جمهوری آذربایجان: ارمنستان آتش‌بس را نقض کرد

کدخبر: 2364563

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان اعلام کرد که نیرو‌های مسلح ارمنستان آتش‌بس در مرز میان دو کشور را نقض کرده است.

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان امروز (چهارشنبه) در بیانیه‌ای ارمنستان را به نقض آتش‌بس انسان‌دوستانه در محدوده مرزی دو کشور متهم کرد.

در این بیانیه آمده است: از ساعت ۸:۰۱ تا ۸:۱۰ صبح مواضع یگان‌های نظامی که در مناطق «تووز و آگاستاوا» آذربایجان مستقر بودند از سوی دشمن و از منطقه «بیرد» ارمنستان هدف تیراندازی قرارگرفتند.

وزارت دفاع آذربایجان افزود: یگان‌هایی از نیرو‌های مسلح ارمنستان بار دیگر مواضع ارتش آذبایجان را در مرز میان دو کشور با خمپاره و مسلسل هدف قرار دادند.

دور جدید درگیری‌های نظامی میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان از روز یکشنبه ۲۷ سپتامبر آغاز شد. جمهوری آذربایجان گفته است نیرو‌های مسلح ارمنستان به سوی مناطق مسکونی در خط تماس در جمهوری قره باغ شلیک کرده و سبب شده‌اند تا چندین نفر از غیرنظامیان جان خود را از دست بدهند. این در حالی است که ارمنستان و مقامات قره‌باغ، جمهوری آذربایجان را متهم می‌کنند که حملات هوایی و موشکی به این منطقه انجام داده است.

با وجود تلاش‌های بین‌المللی به ویژه کشور‌های همسایه برای حل و فصل مناقشه قره‌باغ میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان و برقراری سه دور آتش بس میان دو کشور، تنش‌های نظامی در منطقه قره باغ همچنان ادامه دارد.

«باشگاه خبرنگاران جوان»

ارسال نظر: