ذوالنور: طراح عملیات تروریستی رژه اهواز تحت بازجویی است

کدخبر: 2364374

رئیس کمیسیون امنیت ملی ضمن اعلام خبر بازداشت حبیب أسیود سرکرده گروهک تروریستی الاحوازیه و حضور وی در تهران گفت: أسیود تحت بازجویی نیروهای امنیتی و اطلاعاتی کشور است.

مجتبی ذوالنوری با اشاره به دستگیری و انتقال حبیب أسیود سرکرده گروهک تروریستی الاحوازیه به عنوان طراح عملیات ترویستی رژه اهواز در سال 97، گفت: معمولا سرکردگان گروهک های تروریستی در اروپا و آمریکا مستقر هستند و نوچه ها، عوامل و ابزاردست هایی در داخل دارند تا به عنوان پیاده نظام، پروژه های آنها را انجام داده و هر تهدیدی باشد شامل حال آنها شود که بعد از عملیات ها نیز معمولا به خارج از کشور منتقل می شوند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به پیدایش گروهک ضد مردمی و برانداز الاحوازیه، یادآور شد: الاحوازیه یک گروهک پان عربیست و تجزیه طلب بوده که از زمان شروع جنگ ایران و عراق فعال بودند و از دنباله های خلق عرب به سرپرستی شبیر خاقانی محسوب می شوند. وی افزود: در زمان جنگ تحمیلی نیز وقتی جان و بدن مردم خوزستان زیر تانک های نیروهای بعث عراق له می شد، این گروهک با قربانی کردن شتر و گاو جلوی پای بعثی ها از آنها استقبال می کردند و حکم ستون پنجم دشمن را داشتند.

ذوالنور در ادامه الاحوازیه را نیز ادامه گروهک خلق عرب معرفی کرد و افزود: اکنون نیروهای تازه نفس و جوان جایگزین افراد سابق در جریانات گذشته خلق عرب شده اند و اقدامات خرابکارانه انجام می دهند اما سرکرده الاحوازیه نیز همانند روح الله زم با هوشیاری شاخه های امنیتی و اطلاعاتی کشورمان در خارج از کشور دستگیر و به ایران منتقل شد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دستگیری و انتقال سرکرده الاحوازیه به تهران را موفقت چشمگیر دیگری از سوی دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی کشورمان دانست و خاطرنشان کرد: قطعا بعد از دریافت اطلاعات لازم از این تروریست و تکمیل پرونده، وی برای حضور در محکمه ای عادلانه آماده خواهد شد تا به سزای عمل خود برسد.

«خبرگزاری مهر»

ارسال نظر: