توضیحات ذوالفقاری درباره اعمال محدودیت‌های جدید کرونایی

کدخبر: 2364438

معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور گفت:‌ استان‌های شمالی مشمول وضعیت خطر نبودند ولی وقتی خودرویی از تهران یا دیگر استانها کسی نمی‌تواند خارج شود، ورود به آن استان ها برای افراد غیر بومی هم ممکن نیست.

حسین ذوالفقاری رییس کمیته امنیتی و انتظامی ستاد ملی مقابله با کرونا در حاشیه نشست مشترک استانداران و روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی استان‌های کشور که با حضور عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور و سعید نمکی وزیر بهداشت برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به روند شیوع بیماری خصوصا در 25 استان که بر اساس اعلام وزارت بهداشت در وضعیت خطر بودند، روز گذشته تصمیم گرفتیم محدودیتهای تردد در مراکز این استانها را اعلام کنیم.

وی افزود: البته 6 استان دیگر نیز به نوعی در مسیر کنترل تردد قرار خواهند گرفت؛ استان‌های شمالی مشمول وضعیت خطر نبودند ولی وقتی خودرویی از تهران یا دیگر استانها کسی نمی‌تواند خارج شود، ورود به آن استان ها برای افراد غیر بومی هم ممکن نیست. استان‌های قزوین، کهگیلویه و بویراحمد و سیستان و بلوچستان دیگر استان‌ها هستند.

رییس کمیته اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مقابله با کرونا اظهار داشت: از امروز ساعت 12 خروج افراد بومی با پلاک‌های بومی از مراکز 25 استان ممنوع است و ورود افراد غیر بومی هم به این مراکز ممنوع است. ما در این محدودیت‌ها استان تهران و البرز را یکپارچه دیدیم و ورود و خروج را آخر حوزه استحفاظی قرار دادیم و مثلا مردم تهران می‌توانند در داخل استان و در شهرهای همجوار تردد داشته باشند. همچنین می‌توانند از کمربندی های شهرها عبور کنند، مثلاً کسی که اهل قم است و از مسیر دیگری قصد عبور از تهران را دارد می‌تواند از داخل استان تهران و البرز عبور کند ولی نمی‌تواند وارد شهر تهران و کرج شود.

ذوالفقاری با بیان اینکه از مردم می‌خواهیم که همکاری لازم را با نیروهای انتظامی و راهنمایی و رانندگی داشته باشند، تصریح کرد: اعمال جریمه 500 هزار تومانی برای متخلفین اعمال خواهد شد و این افراد عودت داده میشوند و اگر از این دستورها تبعیت صورت نگیرد، خودرو به پارکینگ منتقل می‌شود.

وی بیان کرد: مردم می‌دانند که امروز در چه شرایطی هستیم و تعداد مرگ و میرها تقریبا در اوج خود نسبت به 8 ماه گذشته است و ضرورت دارد که همه همکاری کنیم و کادر درمانی در خط مقدم مقابله با این ویروس هستند و فشار سنگینی بر روی آنان است و باید تلاش کنیم شیوع بیماری را کاهش دهیم.

رییس کمیته اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مقابله با کرونا در پاسخ به این سوال که چرا 6 استان دیگر تحت محدودیت قرار نگرفت؟ گفت: ما بر مبنای گفته وزارت بهداشت عمل کردیم و وقتی خودروهای بومی نمی‌توانند از استان‌ها خارج شوند، نمی‌توانند به استان‌های دیگر هم بروند. ترددهای ضروری مانند حمل بار و سوخت محدودیت ندارد و محدودیت‌ها برای حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس‌ها نیست.

«خبرگزاری تسنیم»

ارسال نظر: