ماجرای انباشت سیب زمینی در مرز عراق چیست؟

کدخبر: 2365439

کاشف گفت: چند روز گذشته شاهد انباشت صد‌ها تن سیب زمینی ایرانی در انبار‌های عراق بودیم که دلیل آن در گزارش بررسی شده است.

کاشف عضو هیئت مدیره اتاق بازرگانی کشور در گفت وگو با شبکه خبر اظهار کرد: واردات سیب زمینی به عراق تا روز گذشته ممنوع بود و از امروز مجوز واردات به این کشور صادر شده است که دلیل انباشته شدن سیب زمینی‌ها در انبار‌های مرزی نیز همین موضوع است. وی افزود: صادرکنندگان ایرانی نیز از زمان دقیق رفع ممنوعت واردات سیب زمینی به عراق با خبر نبودند و موجب این سردرگمی شد.

عضو هیئت مدیره اتاق بازرگانی کشور بیان کرد: با انجام این صادرات قیمت‌ها در عراق کنترل می‌شود از طرفی هم باید هماهنگی‌ها در داخل از سوی وزارت صمت دقیق صورت گیرد تا در بازار‌های داخلی موجب کمبود و گرانی نشویم.

کاشفی با درخواست از کشاورزان و صادرکنندگان ادامه داد: صادرات محصول و بستی بندی آن در فروش‌های بین المللی در شرایط فعلی که کرونا همه گیر شده، بسیار حائز اهمیت است که رعایت این موضوع از سوی کشاورزان و صادرکنندگان می‌تواند ارزش کالای صادارتی را بالا ببرد.

وی تصریح کرد: کل صادرات سیب زمینی حجم مشخصی ندارد و تا زمانی که این صادرات در بازار‌های داخلی اختلال ایجاد نکند، این روند ادامه خواهد داشت.

عضو هیئت مدیره اتاق بازرگانی کشور با اشاره به امکانات مرزی ابراز کرد: صادرات محصولات کشاورزی به دلیل فساد پذیری آن‌ها بسیار حساس است، اما امکانات مرزی نظیر سردخانه ها، کافی نیست و موجب فاسد شدن محصولات می‌شود.

«باشگاه خبرنگاران جوان»

ارسال نظر: