جهانگیری: مردم می‌دانند وضع دولت به لحاظ بودجه‌ای سخت است

کدخبر: 2365576

معاون اول رئیس جمهور گفت: می‌دانیم زندگی مردم سخت شده، اما مردم هم می‌دانند وضع دولت به لحاظ بودجه‌ای چقدر سخت است.

معاون اول رئیس جمهور گفت: می‌دانیم زندگی مردم سخت شده، اما مردم هم می‌دانند وضع دولت به لحاظ بودجه‌ای چقدر سخت است.

اسحاق جهانگیری در جلسه اقتصاد مقاومتی:

* (در پاسخ غیرمستقیم به قالیباف درباره تامین مالی طرح معیشت): تجربه ام را می‌گویم ،بودجه، چوب ادب سیاستمداران است به ویژه سیاستمدارانی که شعار می‌دهند!

* بودجه، همه را ادب می‌کند و همه را سر خط می‌آورد.‌ نمی‌توان عوارض گمرکی را افزایش داد و تبعات آنرا در جامعه ندید.

* یکی از آن تکان‌ها که در دو سال و نیم اول دولت آقای روحانی اتفاق افتاد، قیمت نفت بود که از بشکه‌ای ۱۰۰ تا ۱۱۰ دلار به ۳۰ دلار کاهش یافت.

* هیچ کدام از شاخص‌های اقتصادی ما در آن سال‌ها تغییر نکرد، تورم روند کاهشی داشت و این روند ادامه یافت، در بخش واردات، کشور با مشکل جدی روبرو نشد و در صادرات غیر نفتی نیز روند ادامه داشت.

* من فکر می‌کنم آن سیاست‌ها تا الان خوب پیش رفته است و این دوره جدید دوره تحریم نیست دوره جنگ اقتصادی به معنای واقعی است و حتی امریکایی‌ها تا حدی پیش رفتند که جنگ نظامی را هم می‌خواستند چاشنی آن کنند.

* این اقتصاد نیست که در نفتکشی که نفت ایران را به جای دیگری می‌برد منفجر کنند ما با این شرایط اقتصادی کشور را اداره کردیم و نگذاشتیم اقتصاد کشور از هم بپاشد.

* متأسفانه دوستانی حاضر نیستند قبول کنند هدف امریکا اقتصاد نبوده، امریکایی‌ها می‌خواستند ایران را از هم بپاشانند مردم خیلی مقاومت و تحمل کردند دولت هم خیلی سختی‌ها را قبول کرد که امیدواریم این شرایط به خوبی اداره شود.

*هنر سیاستگذار این است که درآمد نفتی را در جای خوب مصرف کند نه این که آن را به بودجه جاری تبدیل کند.

* ما می دانیم وضع زندگی کارمندان و کارگران دشوار است و آنها به سختی زندگی خود را اداره می کنند، در این شرایط دشوار اقتصادی تلاش کردیم که به میزان قابل توجهی حقوق کارمندان اداری و بازنشستگان افزایش یابد، خوب است که منتقدان مقایسه کنند در آن شرایطی که بیش از 2 میلیون بشکه نفت با قیمت های بالا صادر می شد چه میزان به حقوق کارمندان و بازنشستگان اضافه کردند.

«خبرگزاری صدا و سیما»

ارسال نظر: