ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان کنکور دکتری ۹۹ برای همه دانشگاه‌ها لازم‌الاجراست

کدخبر: 2365354

فاطمه زرین آمیزی سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: عدم ثبت نام برخی دانشگاه‌ها از داوطلبان دکتری ۹۹ برای تعداد انگشت شماری ازدانشجویان اتفاق افتاده است.

فاطمه زرین آمیزی سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: عدم ثبت نام برخی دانشگاه‌ها از داوطلبان دکتری ۹۹ برای تعداد انگشت شماری ازدانشجویان اتفاق افتاده است.

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور بیان کرد: سازمان سنجش با ارسال نامه‌ای به دانشگاه‌های مورد نظر اعلام کرده است که ثبت نام داوطلبان معرفی شده از طرف سازمان برای همه دانشگاه‌ها لازم‌الاجراست.

گفتنی است، نتایج نهایی پذیرفته شدگان در مقطع دکتری ناپیوسته برای ورود به دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی سال ۱۳۹، اول آبان بر روی سایت سازمان سنجش قرار گرفت. پذیرفته شدگان در دوره‌های دکتری دانشگاه‌های دولتی، پیام نور، غیر انتفاعی و پردیس‌های خود گردان برای ثبت نام باید از ۶ آبان و با به همراه داشتن مدارک لازم به دانشگاه و موسسه محل قبولی مراجعه کنند.

اما هم اکنون و در آستانه پایان آبان برخی از قبولی‌های دکتری تخصصی کنکور ۹۹ هنوز در دانشگاه‌ها ثبت نام نشده اند. برخی از داوطلبان دکتری که در دانشگاه‌های پذیرش شده اند اعلام کرده اند که دانشگاه از ثبت نام آن‌ها ممانعت به عمل آورده است.

این داوطلبان که قبول شدگان در دانشگاه‌های برتر کشور نیز هستند اظهار داشته اند که بدون توجه به اینکه اسامی آن‌ها به عنوان پذیرفته نهایی از سوی سازمان سنجش اعلام شده است، دانشگاه‌ها آن‌ها را ثبت‌نام نکرده اند و در مقابل دانشگاه اعلام می‌کند که دانشکده‌ها استاد معرفی نمی‌کنند و استادی نیز شما را نپذیرفته است.

یکی از داوطلبان که رتبه ۹ دکتری را کسب کرده است، می‌گوید: دانشگاه اعلام کرده که شما انتخاب ما نبودید و ما داوطلب دیگری را انتخاب کرده بودیم.

داوطلب دیگری نیز این موضوع را تائید کرده و گفت: من هم این مشکل را دارم و دو هفته است که در دانشگاه از این اتاق به آن اتاق می روم.

یک داوطلب پذیرفته شده در یکی از دانشگاه های برتر تهران اظهار کرد: در حالیکه معاونت فرهنگی دانشگاه مدام به ما پیامک تبریک قبولی را ارسال می کند دانشگاه از ثبت نام ما ممانعت به عمل می آورد، اما پذیرش ما بیشتر از ظرفیت هم نبوده است.

«باشگاه خبرنگاران جوان»

ارسال نظر: