تصویر غم‌انگیز از تدریس معلم ایرانی

کدخبر: 2365275

کرونا این بار معلمی عاشق از تبار شیفتگان خدمت به نظام اسلامی را از ما گرفت. او تا آخرین لحظات حیات به یاد دانش‌آموزانش بود و شوق درس دادن داشت.

مریم اربابی از معلمان متعهد شهرستان گرمه پس از روزها درگیری و جنگ با ویروس کرونا روی تخت بیمارستان با دانش‌آموزانش وداع کرد.

این معلم دلسوز گرمه‌ای که حتی از روی تخت بیمارستان هم شوق تربیت و تحصیل دانش‌آموزانش را داشت پس از ۲۲ سال خاک تخته خوردن اسیر این ویروس منحوس شد و غریبانه از کنار ما رفت.

تصویر به جا مانده از این معلم دلسوز که از روی تخت بیمارستان به درس دادن دانش‌آموزانش مشغول است این روزها به تصویر شماره یک فضاهای مجازی خراسان شمالی و کشور تبدیل شده و بار دیگر عشقبازی این قشر خدمتگزار را به رخ همه کشید.

نسرین حسنی از فعالان فضای مجازی و رسانه‌ای خراسان شمالی نوشت: «مریم جان اربابی معلم دلسوز و با وجدان از بینمان رفت. جایش را احدی نخواهد گرفت. جای هیچ انسانی با انسانی دیگر پر نمی‌شود. او بینمان نیست. و مصیبت همین از دست دادن عزیزانمان است. کاش بدانیم»

علی قلی‌زاده از معلمان پیشکسوت بجنوردی نیز در صفحه شخصی‌اش نوشت: «زیباترین تصویر روزهای کرونایی که با داغ عظیمی همراه بود. پر کشیدن معلم دلسوز خانم مریم اربابی از روی تخت بیمارستان تا اوج قله‌های سعادت دانش‌آموزان این دیار است».

دکتر رضوان حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش نیز نوشته است: خبر درگذشت همکار گرانقدر سرکار خانم مریم اربابی آموزگار دبستان شاهد ریحانه شهرستان گرمه موجب تالم و تاثر فراوان شد. تصویر این آموزگار فداکار که علی‌رغم بیماری سخت و در تخت بیمارستان با دغدغه‌ای فراوان پیگیر یادگیری دانش‌آموزانش بود نمایانگر فداکاری انسان‌های وارسته‌ای است که شکوه نام معلمی را معنا می‌بخشند.

مریم اربابی آموزگار دبستان شاهد ریحانه شهرستان گرمه بود. این معلم عزیز علی‌رغم بیماری و حضور در بخش مراقبت‌های ویژه و شرایط حاد تنفسی حتی در واپسین لحظات عمر گرانبهای خویش دست از تدریس به دانش‌آموزانش برنداشت.

«رکنا»

ارسال نظر: