تاملی در اهمیت یافتن انتخابات آمریکا برای مردم ایران

کدخبر: 2364530

برای پاسخ به این سئوال و حل این مساله که چرا انتخابات 2020 آمریکا اینقدر برای مردم ایران مهم شده و به جرات می توان گفت در تاریخ انقلاب این حجم از پیگیری و تاثیر بی سابقه شده، تنها کافیست به رفتار دولتمردان کشور طی 7 سال گذشته تاملی داشته باشیم.

نسیم آنلاین ؛ علیرضا فقیهی راد: «زمانى که ولیدبن عبدالملک خلیفه شد، چون خیلى اهل جمع کردن ثروت و جواهرات و اشیاء قیمتى بود، مردم کوچه و بازار وقتى به همدیگر می رسیدند، مکالماتشان از این قبیل بود:

آقا! فلان لباس را آوردند، شما خریدید؟ آقا! فلان نگین را فلان کس آورده، شما خریدید؟ یعنى مردم همه اش راجع به خرید و فروش وسایل و اشیاء زینتى و امثال اینها حرف می زدند!

بعد از ولید، سلیمان بن عبدالملک خلیفه شد. او اهل ساختمان سازى بود و به کاخ سازى و ساختمان سازى خیلى عشق می ورزید. مورخ می گوید مردم حتّى وقتى براى نماز به مسجد می آمدند، یکى می گفت: آقا! شما کار ساختمانىِ منزلتان را تمام کردید؟ دیگرى می گفت: آقا! شما فلان خانه یا زمین را خریدید؟ دیگرى می گفت: آقا! شما آن دو اتاق را اضافه کردید؟ حرفهایشان همه از این قبیل بود!

بعد از این دو نفر، عمربن عبدالعزیز آمد. او اهل عبادت بود. مورخ می گوید مردمِ کوچه و بازار وقتى به هم می رسیدند، یکى می گفت: آقا! راستى شما دیروز دعاى ماه رجب را خواندید؟ دیگرى می گفت: آن دو رکعت نماز را خواندید؟!» اینها بخشی از بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با مسؤولان نظام در سال 84 بود، حالا بنگرید به رفتارهای دولتمردان ما در مقابل کنش های جمعی و فرهنگ عمومی مردم.

برای پاسخ به این سئوال و حل این مساله که چرا انتخابات 2020 آمریکا اینقدر برای مردم ایران مهم شده و به جرات می توان گفت در تاریخ انقلاب این حجم از پیگیری و تاثیر بی سابقه شده، تنها کافیست به رفتار دولتمردان کشور طی 7 سال گذشته تاملی داشته باشیم. آنچنان که سال 92 تمامی کاندیداها جز یکنفر در ابراز تمایل برای مذاکره از یکدیگر گوی سبقت می گرفتند و تنها راه حل مشکلات کشور را مذاکره با کدخدا دانستند و سپس رئیس جمهور منتخب تمامی مسائل کشور را حتی مشکل آب خوردن مردم را به مذاکره گرده زد. وقتی عراقچی امضا جان کری را تضمین دانست و ظریف در برابر هر تجاوزی به سند توافق و تحریم جدیدی لبخند زد و نمایندگان مجلس هم ذوق زده با نماینده خانم اروپایی سلفی گرفتند و حتی اخیرا رئیس جمهور سابق هم می گوید ایران و آمریکا می توانند محور وحدت باشند و بیایید باهم گفتگو کنیم و در یک کلام همه امورات کشور را به خارج از کشور گره می زنیم معلوم است مردم باید اینچنین منتظر نتایج انتخابات آمریکا باشند.

اساسا این کنش و رفتار مردم در انتظار و پیگیری بی سابقه انتخابات آمریکا، بطوریکه بازار ارز و بورس و بقیه حوزه های اقتصادی و سیاسی کشور، همگی بطور غیرواقعی و مصنوعی منتظر و معطل نتیجه انتخابات آمریکا مانده اند، نتیجه طبیعی رفتارهای 7 سال گذشته دولتمردان و نخبگان سیاسی کشور است.

بسیار دقیق فرمودند که، «النّاس على دین ملوکهم»، حال این منطق را تسری دهید به رفتارهای دولتمردان و ماجراهای حقوق های نجومی، وزرای هزار میلیاردی، مانور تجمل و اشرافیگری و امثالهم که این ها تا سال ها چه بلایی بر سر مردم و فرهنگ عمومی کشور خواهد آورد.

ارسال نظر: