داروهای گیاهی در موضوع کرونا مکمل هستند

کدخبر: 2365082

عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: داروهای گیاهی در بسیاری از کشورها مورد استفاده قرار گرفته است اما نکته‌ای که لازم است بدانیم این است که همه این داروها مکمل هستند و نقش درمانی در بیماری کرونا ندارند.

دکتر پیام طبرسی، رئیس بیمارستان مسیح دانشوری و عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا امروز سه‌شنبه در گفت‌وگو با برنامه تهران کلینیک رادیو تهران با اعلام تایید مجوز برای دو داروی گیاهی برای بهبود علائم ویروس کرونا گفت: داروهای گیاهی در بسیاری از کشورها از جمله کشور چین مورد استفاده قرار گرفته است اما نکته‌ای که لازم است بدانیم این است که همه این داروها مکمل هستند و نقش درمانی ندارند. برای بعضی از مردم به اشتباه اینطور تلقی می‌شود که این داروها، تاثیر درمانی دارند اما اینطور نیست و این داروها تنها در بهبود علائم نقش دارند. این نکته را هم یادآوری می‌کنم که تا به امروز دارویی که نقش درمانی در این ویروس داشته باشد، در هیچ کجای دنیا کشف نشده است.

رئیس بیمارستان مسیح دانشوری در خصوص آخرین وضعیت فراگیری بیماری کرونا نیز اظهار داشت: متاسفانه آمار گویای وضعیت وخیم شرایط کنونی اپیدمی این ویروس هست. ما در یک دوره اوج بیماری و آمار بالای مرگ و میر و ابتلا به سر می‌بریم که بخشی از آن به دلیل افزایش در تست‌هایی است که از بیماران مشکوک به ویروس کووید۱۹گرفته می‌شود. این افزایش تست باعث افزایش موارد مثبت شده و نمی‌توان از این آمارها بخصوص در شهرهای بزرگ غافل بود.

دکتر طبرسی ادامه داد: نیازمند یک واکنش سریع از سمت مسئولین و مقامات هستیم که از امروز قرار است در بعضی شهرهای بزرگ از ساعت ۱۸مشاغل دو، سه و چهار به حالت تعطیلی دربیایند و باید دید این محدودیت‌ها می‌تواند تاثیری در کاهش آمار این بیماری بگذارد یا نه.

وی بیان کرد: در قرارگاه مرکزی ستاد ملی مقابله با کرونا برنامه‌ و اقداماتی قرار است اجرا شود که ۵۰ درصد موارد ابتلا و ۳۰ درصد موارد مرگ و میر کاهش پیدا کند.

عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا ضمن بیان این نکته که کودکان در معرض خطر ویروس کرونا هستند، گفت: کودکان هم به ویروس مبتلا می‌شوند اما خوشبختانه در اکثر موارد خفیف هستند و با یک تب یک تا دو روزه بهبود پیدا می‌کنند. کودکانی که بیماری زمینه‌ای دارند باید مراقبت‌های بیشتری از سمت خانواده‌ها برای آن‌ها انجام شود چون خطر بیشتری از این ویروس آن‌ها را تهدید می‌کند.

وی در همین خصوص اضافه کرد: کودکان ناقلان خوب اما بدون علامت برای این ویروس به حساب می‌آیند. در بسیاری از موارد ابتلا، خانواده‌هایی هستند که ابتلا از کودک آن‌ها آغاز شده است یا در بعضی دیگر از موارد ابتلای خانوادگی، پدر و مادر مبتلا با تصور اینکه کودک به ویروس مبتلا نیست، برای نگهداری او را به منزل سایر اعضای خانواده می‌فرستند، بی خبر از اینکه ناقل اصلی کودک آن‌ها بوده و این کار باعث انتقال ویروس می‌شود.

«خبرگزاری ایسنا»

ارسال نظر: