمامی این مشکلات حاکی از این است که برای قطع زنجیره کرونا و کنترل و کاهش تلفات ناشی از این ویروس مهلک, باید تمهیدات اصولی‌تر و جدی تری را در نظر گرفت تا آمار سیاه جانباختگان کرونایی در کشور، رنگ سپیدتری به خود گیرد.

«باشگاه خبرنگاران جوان»

ارسال نظر: