مهران غفوریان بازیگر سریال سلمان می‌شود؟

کدخبر: 2364853

بازیگر سریال‌های مدیری و کارگردان «زیرآسمان شهر» تصمیم گرفته در کارهای جدّی حضور پیدا کند و قرار است یکی از بازیگران سریال «سلمان فارسی» باشد.

مهران غفوریان بعد از اجرای فصل اول مسابقه "اعجوبه‌ها" و سریال "زوج یا فرد" مدتی است تمرکزش را روی کارهای جدّی گذاشته است. او در گفت‌وگویی رادیویی به این تصمیم و چالش جدید بازیگری در این عرصه اشاره کرد و گفت: هر هنرپیشه‌ای دوست دارد که همه نقش‌ها را بازی کند اما حقیقتاً کمدی سخت‌تر از نقش‌های جدی و درام است. به نظرم خنداندن خیلی کار سخت‌تری است. البته کار جدی هم سختی‌های خودش را دارد.

وی افزود: من به عنوان یک هنرپیشه دوست داشتم که خودم را در کار جدی هم محک بزنم. حالا اکثر کارهایی که پیشنهاد می‌شود، جدّی‌اند و حالا باید دید که چطور است و باید ببنیم از مردم چه بازخوردهایی خواهیم داشت.

غفوریان به ماجرای تعطیلی پروژه‌های سینمایی و تلویزیونی به خاطر کرونا واکنش نشان داد و گفت: الان متأسفانه به خاطر این بیماری از کسانی که حرفی زده نمی‌شود، هنرمندان و اهالی سینما و تلویزیون‌اند. این‌ها هم دارند ضرر می‌کنند. الان به خاطر بیماری کرونا مجوز ساخت نمی‌دهند، کسی هم برای فیلم دیدن به سینماها نمی‌رود. بالأخره این اهالی سینما و تلویزیون چطور باید امرار معاش کنند؟ چطور باید زندگی کنند؟ ما هم جزو این جامعه و عضوی از آنیم و همه با هم متضرریم در این ماجرا. امیدوارم که هرچه زودتر این بیماری تمام شود و به فکر بچه‌های سینما و تلویزیون هم باشیم.

او درباره به حضور با فیلم "آهک زنده" در جشنواره فیلم فجر، تأکید کرد: در فیلم "آهک زنده" به کارگردانی رامیار مشایی و تهیه‌کنندگی وحید فتحعلی، قرار است بازی می‌کنم که احتمالاً آخر این ماه جلوی دوربین می‌رود. فضای خیلی قشنگی دارد. فیلم کاملاً جدی است و الان نمی‌توانم موضوعش را بگویم. برای جشنواره فیلم فجر ساخته می‌شود، البته نمی‌‌دانیم با این شرایط تکلیف اکران در جشنواره چه می‌شود؟ اما اواخر این ماه کلید بخورد و بخش‌هایی از آن در اطراف قم فیلمبرداری می‌شود که بازی من آن‌جا است.

بازیگر و کارگردان سینما و تلویزیون در پاسخ به این سؤال که آیا مخاطب مهران غفوریان را در نقش‌های جدّی می‌پذیرد یا پس می‌زند، گفت: الان با قبل متفاوت‌ترم؛ کسی چند دقیقه با من صحبت می‌کند تازه متوجه شود مهران غفوریانم! 54 کیلو وزن کم کرده‌ام و پیش از این هم کمدین‌های دیگری مثل سعید آقاخانی حتی برای نقش جدّی سیمرغ گرفته‌اند. در سریال "نون.خ" هم کارگردانی می‌کنند و نقش شیرینی هم دارند. امیدوارم مردم مرا در نقش جدّی هم بپذیرند و البته به این معنی نیست با کار کمدی خداحافظی کرده‌ام! عاشق کمدی‌ام،‌استندآپ هم خواهم کرد و کار خوب هم باشد می‌سازم.

غفوریان درباره ساخت سریالی به کارگردانی خودش بیان کرد: سعید هوشیار نویسنده خوبی است و من سال‌ها است که با او کار می‌کنم و دوست هستیم. این کار برای شبکه نمایش خانگی است و قرار است من آن را بسازم. این سریال ماجرایی جدّی دارد و معمایی است. این سریال فعلاً در حال نگارش است که حداقل 7-8 ماه طول می‌کشد و برای 2 فصل طراحی می‌شود. فصل اول را شروع می کنیم.

او درباره شایعه فصل جدید ساخت "زیر آسمان شهر" که قرار بود به مرحله ساخت برسد آیا با شروع سریال‌ها و نقش‌های جدّی پرونده این مجموعه بسته می‌شود، گفت:‌ پرونده هیچ‌چیز نمی‌تواند بسته شود آن کاری که شرایطش آماده‌تر باشد زودتر شروع می‌شود و این اتفاق طبیعی است.

غفوریان درباره حضورش در سریال "ماه‌تی‌تی" داود میرباقری توضیح داد: این سریال به طور کل متوقف شد و دلایلش را دقیقاً نمی‌دانم. سریال به شدّت خوبی بود. آقای میرباقری می‌گفتند این سریال را از همه کارهایی که ساختم دوست داشتم. در عین ناباوری همه، سریال متوقف شد و دیگر ادامه پیدا نکرد. این همه هزینه، قرارداد، طراحی‌های گریم عجیب و غریب و خوب و این همه بازیگر که جلوی دوربین رفتند و داشت نوبت ما هم می‌شد که اصلاً کار تعطیل شد.

وی با اشاره به حضورش در سریال "سلمان فارسی" گفت: افتخار بزرگی است با استاد میرباقری کار کردن؛ ایشان کارهای ماندگاری ساختند، از سریال امام علی(ع) تا مختارنامه و فیلم‌های سینمایی که در کارنامه ایشان موجود است. جالب است بدانید چند وقت پیش داوود میرباقری را سر صحنه سریال "سلمان فارسی" دیدم و خوشحالم سلامتند و کار می‌کنند. خودشان به من گفتند که چقدر تغییر کردی. البته از نظر فیزیکی منظورشان بود و به من این طور گفتند که یک نقش خیلی خوب در سریال داری.

غفوریان در پاسخ به این سؤال پس حضور شما را در سریال "سلمان فارسی" خواهیم داشت، افزود: ان‌شاءالله. اما هنوز قراردادی نبستم و این صحبت را خود استاد میرباقری با من داشتند.

او در پایان صحبت‌هایش درباره اتفاقات اخیر و گلایه‌های برخی از بازیگران به مهران مدیری گفت: نظر شخصِ من این است اولاً کارگردانی که کار می‌کند با آهنگساز، تصویربردار و فیلمبردار و عواملِ دیگرش امکان دارد همیشه کار کند اما امکان دارد نقشی را به بازیگری بدهد که در سریال یا فیلم بعدی به او پیشنهاد ندهد و این طبیعی است. من با آقای مدیری تجربه‌های خوبی داشتم، ایشان کارگردانی را بلدند و خودشان هم شیرین‌اند. شاید این واکنش‌ها قدری هم دلی باشد که من از نظر خودم این نکته را گفتم.

«خبرگزاری تسنیم»

ارسال نظر: