والدین دانش آموزان چرا به مشاوره تحصیلی نیاز دارند

کدخبر: 2365006

هر پدر و مادری آرزو دارد که فرزندش بهترین زندگی را تجربه کند و سالم و مرفه داشته باشد. از آنجایی که کنکور نقش بسیار مهمی در آینده دانش آموزان ایفا می‌کند و پدر و مادرها هم علاقه‌مند هستند که فرزندشان بهترین مسیر را انتخاب کند و در آن پیش رود.

نسیم آنلاین : هر پدر و مادری آرزو دارد که فرزندش بهترین زندگی را تجربه کند و سالم و مرفه داشته باشد. از آنجایی که کنکور نقش بسیار مهمی در آینده دانش آموزان ایفا می‌کند و پدر و مادرها هم علاقه‌مند هستند که فرزندشان بهترین مسیر را انتخاب کند و در آن پیش رود. اما گاهی اوقات میبینیم که یکی از دغدغه‌های دانش آموزان نیز همین موضوع حساسیت والدین است. ممکن است انتظار والدین از فرزندشان، متناسب با توانایی او نباشد و یا فرزند علاقه‌ای به رشته تحصیلی که والدین خاستار آن هستند نداشته باشد، اکثرا این قضیه یک بار روانی برای دانش آموزان است که باعث کاهش توانایی آنها می‌شود. در مقابل خانواده هایی موجود دارند که فرزند خود را پایین‌تر از حد توانمندی او می بینند و گمان می‌کنند که نمی‌تواند در یک دانشگاه خوب درس بخواند. در نتیجه آنچنان اهمیتی به درس خواندن فرزند خود نمی‌دهند و تلاشی برای او نمی‌کنند.

نکته دیگر اینجاست که دانش آموز بیشتر زمان خود را در محیط خانه و در کنار پدر و مادر خود سپری می‌کند در نتیجه کسی که با هدف درس می‌خواند و می‌خواهد در این مسیر موفق شود باید علاوه بر خودش عوامل تاثیرگذار بر روند درس خواندن خود را نیز با مشاوره تحصیلی خود آشنا کند تا آنها هم بتوانند او را در مسیری که می‌پیماید به درستی همراهی کنند.

مشاوره تحصیلی و نقش آن در انتخاب شغل آینده!

رشته ‌های تحصیلی تنوع و گستردگی زیادی دارند، اما همه این رشته ها بازار کار خوبی ندارد. برخی از رشته‌هایی که دانش آموزان علاقه مند می‌شوند در آن تحصیل کنند، در جامعه‌ای که دانش آموز در آن زندگی می‌کند شغلی چندان خوبی برایش وجود ندارد. و به همان نسبت رشته های پردرآمد هم وجود دارند که دانش آموزان آشنایی زیادی نسبت به آنها ندارند و یا به تحصیل در آن رشته‌ها علاقه‌مند نیستند. رشته هایی که اگر شخصی روحیه انجام آنها را داشته باشد و قادر باشد به خوبی از پس آنها بر بیاید، می تواند آینده ای روشن‌تری برای خود رقم بزند.

گاهی هیجان پوشالی و کاذبی که در مورد بعضی از رشته ها هست، سبب می‌شود که مسیر زندگی دانش آموز به کلی عوض شود و دیگر نتوانند به اهداف اصلی خود برسد. ممکن است دانش آموزی در رشته‌های فنی خیلی موفق‌تر شود، ولی با ماندن در رشته تجربی و ریاضی یا انسانی، آینده خود راوارد مسیر نادرست کند.

اما اگر با مشاوره تلفنی تحصیلی  مشورت کند و از راهنمایی‌های او استفاده کند، هم می‌تواند به موقع استعدادهای خود را کشف و آنها را شکوفا کند و هم اینکه از تصورات خیالی و اشتباهی که راجع به برخی رشته‌ها دارد آگاه شود.

همچنین اگر فرد در سن مناسب بتواند به رشته‌های متناسب با روحیه خود و هم چنین متناسب با بازار کار جامعه ورود کند شانس بیشتری برای پیروزی در رقابت‌هایی هم چون قبولی در کنکور یا آزمون‌های استخدامی دارد.

چگونه جلسات مشاوره تحصیلی تلفنی مفیدی داشته باشیم؟

در قدم اول حتما به این موضوع توجه داشته باشید والدین نباید فرزندشان را به اجبار به جلسات مشاوره تحصیلی تلفنی ببرند، شما باید زمانی به مشاوره تحصیلی مراجعه کنید که انتظار معجزه کردن از آن مشاور را نداشته باشید زیرا تا وقتی خود دانش ‌آموز نخواهد که پیشرفت کند و خودش احساس نیاز نکند و به توصیه‌های مشاور عمل نکند این جلسات فایده‌ای برای او نخواهد داشت .

والدین باید با مشاور تلفنی تحصیلی فرزند خود در تماس باشند و از او در انجام برخی از موضوعات راهنمایی بگیرند تا دانش آموز به طور کامل از موقعیت مناسبی برخوردار شود.

از خرید هر کتابی را که نام آن را می‌شنوید دست نگه دارید! بهتر است قبل از خرید کتاب یا لوح‌های آموزشی با مشاور تحصیلی تلفنی خود مشورت کنید تا بهترین راه حل‌ها را به شما بگوید .

زمانی که حس می‌کنید باید یک همراه در کنار خود داشته باشید که نقشه ی راه را در دست شما بگذارد، همراهی که چندین مرتبه این راه را با دانش آموزان گوناگون پیموده است، پس وقت آن رسیده که هرچه سریع‌تر با مشاور تحصیلی صحبت کنید زیرا دانش آموزان زیادی هستند که در نیمه دوم سال، یلا نزدیک به امتحانات به مشاوره روی می‌آمورند و آن وقت کار کمی پیچیده‌تر می‌شود. پس بهتر است از همان ابتدای سال تحصیلی با یک مشاور در تماس باشید تا به عنوان مشاور تحصیلی تلفنی شما بهترین روش‌ها و راه حل‌ها را برای از بین بردن عادت های غلط شما به شما پیشنهاد دهد

اگر احساس می‌کنید که شما هم در مسیر تحصیل به همراهی نیاز دارید که بهترین راهکار ها را پیش رویتان قرار دهد پس همین حالا 45298-021 را شماره گیری کنید و یا به سایت سامانه هوشمند مشاوره آرموو سر بزنید. .

ارسال نظر: