واکنش علی دایی به رکوردشکنی رونالدو

کدخبر: 2365485

«علی دایی» با اشاره به نزدیک شدن «کریستیانو رونالدو» به رکورد گل‌های ملی وی، باردیگر تاکید کرد که به شکسته شدن رکوردش توسط ستاره بانوی پیر افتخار خواهد کرد.

«علی دایی» در گفت‌وگو با یک تارنمای ایتالیایی، با اشاره به نزدیک شدن «کریستیانو رونالدو» به رکورد گل‌های ملی وی، باردیگر تاکید کرد که به شکسته شدن رکوردش توسط ستاره بانوی پیر افتخار خواهد کرد.

کریستیانو رونالدو در دیدار دیشب (شنبه) پرتغال برابر فرانسه دست خالی ماند اما فوق ستاره بانوی پیر در دیدار سه‌شنبه برابر کرواسی، این فرصت را دارد تا فاصله گل‌های ملی خود را با علی دایی اسطوره فوتبال ایران بیشتر و بیشتر کاهش دهد.

توتومرکاتووِب در گفت‌وگویی اختصاصی با اسطوره مشهور ایرانی که از او با عنوان «یک قهرمان واقعی» با ۱۰۹ گل در ۱۴۹ بازی ملی یاد کرده، به موضوع نزدیک شدن رونالدو به رکورد وی پرداخته است.

اعداد مذکور توسط فدراسیون بین المللی آمار و تاریخ فوتبال تایید شده و این در حالی است که مرد محبوب پرتغالی در آستانه نگاشتن برگ دیگری در تاریخ درخشان فوتبال خود قرار دارد.

مرد فوتبال ایران و اسطوره فوتبال آسیا در کمال انسانیت و تواضع، با گفتن جمله «صادقانه امیدوارم کریستیانو به رکورد گل‌های زده من در تیم ملی برسد» گفت‌وگوی خود را برابر میکروفون اختصاصی توتومرکاتووب آغاز کرد.

ناراحت نمی شوی که CR۷ به رکوردت برسد؟

هرگز؛ حقیقتا برای من افتخار است که بازیکنی در سطح و قابلیت رونالدو بتواند این کار را انجام دهد. کریستیانو رونالدو یکی از بهترین بازیکنان نه تنها در عصر ما بلکه در تاریخ فوتبال است. یک پدیده واقعی.

زمانی که این لحظه فرا برسد، چه واکنشی خواهی داشت؟

ساده است؛ مستقیما به او تبریک می‌گویم اما در درجه اول باید او به این نقطه برسد؛ در حال حاضر کریستیانو ۱۰۲ گل برای پرتغال زده و رکورد مرا خواهد شکست، شکی ندارم اما هنوز هفت گل تا رکورد من فاصله دارد (باخنده.)

دایی دوران فوتبالی درخشانی داشت؛ از حضور در جام جهانی و نقش آفرینی در جام جهانی ۹۸ فرانسه به عنوان بازیگر اصلی گرفته تا فتح عناوین مختلف فردی در سطح باشگاهی و ماجراجویی در بوندسلیگا در اواخر دهه ۹۰ میلادی.

مرد ایرانی در پاسخ به این پرسش که آیا غیر از آلمان، تمایلی به حضور در ایتالیا هم داشته یا خیر، گفت: قطعا همین‌طور است. متاسفانه هرگز در سری‌آ بازی نکردم با این حال، شانس بازی کردن برابر تیم‌های مشهور لیگ شما(ایتالیا) همچون آ.ث میلان و اینترمیلان را داشتم؛ هرگز آن شب‌های شگفت انگیز فوتبالی را از یاد نمی‌برم؛ آن خاطرات همیشه با من هستند.

به طور کلی در مورد فوتبال ایتالیا چه نظری دارید؟

فوتبال ایتالیا را دنبال می‌کنم و علاقه زیادی به آن دارم. معتقدم باشگاه‌های ایتالیایی مفهوم خاصی از فوتبال را در خود دارند. تنها کاری که می‌توانم بکنم این است که بازیکنان و هواداران سری‌آ را از همین فاصله مجازی در آغوش بکشم و برای آنان در این لحظات دشوار، آرزوی بهترین‌ها را دارم.

علی دایی این روزها مشغول چه کاری است؟

سال‌ها است که در کشورم، مربیگری می‌کنم. در ۵۱ سالگی تیم ملی ایران و البته چندین باشگاه را هدایت کرده‌ام. دیروز از بودن در زمین لذت می‌بردم و امروز از بودن در کنار زمین.

«خبرگزاری ایرنا»

ارسال نظر: