ضربه کرونا به برنامه مقابله با سلاح گرم

بالا رفتن بی‌سابقه نرخ جنایت در فیلادلفیا

کدخبر: 2365760

در سال جاری تا امروز 425 فقره قتل فقط در فیلادلفیا رخ داده که این رقم بالاترین نرخ ثبت شده در 25 سال گذشته است.

نسیم‌آنلاین: بر اساس آمار اداره پلیس فیلادلفیا، آخرین ارقام تکان‌دهنده قتل در این شهر به سال 1996 با 420 فقره و سال 1995 با 432 قفره باز می‌گردد. دوشنبه هفته گذشته اداره پلیس فیلادلفیا اعلام کرد در سال 2020 تاکنون بیش از 1900 مورد شلیک گلوله منتهی به جرح ثبت شده است که 377 مورد از آن‌ها مرگبار بوده است.

از نظر مراجع دولتی و کارشناسان با توجه به اینکه یک ماه و نیم از سال 2020 باقی مانده، شکی نیست که نرخ قتل در این شهر به 500 فقره خواهد رسید. مقامات محلی همچنان همه‌گیری کووید-19 را به عنوان یکی از علل افزایش نرخ قتل ذکر می‌کنند و معتقدند که این بحران باعث شده تا میزان استفاده از سلاح گرم و خشونت‌های وابسته به آن افزایش پیدا کند.

شهردار فیلادلفیا می‌گوید: «این وضعیت بسیار آزاردهنده است به ویژه با توجه به اینکه در میانه انبوهی از بحران‌ها به دام افتاده‌ایم. این تیراندازی‌ها و قتل‌ها بحران بسیار بزرگ‌تری مضاعف بر دیگر بحران‌ها است. تعداد این رویدادها و وقوع هر روزه آن‌ها بسیار رنج‌آور است. ما به تازگی از دور جدید ناآرامی‌های مدنی رها شده بودیم و اکنون پلیس ما در وضعیت متفاوتی قرار گرفته و باید دائماً به مناطقی رجوع کند که مردم به یکدیگر تیراندازی کرده و یکدیگر را به قتل می‌رسانند.»

دفتر پیشگیری از خشونت ـ که بودجه سالانه 9 میلیون دلاری در اختیار دارد ـ نسخه جدید برنامه مداخله در خشونت گروهی را سه ماه پیش به جریان انداخت. در این برنامه مقامات به منازل افرادی که مستعد خشونت با سلاح گرم هستند، رجوع کرده و از ایشان می‌خواهند تا سلاح خود را کنار بگذارند.

«ترون پراید»، رئیس این دفتر مدعی شد: «ما تا کنون به بیش از 100 نفر رجوع کرده‌ایم و بدون شک با توجه به شرایط حاصل از کووید-19 این فرایند با سرعت کمی پیش خواهد رفت. با شرایط کنونی نمی‌توانیم اجتماعی از مردم را گردهم آوریم و پیام لازم را به ایشان برسانیم.»

در مجموع بسیاری از برنامه‌های مقابله با خشونت‌های مرتبط با سلاح گرم به دلیل همه‌گیری کووید-19 تعطیل شده یا با سرعت بسیار کمی در حال اجرا است. همین امر باعث شده تا افزایش نرخ جنایت در بسیاری از ایالات آمریکا به کووید-19 ارتباط داده شود. در این میان باید به ناآرامی‌های پس از انتخابات ریاست جمهوری نیز توجه ویژه داشت؛ به نظر می‌رسد این افزایش آمار جنایت در فیلادلفیا به دیگر شهرها و ایالات پیرامون نیز سرایت کرده است.

ارسال نظر: